וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הסטודנטים שהוטרדו מינית לא מגישים תלונה

מסקר הסטודנט 2012 עולה כי רק 2% מהסטודנטים והסטודנטיות מדווחים כי הוטרדו מינית במהלך לימודיהם האקדמיים. מתוך המעטים שפנו, מעל לשליש אינם מרוצים מהטיפול בפנייתם

לרגל יום המאבק הלאומי באלימות נגד נשים, פירסמה הבוקר (ראשון) התאחדות הסטודנטים בישראל נתונים על הטרדות מיניות באקדמיה שעלו מסקר הסטודנט 2012. מהסקר, בו השתתפו 5,118 סטודנטים, עולה כי רק 2% מהסטודנטים והסטודנטיות מדווחים כי הוטרדו מינית במהלך לימודיהם האקדמיים (מתוכם 1% על ידי אנשי סגל ו-1% על ידי סטודנטים). שיעור זה הוא נמוך יחסית, אך יש להביא בחשבון שסטודנטים וסטודנטיות רבים חוששים לדווח על המעשים.

כיום, בכל מוסד בארץ יש ממונה לנושא ההטרדות המיניות שתפקידה להעלות את המודעות לתופעה בקרב הסגל והסטודנטים ולטפל בפניות, הן מטעם הסגל והן מטעם המרצים. נתוני הסקר מראים כי יותר משני שליש מהסטודנטים אינם יודעים מהי הכתובת אליה הם יכולים לפנות במידה שהוטרדו מינית. כמו כן, מהסקר עולה שמתוך הסטודנטים שהוטרדו מינית, הרוב המכריע אינו מגיש תלונה למוסד, ומתוך המעטים שפנו מעל לשליש אינם מרוצים מהטיפול בפנייתם.

כמו כן, ייתכן שהנתונים הושפעו מכך שסטודנטים רבים אינם מכירים את ההגדרה בחוק להטרדה מינית. כך למשל כשנשאלו הסטודנטים אם נחשפו להערות חוזרות שהן בעלות אופי משפיל או ליחס מבזה מצד מרצים או מרצות ביחס למינם או מיניותן, 4% מהסטודנטים השיבו שכן. יש להדגיש כי בין סגל המרצים והסטודנטים ישנם יחסי מרות, ועל כן בהתאם לחוק, הערות אלו נחשבות להטרדה מינית גם אם הסטודנט או הסטודנטית לא הביעו התנגדות.

"לקבוע תקנון הטרדות מיניות אחיד"

נתון נוסף שעולה מהסקר הוא הפער הקיים בין שיעור הנשים ושיעור הגברים שהוטרדו מינית. שיעור הסטודנטיות שהוטרדו מינית גדול פי ארבע משיעור הסטודנטים שהוטרדו מינית.

סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק, אמר בתגובה לנתונים כי "נתונים אלה הם תעודת עניות למוסדות האקדמיים והם מראים כי נושא ההטרדות המיניות אינו מטופל כראוי על ידם. אנו בהתאחדות הסטודנטים סבורים כי בכדי לשנות את המצב על המל"ג לקבוע תקנון הטרדות מיניות אחיד ומחייב לכל המוסדות האקדמיים. הפורום להטרדות מיניות שהפעילה ההתאחדות בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע כבר ניסח תקנון מעין זה ואנו ממליצים על אימוצו. חשוב לציין גם שההטרדות המיניות פוגעות בכבוד האדם ומציבות מכשול לסטודנטים אך בעיקר לסטודנטיות רבות בדרכם האקדמית (שבין כה וכה אינה פשוטה במסגרת גברית כל כך)".

עוד מסר כי "התאחדות הסטודנטים תמשיך להיאבק למיגור התופעה ולמען טיפול ראוי בנושא מצד המוסדות. מחר בישיבת הנשיאות של ההתאחדות נציין את יום המאבק באלימות כלפי נשים במעמד יושבי הראש של אגודות הסטודנטים בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully