וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: קוריאה הצפונית ממשיכה בפיתוח תכנית הטילים

כחצי שנה אחרי שנכשלה בשיגור טיל לחלל - פיונגיאנג ככל הנראה מתכוננת לשיגור נוסף. תצלומי לוויין תיעדו עבודות נמרצות באתר השיגור. מומחים: ניסוי - לא לפני החודש הבא

רויטרס

(בסרטון: הטלוויזיה הממלכתית מודה בכישלון שיגור הטיל, בחודש אפריל)

יותר מחצי שנה אחרי שנכשלה בניסיון לשגר טיל לחלל, קוריאה הצפונית ממשיכה לפתח את תכנית הטילים שלה - כך קובע מכון מחקר אמריקני שמושבו בוושינגטון. לפי המכון ליחסי ארה"ב-קוריאה בבית הספר של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, המשטר בפיונגיאנג ביצע בחצי השנה האחרונה לפחות שני ניסויים במנועים גדולים, והתחיל להכין משטח בטון שנועד, כנראה, לשמש לשיגורם.

תצלומי לוויין שניתח המכון, המתוארכים לחודש ספטמבר, מעידים כי 34 מכלי דלק שונעו באזור מתקן השיגור סוהאי, בחופיה המערביים של המדינה. זהו אותו בסיס ממנו שוגר הטיל ב-13 באפריל, שהתפרק באוויר זמן קצר אחרי ההמראה.

לפי פרסומים רשמיים, הטיל היה אמור לשאת לוויין ולהציבו בחלל, אך במערב חשדו כי מדובר היה בשיגור שנועד לבחון את יכולתה של המדינה לשגר טילים בליסטיים לטווח ארוך. בעבר ביצעה קוריאה הצפונית לפחות שני ניסויים בנשק גרעיני.

מדען מצפון קוריאה צופה בשיגור טיל לחלל. פיונגיאנג, אפריל 2012. רויטרס
מדען באתר השיגור צופה בטיל שהמריא - והתפרק לים כעבור דקה/רויטרס

לפי אתר "38 צפון", שמפעיל מכון המחקר האמריקני, הניסוי האחרון התבצע באתר השיגור באמצע חודש ספטמבר. בהודעה שפרסם המכון, נכתב כי הניסויים ככל הנראה בחנו שימוש במנועים המופעלים בעזרת דלק וחמצן נוזלי. בחודש שעבר, טענה קוריאה כי יש לה טילים שמסוגלים להגיע לארצות הברית. ואולם, מומחים מקוריאה הדרומית, העוקבים מקרוב אחרי תכנית הטילים הצבאית של שכנתם, הטילו ספק בטענות הללו.

אתר שיגור טילים בקוריאה הצפונית. ספטמבר 2012. מכון DIGITAL GLOBE, AP
התצלום מציג עדויות לשינוע מכלי דלק ולצמחייה שנבלה - עדות לחומרים חשודים/AP, מכון DIGITAL GLOBE

לפי האתר, השלטונות בפיונגיאנג עשויים לבצע ניסוי נוסף בקרוב, אך ככל הנראה יעדיפו להמתין עמו עד לסיום מערכת הבחירות בקוריאה הדרומית בחודש הבא.

ניסוי השיגור הכושל שעשתה קוריאה הצפונית בחודש אפריל, זמן לא רב אחרי עלייתו לשלטון של קים ג'ונג און, גרם למשבר ביחסיה עם ארצות הברית ועם הקהילה הבינלאומית. וושינגטון ביטלה מראש את ההסכם שגיבשה עם פיונגיאנג למשלוח ארגזי מזון לתושביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully