וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיר בתשובה: "נאנסת? את צריכה להודות לאלוהים"

יהושע בריינר

6.11.2012 / 12:14

רביד נגר, מחזיר בתשובה ידוע מרחובות, יעץ לבחורה שסיפרה שנאנסה בילדותה לעשות תשובה. לדבריו, היא כנראה ביצעה חטאים בגלגול הקודם, עליהם היא משלמת. "מי יודע במי פגעת"

"נאנסת? תגידי תודה לה' ותעשי תשובה"- זו הייתה תשובתו של רביד נגר, מחזיר בתשובה מפורסם, לשאלה של אישה שנאנסה. נגר, תושב רחובות בן 32, שנחשב לכוכב עולה בעיקר בקרב צעירים ובני נוער בזכות הכריזמה שלו ושיעוריו המפורסמים ברשת, השיב לשאלה שנשאל על ידי אישה באתר "רבנים.נט", שמשמש כאתר בית לחוזרים בתשובה. השואלת הייתה אישה שלדבריה נאנסה בגיל שבע מספר פעמים. "הייתי ילדה קטנה ואני לא מבינה איך ה' יכול היה לעשות לי כזה דבר. רב אמר לי שזה התיקון שלי. אני כועסת על ה'. לאנוס ילדה קטנה זה תיקון? למה זה קורה לי?", שאלה.

תשובתו של נגר, המכונה באתר כרב, הייתה מכוונת דווקא כלפי השואלת, שלדבריו חטאה בגלגול קודם ומעשי האונס שעברה הם תיקון לחטאיה. "ה' אוהב להתעלל בילדים? אני בטוח שלא. העולם הזה הוא עולם התיקון, עולם שבו אנחנו מתקנים את החטאים שלנו בגלגולים קודמים. מי יודע מה היית בגלגול קודם? אולי היית גבר ואולי פגעת מינית באחרת? ה' נותן לנו זכות לסבול כאן בעולם הזה ועל ידי כך הוא מציל אותנו ממאות שנות סבל בעליונים".

נגר לא עצר כאן, וביקש מהאישה להודות על מה שקרה לה. "רציתי לגרום לך להבין שעל טעויות משלמים. לא נעים לי לומר לך, אבל אם ה' החליט שתסבלי סבל כזה גדול בגלגול הזה כבר בגיל שבע, אני לא רוצה לחשוב מה את מתקנת מגלגולים קודמים. מי יודע במי פגעת וכמה? תגידי תודה לה' ותעשי תשובה. מי שזכה לבוא לעולם הזה ולקבל עונש, זה רק מתוך רחמים גמורים. ה' צדיק והוא יודע בדיוק מה הוא משלם ולמי! אני במקומך הייתי מודה לה' שגרם ברחמיו הרבים שיפגעו בך כשאת קטנה ולא מבינה. אז במקום לדון את ה' לכף חובה, אולי תנסי לראות גם ברע את הטוב".

ואם זה לא מספיק, הוסיף נגר לומר שזה לא בסדר מצד הנאנסת להאשים את אלוהים. "אני מתנצל אם נפגעת מהדברים שלי, אבל זה לא פייר שאת לא מנסה להבין למה ואת רק מאשימה. אין עשן בלי אש". בסיום תשובתו, הוסיף נגר: "גם אם היה מגיע לך להיפגע, זה שפגע בך ישלם את המחיר, אל תדאגי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו לא יודעים מה השיקולים של הקב"ה"

נגר, שמוגדר בכתבות שפורסמו עליו כ"גורו של הנוער", מודה בשיחה עם וואלה! חדשות שהוא כלל לא קיבל הסמכה לרבנות וכי הוא מגדיר עצמו רק כמייעץ. "אני כתבתי את התשובה הזו", הוא הודה, "אולי הייתי צריך לכתוב את הדברים בצורה ראויה ושקולה יותר, אבל בסך הכל הרצון שלי והכוונות שלי זה לעזור ולשמח אנשים. האישה הזו בוודאי לא אשמה בכך שהיא נאנסה וכשקראתי את שאלתה דמעתי. שאלתי את עצמי איך אני יכול להרגיע את הנערה הזו ולהחזיר לה את האמונה".

הוא הוסיף: "אני מוכן להוריד כמה מילים ושורות מהתשובה כי המטרה שלי איננה לפגוע. אני לא פנאט קיצוני, אלא אדם עם תואר ראשון שעושה מילואים ובסך הכל מנסה לשכנע אנשים שיהיה להם טוב ושישמחו". לדבריו, "באמונה של דתיים יש מושג כזה שנקרא גלגול, ונכון שכשאישה נפגעת זה לא קל, אבל אנחנו לא יודעים מה השיקולים של הקב"ה. אנחנו מאמינים שאם כך קרה, ה' לא מתבלבל". נגר ציין שוב כי לא הייתה לו כוונה לפגוע אלא רק רצון לעזור לאותה אישה ולאנשים נוספים. "כבר הצלנו מאות נערים ונערות שהיו בסיכון ששאלו שאלות קשות ואפילו מנעתי התאבדויות של צעירים", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully