וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יומיים: ראיונות למועמדים לסגן הרמטכ"ל

4.11.2012 / 21:05

צמרת צה"ל נמצאת בדריכות לקראת בחירת סגן הרמטכ"ל. האם שר הביטחון יבחר באלוף אבי מזרחי ויעניש את אלוף גדי אייזנקוט בשל מעורבותו בפרשת הרפז, או ייענה להמלצות הרמטכ"ל?

לשכת שר הביטחון הודיעה הערב (ראשון) ללשכת הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כי ביום שלישי הקרוב יזומנו האלופים אבי מזרחי וגדי אייזנקוט לראיון אישי כדי לבחור את סגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל, במקומו של האלוף יאיר נוה. גנץ המליץ לברק על האלופים מזרחי ואייזנקוט כמועמדים שלו לתפקיד הסגן, כשגורמים המקורבים לרמטכ"ל טענו כי הוא נוטה להעדיף את השני. עם זאת, גורמים המקורבים לשר הביטחון טענו בחודשים האחרונים כי השר מתקשה להתעלם ממעורבותו של האלוף אייזנקוט בפרשת מסמך הרפז ועל כן הוא ממתין לסיום עבודת מבקר המדינה ופרסום הדו"ח המלא.

מקור הדריכות אליה נכנסה צמרת צה"ל לא ברור, שכן עשויה זו להיות לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שהנחתה על האצת תהליך בחירת סגן הרמטכ"ל - כדי להרגיע את המטה הכללי, שנסער מההחלטה למנות את תת-אלוף הרצי הלוי לתפקיד המזכיר הצבאי של נתניהו, על אף החלטת הרמטכ"ל למנות אותו למפקד המכללה לפיקוד ומטה - או שמדובר בהחלטה אישית של ברק. מבקר המדינה אמור לפרסם את הדו"ח המלא בעוד שבועיים ולכן בחירת העיתוי לזמן את האלופים לשיחה אישית מעוררת חשד בקרב קצינים בכירים בצה"ל, המעריכים שקיימת אפשרות כי האלוף אייזנקוט ייצא נקי בדו"ח המבקר ולכן ברק רוצה להקדים את מועד הבחירה כדי לבחור באלוף אחר.

כמו כן, במערכת הביטחון העריכו כי אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן, יכול להיות מוזמן ברגע האחרון לראיון אצל השר, מאחר שכיהן כאלוף פיקוד העורף ואת התפקיד הנוכחי הוא ממלא ביד רמה. עם זאת, קצינים בצה"ל מציינים כי קיימים חילוקי דעות בינו לבין הרמטכ"ל. עוד טוענים הקצינים כי לשכת ברק לא מתעלמת מהעובדה שהוא התנגד למינויו של תת-אלוף איציק תורג'מן למפקד אוגדה 36 למרות שהשר המליץ עליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזרחי, גולן ואייזנקוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורבי גנץ רמזו כי הוא אינו מעוניין בשנה רביעית

אלוף אבי מזרחי, המוגדר כאחד האלופים המנוסים ביותר אחרי הרמטכ"ל, הודות למגוון רחב של תפקידים שביצע, הופך למועמד מוביל, אך עם זאת הכל פתוח. ברק יכול להגן על החלטתו באמצעות פרטים מדו"ח המבקר אך עלול להסתכן בביקורת חריפה מתוך הצבא ומחוצה לו כשהוא עומד לפתוח את קמפיין הבחירות וזקוק לכל בוחר.

בחירת הסגן עשויה להכריע את דמותו של הרמטכ"ל הבא. אם אייזנקוט לא ייבחר, הוא צפוי לפרוש מצה"ל, וגורמים מסביבתו הקרובה של גנץ רמזו כי הוא איננו מעוניין בשנה רביעית. לכן, תוך שנה ושלושה חודשים יידרשו לבחור רמטכ"ל, כך שאוטומטית סגן הרמטכ"ל יהפוך לדמות המנוסה ביותר בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully