וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביבת גנץ זועמים על נתניהו: "פוגע ישירות ברמטכ"ל"

4.11.2012 / 14:02

המתיחות בין לשכת הרמטכ"ל לזו של ראש הממשלה גואה, על רקע כוונת נתניהו למנות למזכירו הצבאי את תא"ל הרצי הלוי, בניגוד להמלצת גנץ. מקורבים לנתניהו נחושים לכפות המהלך

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בנתניהו נפרד מהמזכיר הצבאי היוצא, אלוף יוחנן לוקר)

המתיחות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, על רקע כוונתו של הראשון למנות לתפקיד מזכירו הצבאי את תת-אלוף הרצי הלוי, כיום מפקד עוצבת הגליל, בניגוד להמלצתו של גנץ. הכוונה של נתניהו התקבלה בתדהמה ביום רביעי בלשכת הרמטכ"ל. גורמים בסביבתו הקרובה של גנץ הביעו את מורת רוחם מהכוונה להפוך את החלטת הרמטכ"ל שבחר בתא"ל הרצי הלוי למפקד המכללה לפיקוד ומטה. קצין המקורב מאוד לרמטכ"ל תהה בפורום סגור: "למה הם עושים לנו את זה? מהלך כזה פוגע ישירות ברמטכ"ל. זה שיבוש של דיון השיבוצים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרמטכ"ל בני גנץ בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל, אפריל 2011. עומר מירון
"נתניהו פוגע בגנץ ישירות"/עומר מירון

לדברי קצין בכיר בצה"ל, "לא מדובר רק בפגיעה במעמדו של הרמטכ"ל שקבע רשימה שממנה אמורים להיבחר אחד מבין תת-אלוף גיא צור, ראש חטיבת התכנון באגף התכנון, ותת-אלוף אייל זמיר, ראש מטה זרוע היבשה. שניהם קצינים מוערכים מאוד. יתרה מזו, מדובר גם בפגיעה בשר הביטחון ברק. יש סדר, וככה דברים צריכים לעבוד. מבקר המדינה הרי כבר העיר על התהליך של מינוי בכירים".

בסביבת נתניהו מתעקשים למנות את הלוי

ככל שחולפים הימים, מעריכים בסביבה הקרובה לרמטכ"ל כי מקורבי נתניהו מתעקשים לממש את ההחלטה. בסביבה הקרובה של ראש הממשלה לא נשארו חייבים והסבירו כי תהליך בחירת מזכיר צבאי נשען לא רק על יכולותיו של הקצין אלא בעיקר על מידת האמון שנרכשת בין הצדדים. "מדובר בתפקיד משמעותי מאוד, קריטי ובעל חשיבות. אם ראש הממשלה מסמן קצין תקופה ארוכה, והקצינים המדוברים מעודכנים בנושא, יש לגלות הבנה". בסביבת גנץ העריכו כי עם חזרתו של שר הביטחון ברק מחו"ל ינסו הצדדים להגיע לפשרה. במסגרת הפשרה, הלוי ימונה אמנם לתפקיד המזכיר הצבאי, אך ישאר בדרגת תת-אלוף, בניגוד למקובל, ויקבל את דרגות האלוף רק בתום שנה. במקומו של תא"ל הלוי, ימנה גנץ קצין אחר לפיקוד על פו"ם.

גורם המקורב לראש הממשלה התייחס להלוי ולכוונתו של נתניהו לקדם אותו, ובין היתר התייחס גם לרקע המשפחתי שלו. "הרצי הוא מהמשפחה הלוחמת, כמו משפחתו של אלוף לוקר. בני משפחת חירות", אמר הגורם המקורב לראש הממשלה והתכוון לאילן היוחסין של תא"ל הלוי ואף לדודו הרצל, שנפל בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים, ועל שמו הוא נקרא.

לא מדובר בדרמה היחידה שפוקדת את לשכת הרטמכ"ל בהקשר מינויים באחרונה. מתיחות נוספת בין הלשכות של נתניהו וגנץ התעוררה בעת בחירת מפקד חיל האוויר. גנץ התעקש שאלוף אמיר אשל יהיה זה שיחליף את אלוף עידו נחושתן, והגדיר זאת כקו אדום, בעוד אנשי ראש הממשלה סימנו את תת-אלוף יוחנן לוקר, המזכיר הצבאי הנוכחי, כמפקד חיל האוויר. ההתעקשות של גנץ הכריעה. בצמרת צה"ל מעריכים, עם זאת, שהפעם התוצאה תהיה הפוכה.

נתניהו הקדיש היום חלק ניכר מדברי הפתיחה בישיבת הממשלה לפרידה מלוקר, שמסיים היום את תפקידו. "אם יש אדם שסייע לי יותר מכל בהקמת הגדר זהו יוחנן. הוא סייע גם בשחרור גלעד שליט ובתחומים רבים אחרים שאת רובם איני יכול לפרט. ביקשתי ממנו לבוא אחרי שהתרשמתי ממנו בביקוריי בחיל האוויר", אמר נתניהו. בהמשך היום צפוי להתקיים אירוע פרידה נוסף מלוקר בלשכת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully