וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים ב"סנדי" עלה ל-98, סופה חדשה בפתח

החשמל טרם חזר ליותר מארבעה מיליון בתים בארה"ב שנותקו בעקבות ההוריקן. סופה חדשה עלולה להגיע לצפון החוף המזרחי ביום הבחירות בשבוע הבא, אך לא חזקה בעוצמתה כמו "סנדי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בתיעוד של "סנדי" פוגעת בברוקלין)

אחרי ההוריקן "סנדי" שזרעה הרס בחוף המזרחי של ארה"ב, עשויה סופה חדשה לפגוע באזור ניו אינגלנד שבצפון מזרח המדינה בשבוע הבא - כך לפי תחזית ראשונית של השירות המטאורלוגי הלאומי האמריקני. לפי התחזית, הסופה תהיה "הרבה פחות קיצונית" מהוריקן סנדי, ותשפיע על אזורים המרוחקים מאזורים שנפגעו קשות השבוע.

הסופה "סנדי" בארה"ב - סיקור מלא בוואלה! חדשות

ערוץ מזג האוויר דיווח כי ההשפעה של הסופה תהיה באזור צפוני יותר, וכי צפוי שלג בצפון ניו אינגלנד. החשש הוא כי הסופה תפגע באזור ביום הבחירות בשבוע הבא. לפי סקר שבוצע עבור ערוץ מזג האוויר האמריקאי באוגוסט האחרון, שליש מהמצביעים שטרם החליטו למי הצביעו אמרו כי מזג אוויר סוער ביום הבחירות ימנע מהם להצביע.

נזקי הסופה סנדי בניו ג'רזי, 2 נובמבר 2012. רויטרס
נזקי הסופה במסילה בניו ג'רזי/רויטרס

בינתיים, מניין ההרוגים כתוצאה מהסופה "סנדי" בקנדה ובארצות הברית עלה הלילה ל-98. ממשטרת ניו יורק נמסר כי בעיר נהרגו 40 בני אדם, כשלפחות מחציתם נהרגו באי סטייטן איילנד. בסופה נהרגו לפחות 69 אזרחי האיים הקריביים, 54 אזרחי האיטי ו-11 אזרחי קובה.

במקביל, עדיין ארבעה מיליון בתים מנותקים מהחשמל, וייאלצו לחכות עוד שבוע עד לחיבורם מחדש. חברת החשמל הודיעה כי החשמל ישוב לרוב הלקוחות רק בסוף השבוע הבא בעקבות נזק בלתי צפוי שגרמה הסופה. במנהטן, צפוי החשמל לחזור ללקוחות שנותקו עד מחר.

בתוך כך, עם התבהרות ממדי האסון עקב הסופה, מתבהרים גם ממדי ההשקעה הכספית שייאלץ הממשל להקדיש לשיקום האזור. לאחר שבתחילת השבוע הודיעה השרה לביטחון המולדת, ג'נט נפוליטנו, כי השיקום עשוי להיות "היקר ביותר בתולדות ארה"ב", מעריכים מומחים כי הנזק הכלכלי שנגרם בסופה עשוי להגיע ל-50 מיליארד דולרים, בנוסף ל-20 מיליארד נוספים עבור רכוש מבוטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תושבי מנהטן מחכים בתור לדלק בעקבות הסופה "סנדי", 1 נובמבר 2012. רויטרס
מחכים לדלק במנהטן/רויטרס

ההערכה, שפורסמה על ידי חברת Eqecat העוסקת באומדן נזקי אסונות, הינה כפולה מזו שהייתה מקובלת עד כה. לדברי מומחים בחברה, הקפיצה המשמעותית בסכום נובעת מהערכה מחודשת של הנזק שנגרם לתחבורה התת-קרקעית ולתשתית החשמל. הערכה זו ממקמת את סנדי במקום הרביעי ברשימת האסונות היקרים בהיסטוריה של ארצות הברית, אחרי הוריקן קתרינה, מתקפת ה-11 בספטמבר והוריקן אנדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully