וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי תצפיתניות לסגן הרמטכ"ל: השירות – עינוי

31.10.2012 / 11:00

במכתב העלו הוריהן של חיילות המשרתות במוצב סמוך לגבול מצרים טענות קשות. בין היתר, נטען שבנותיהן נאלצות לנסוע בטרמפים, לעבוד 24 שעות ברציפות ולרכוש מזון מכספן

הורי חיילות המשרתות כתצפיתניות במוצב סמוך לגבול מצרים פנו במכתב חריף לסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, בנוגע לתנאי השירות של בנותיהם, ואף הגדירו את השירות כעינוי עבורן. במכתב שנשלח אתמול (שלישי) אחרי הצהריים, התלוננו ההורים כי לא קיימות הסעות מסודרות לחיילות שיוצאות מהמוצב של היחידה בפיקוד הדרום, לא רחוק מהגבול עם מצרים, פרט להסעה שיוצאת בימי רביעי בלבד. בשל כך, נאלצות החיילות לעלות על טרמפים, לא בהכרח עם כלי רכב צבאיים.

ההורים כתבו שמדובר בנקודת תורפה חמורה שבגללה החיילות עלולות להיחטף, במיוחד באזור בו הן נתקלות בבני מיעוטים, בפועלים שעובדים בבניית הגדר בגבול ובאזרחים זרים שחוצים את הגבול. עוד טענו ההורים שאין באזור קליטה סדירה למכשירי טלפון סלולריים ולא תמיד ניתן להזעיק עזרה במידת הצורך. ההורים הוסיפו כי התצפיתניות משתמשות באמצעים לא כשירים לתצפית ובהם מצלמת לילה שאינה פועלת כבר חודש וחצי.

עוד טענו ההורים כי אין מרחב מוגן במוצב, גם לא בחדר המבצעים, למרות קרבתו לגדר הגבול עם מצרים. ההורים התלוננו על כך שלעתים בנותיהם ערות יותר מ-24 שעות ברציפות מול המסכים, בשל מצוקה בכוח אדם. לדבריהם, ישנה גם בעיה חמורה באספקת המזון, שכן במקום ניתנות רק שתי ארוחות: צהריים וערב, ללא ארוחת בוקר, ומהשעה 18:30 עד למחרת בשעה 12:00 אין ארוחות מסודרות. בשל כך, נאלצות החיילות לרכוש אוכל מכספן ובמקרים אחרים להביאו מהבית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מערך התצפיתניות בצה"ל מצוי בגזרות המבצעיות המשמעותיות ביותר ומורכב מחיילות איכותיות עליהן מוטלת אחריות כבדה. המכתב המדובר התקבל בצה"ל ותשובה תינתן כמקובל במישרין לפונה ולא באמצעות כלי תקשורת".

גורם צבאי מסר כי "נושא הטיפול באוכלוסיית התצפיתניות מצוי בשלב יישום לקחים, זאת לאחר עבודה מאומצת של צוות שהוקם לטיפול בנושא על ידי סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה. הטענה על מחסור באספקת מזון מוכרת למפקדים ובהתאם ניתן מענה מלא בדמות אספקת מזון נוספת למוצב. יש לציין כי בעוד חודשיים עתידות החיילות לעבור לחמ"ל חדש הנבנה ובו יהיו האמצעים הנמצאים בקדמת הטכנולוגיה בצה"ל".

בחודש יולי האחרון נודע כי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אישר תכנית לרווחת התצפיתניות, שתכלול תקציב של מיליון שקלים מקופת שלושת הפיקודים: צפון, מרכז ודרום, והוא יוקצה לרכישת מיטות, מזגנים וציוד נלווה. לאישור התכנית קדמה הגשת כתבי אישום חריגים נגד ארבע תצפיתניות, לפיהם הן ניתקו מחשבים והלכו לישון במהלך משמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully