וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבים חדשים ברשימת הליכוד? בינתיים אין

פנחס וולף

18.10.2012 / 13:15

גורמים בליכוד מעריכים כי נכון לעכשיו אין בכוונת ראש הממשלה לייבא "כוכבים" לרשימת המפלגה. במפלגות יש עתיד והעבודה, מנגד, מתמלאים המקומות הפנויים ברשימות ב"רכש חדש"

בעוד שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד "מפציצים" עם שמות חדשים ואטרקטיביים, כמועמדים לרשימות מפלגותיהם לכנסת, מצידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יש דממת אלחוט. האם הוא מתכנן מהלך של הבאת "כוכבים" חדשים, או שהוא מנסה לסיים את מערכת הבחירות עם כמה שפחות נזקים והשארת המצב הקיים על כנו? גורמים שונים בליכוד מעריכים כי נכון לעכשיו אין בכוונת ראש הממשלה לנסות להביא "כוכבים" חדשים לרשימה הצפופה ממילא, שאליה מצטרפים גם צחי הנגבי, אבי דיכטר ואולי עוד חבר כנסת או שניים מקדימה.

ישיבת סייעת הליכוד ,יולי 2012. עומר מירון
נכון לעכשיו אין בכוונת נתניהו לנסות להביא "כוכבים". אחת מישיבות סיעת הליכוד/עומר מירון

כרגע נתניהו מנסה לשמר את ה"כוכבים" שהביא בפעם הקודמת, כמו בני בגין, שעדיין מתלבט האם להתמודד שוב. אמנם נתניהו שוחח בטלפון לפני חג הסוכות עם הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, אך אין זה מרמז על דבר. זה היה בעיקר כדי לקרוץ לאהוד ברק שיש ביטחוניסטיים שעשויים להחליפו בתפקיד שר הביטחון. בעבר היו דיבורים גם על ניסיון להביא את אלוף פיקוד הדרום לשעבר האלוף (מיל') יום טוב סמיה, ואת רמי לוי, הבעלים של רשת הקמעונות "שיווק השקמה", אך גם הם נותרו על הנייר.

נשמעו קריאות לאייש את תקן "המזרחי"

עם זאת, בליכוד גוברים הקריאות להביא לרשימה מישהו על תקן "המזרחי", במקום משה כחלון שפרש, אלא שכאלה יש להם כבר בתוך הרשימה – המשנה לראש הממשלה סילבן שלום וסגנית השר גילה גמליאל. שניהם עם סיכויים טובים להתברג במעלה הרשימה, ולכן אין לו סיבה כרגע להביא אישיות חיצונית. "המצב שונה לגמרי מזה שהיה בבחירות הקודמות", אומרים בליכוד. אז, המפלגה מנתה 12 מנדטים, הסקרים ניבאו בין 25 ל-30 והיו אינסוף מקומות, ולכן אפשר היה לצאת כל יום עם שם חדש, ולערוך קמפיין שלם שהוסיף עוד כשלושה מנדטים לליכוד.

המצב של אז דומה למצב של יחימוביץ' היום. העבודה מונה היום שמונה מנדטים. הסקרים מנבאים כ-19 מנדטים, כך שגם בלי לפגוע בחברי כנסת מכהנים יש לה 11 מקומות פנויים ל"כוכבים" חדשים, וכמו נתניהו של 2009, היא מנצלת את המציאות עד תום כדי לייצר באזז תקשורתי. אצל לפיד המצב עוד טוב יותר – יש לו 15 מקומות לחלק. "יש מספיק אנשים משלנו ברשימה", מסבירים גורמים בליכוד. " אם תביא מישהו עכשיו אתה תלך על הראש של מישהו שנתן לך את כל כולו ארבע שנים, ויש ברשימה מספיק אנשים טובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully