וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה בגרמניה קוראת לעגן בחוק את ברית המילה

הממשלה העבירה להצבעה בפרלמנט את החוק שגיבשה בזריזות, שנועד להרגיע את היהודים והמוסלמים שחששו שהמנהג העתיק ייאסר. לפי החוק, מוהלים יוכלו להמשיך בביצוע הטקס

ממשלת גרמניה אישרה היום (רביעי) את ההצעה לעגן בחוק את מילת התינוקות בגרמניה, והקבינט בברלין ביקש מהבונדסטג, הבית התחתון של הפרלמנט, להתחיל להכין את ההצעה לקריאה ראשונה.

הצעת החוק, שגובשה בסוף ספטמבר, נועדה לשים קץ לחודשים רבים של חוסר-ודאות בקרב הורים יהודים ומוסלמים בגרמניה, שחששו כי המנהג העתיק ייאסר.

שר החוץ של גרמניה, גידו וסטרוולה, מסר הבוקר דרך השגרירות בישראל כי החוק נועד ליצור "ביטחון חוקי בביצוע מנהגים דתיים". לדבריו, "הצעת החוק מאותתת כי גרמניה הינה ונשארה מדינה פתוחה וסובלנית, שרוצה לקיים חיים יהודים ומוסלמים ערניים כחלק מהחברה".

לפני חודשיים: רופא התלונן במשטרה נגד רב שערך ברית מילה

הרב הראשי יונה מצגר בברלין. אוגוסט 2012. AP
הרב הראשי יונה מצגר בברלין בחודש אוגוסט, בדיונים על חוק המילה/AP

החוק, אם יאושר, נועד להבהיר את המצב הבעייתי שנוצר בגרמניה, בעקבות פסיקה שפרסם שופט מחוזי בקלן בחודש יוני השנה, לפיה ברית מילה גורמת סבל לתינוקות, ולפיכך אסורה לפי החוק.

נדחתה הדרישה לחייב מוהלים להשתמש במששכי כאבים

הצעת החוק שגיבש משרד המשפטים הגרמני מציבה כמה דרישות בסיסיות לקיום הטקס, הן ליהודים והן למוסלמים. הדרישה המחמירה ביותר היא שרופא יקיים את הטקס, אך החוק גם מציע פרצה נוחה. אם מדובר בפעוט בן חצי שנה או פחות, "גם מי שקיבל את אישור הקהילה הדתית יוכל לבצע את הטקס" – כלומר, מוהלים יהודים יוכלו להמשך לבצע את הניתוח ללא חשש.

דרישות נוספות הן שהטקס ייערך "בצורה מקצועית" ונאותה, ותוך שימוש בחומר מאלחש, אך לא נאמר מה סוג האלחוש הדרוש. משמעות הדבר היא שמוהלים יוכלו לבצע ברית מילה לפי המסורת הקדומה, תוך שימוש ביין. הדרישה שהציבו כמה רופאים בכירים בגרמניה, למתן משככי כאבים "רשמיים", נדחתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully