וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל בוחנים הקמת בית דין שיעסוק בהטרדות מיניות

4.10.2012 / 18:09

ועדה שהוקמה לבחינת פעילות הסנגוריה הצבאית בנושא תדון בנושאים כמו היקף הייצוג, דין משמעתי ותנאי כליאה. בנוסף תבחן הוועדה אם יש להבדיל בין משרתי הקבע למשרתי הסדיר

יוזמה חדשה: הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, בוחן את האפשרות להקים בית דין צבאי מיוחד שיעסוק בהטרדות מיניות בצה"ל, בשל החשיבות שהוא מייחס לטיפול בתחום ולניסיונות למגר את המגמה. היום (חמישי) חתם עפרוני על כתב המינוי לוועדה שתבחן את פעילות הסנגוריה הצבאית בנושא. בראש הוועדה יעמדו השופטת בדימוס דליה דורנר, אלוף במיל' דן הראל ואלוף-משנה במיל' משה ינון, לשעבר ראש מחלקת ייעוץ וחקיקה בפרקליטות הצבאית.

על פי כתב המינוי, צפויים חברי הוועדה לבחון את היקף הייצוג שניתן על ידי הסנגוריה הצבאית בהליך פלילי, כמו גם תחומים נלווים כמו דין משמעתי, תנאי כליאה, ועדות ערר ותעבורה. עוד תבחן הוועדה את התחומים שבהם מייצגת הסנגוריה הצבאית את החיילים בשירות סדיר ובקבע. אלוף עפרוני הדגיש בכתב המינוי כי הוועדה אמורה להמליץ בתום עבודתה על כללים וסדר עדיפויות לתחומי העיסוק של הסנגוריה הצבאית. בנוסף, אמורה הוועדה לבחון אם יש להרחיב את עיסוקיה שאינם פליליים בהכרח, ולהבדיל בין משרתי הקבע ומשרתי הסדיר.

דרוש טיפול אתי מחמיר לאכיפת הנהלים בצה"ל

עבודת חברי הוועדה תחל בחודש נובמבר, והיא אמורה לפגוש שורה של משפטנים ומפקדים שיציגו בפניה עמדות שונות. בלב העשייה של הוועדה תעמוד השאלה שמרחפת גם מעל הייצוג המשפטי של אל"מ ארז וינר, עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שבימים אלו מנהל מאבק משפטי רחב היקף בשל מעורבותו בפרשת מסמכי הרפז.

אל"מ וינר, שהיה מיועד להיות קצין החינוך הראשי, אך הרמטכ"ל הנוכחי, בני גנץ, החליט להדיח אותו מתפקידו, זוכה לייצוג משפטי על ידי הסנגור הצבאי הראשי, אל"מ אשר הלפרין ועל ידי עו"ד במיל' עודד סבוראי. עקב כך, התעוררה השאלה האם בשלב זה ראוי אל"מ וינר לקבל ייצוג משפטי ובאיזה היקף. יצוין כי מבקר המדינה היוצא, מיכה לינדנשטראוס, שחקר את פרשת מסמכי הרפז והפיץ טיוטה סופית, מייחס לאל"מ וינר את פעולת איסוף החומר המכפיש נגד שר הביטחון, אהוד ברק, ואנשיו.

גורם בפרקליטות הסביר לוואלה! חדשות כי העיסוק המשפטי בהטרדות מיניות דורש התמחות וטיפול אתי מחמיר כדי לאכוף את הנהלים והפקודות בצה"ל, ולכן נבדקת אפשרות של הקמת בית דין מיוחד או מסלול הכשרה מיוחד לקצינים שישפטו וידונו בנושא ההטרדות המיניות. עוד ציין הגורם הצבאי כי הנושא נמצא כעת בעבודת מטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully