וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטר הסורי עומד מאחורי פיגוע גדול בדמשק בחודש מאי"

ניר יהב

30.9.2012 / 20:58

רשת "אל-ערביה" פרסמה מסמך חשאי נוסף, לפיו אנשי מודיעין החוץ הסורי התבקשו לבצע פיגוע על מנת לגרום לדעת הקהל העולמית לחשוב שמדובר בטרוריסטים. בפיגוע נהרגו 40 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו ברגעים שלאחר הפיגוע הגדול בדמשק)

במסגרת פרסום המסמכים החשאיים בנוגע למשבר בסוריה, פרסמה הערב (ראשון) רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" מסמכים חשאיים נוספים שהגיעו לידיה, ומהם עולה כי המשטר הסורי היה מעורב באחד מהפיגועים הגדולים שאירעו בבירה דמשק לפני מספר חודשים. במסמך שפורסם, התבקשו אנשי מודיעין החוץ הסורי לבצע פיגוע על מנת לגרום לדעת הקהל העולמית לחשוב שמדובר בטרוריסטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך שפרסמה רשת "אל-ערביה" הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסמך, שנשלח ב-8 במאי 2012, יומיים לפני הפיגוע שאירע בשכונת קזאז בבירה דמשק, ביקש ראש אגף המבצעים במנגנון מודיעין החוץ הסורי מראש אגף המודיעין האווירי לבצע פיגוע - בהוראה מלמעלה. "בהתאם להנחיות שפרסמה ההנהגה המשותפת (דהיינו אירן, רוסיה וסוריה – נ.י), לאור המצב הנוכחי, ובהוראה מהנשיא אסד, אין מנוס מלשכנע את דעת הקהל המקומית והעולמית שיש קבוצות טרור בסוריה", לשון המסמך.

בהמשך המסמך, מבקש ראש אגף המבצעים מראש אגף המודיעין האווירי "להכין משאית שעליה טון חומר נפץ על מנת לפגוע בענפי הביטחון באזור אל-קזאז". הנמען מתבקש לוודא שלא יהיו עיתונאים במקום, "ולהתעכב בפרסום הדיווח על הפיגוע". בנוסף דורש הכותב, בהנחיית הנשיא אסד, להציב שומרים "בדרגות נמוכות" מסביב למבנה ולבצע את הפיגוע "בשעת העומס".

זירת פיגוע תופת בשכונת אל-קזאז, דמשק בירת סוריה, 10 במאי 2012. רויטרס
תוצאות הפיגוע בדמשק בחודש מאי/רויטרס

הפיגוע המדובר אירע ב-10 במאי השנה, במהלכו נהרגו כ-40 בני אדם ונפצעו כ-200 אחרים בכניסה לבניין של המודיעין הסורי, הכפוף למשטרו של אסד, בדמשק. המשטר הסורי האשים אז גורמי טרור בביצוע הפיגוע ואף הציג תמונות זוועה של גופות מרוטשות. הפיגוע אירע בשעה 8:00 בבוקר, בדיוק כשאנשים עשו את דרכם לעבודה. באופוזיציה טענו אז כי המשטר עצמו עומד מאחורי הפיגוע.

זירת פיגוע תופת בפרבר קודסייה של בירת סוריה, דמשק, 8 ביוני 2012. רויטרס
בפיגוע נהרגו כ-40 בני אדם ונפצעו כ-200 נוספים/רויטרס

אתמול חשפה רשת "אל-ערביה" כי "שני טייסי הפאנטום הטורקים שמטוסם הופל בידי צבא סוריה ב-22 ביוני, נשבו בידי מודיעין חיל האוויר הסורי, בתיאום עם בסיס חיל הים הרוסי הממוקם בעיר הסורית טרטוס - והוצאו להורג". ממסמך מסווג שנשלח מלשכת נשיא סוריה, בשאר אסד, לעבד אל-רחמן, מפקד הכוחות המיוחדים של צבא סוריה, והגיע לידי הרשת עולה כי לשכת אסד הורתה להתייחס לטייסים הטורקים כאל "שבויי מלחמה", ולהעבירם לאגף המודיעין האחראי על פעולות הצבא מחוץ לשטחי סוריה, שם ייחקרו על אודות תמיכת ממשלת טורקיה בכוחות האופוזיציה בסוריה, הפועלים נגד משטר אסד.

בנקודה השנייה במסמך נכתב כי על ממשלת סוריה למהר ולהתנצל רשמית בפני ממשלת טורקיה על תקרית נפילת המטוס על מנת להביך את ממשלת טורקיה ועל מנת להשיג את תמיכת דעת הקהל בעולם. בנקודה השלישית במסמך נכתב כי במקביל להתנצלות, "הורה אסד להפעיל את ה-PKK בגבול עם טורקיה כדי לבצע פעולות צבאיות נגד צבא טורקיה כדי להעביר מסר של אזהרה לממשלת טורקיה אם תמשיך לתמוך בצבא הסורי החופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully