וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 הרוגים בסוריה; קלינטון: מועצת הביטחון משותקת

באופוזיציה מדווחים על קרבות עזים ועל מאות הרוגים באזור דמשק, באחד הימים הקטלניים ביותר מתחילת מלחמת האזרחים. מנהיגי המערב דרשו בעצרת באו"ם להחריף את הטון כלפי אסד

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

גורמי אופוזיציה בסוריה מדווחים כי יותר מ-300 בני אדם נהרגו אתמול (רביעי) בקרבות ברחבי המדינה, רובם באזור דמשק, וחלקם בחלב ובחומס. מדובר באחד מהימים הקטלניים ביותר בסוריה ב-18 החודשים האחרונים, מאז החלה במדינה מלחמת האזרחים בין מתנגדי השלטון לתומכיו.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח ממושבו בלונדון על 305 הרוגים, מרביתם אזרחים. ארגון אחר, ועדות התיאום המקומיות, דיווח על 343 הרוגים. לדברי ראמי עבד א-רחמן, העומד בראש הארגון הבריטי, מדובר במספר ההרוגים היומי הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה. "צריך לזכור שמניין המתים כולל רק את מספר הגופות שהצלחנו לזהות", אמר. לדבריו, ייתכן שמספר ההרוגים הסופי יהיה גבוה בהרבה. הוא הזכיר שב-19 ביולי נהרגו 302 בני אדם בקרבות ברחבי סוריה.

מלחמת האזרחים בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות

חיילים הנאמנים למשטר משוטטים ברחובות חלב. סוריה, ספטמבר 2012. AP
חיילים של הצבא הסדיר מסיירים ברחובות חומס/AP

הבוקר התחדשו העימותים בין כוחות הצבא הסדיר לחיילי האופוזיציה, בעיקר בדמשק ובחלב, ולפחות 17 בני אדם נהרגו. בין היתר, נמסר על קרבות שפרצו סמוך למכללה להכשרת טירוני חי"ר בחלב, וגם בעיירה חאן אל-עסל שבפרברי העיר היו קרבות עזים. דווח על הפגזות כבדות של כוחות ארטילריה לעבר כפר חוש ערב בפרברי דמשק.

בשני פיגועים שהיו אתמול סמוך למטה המטכ"ל הסורי בדמשק, נהרגו בין עשרה ל-14 בני אדם. עיתונאי אירני מרשת החדשות PRESS TV, נאסר מאיה, נהרג מירי צלף בדמשק. לדברי הנהלת הרשת, המזוהה עם המשטר הסורי והאירני, מנהל הלשכה שלה, חוסיין מורטאדה, נפצע גם הוא. גורמים המשתייכים לצבא המורדים לקחו אחריות להנחת שתי מכוניות התופת שגרמו לפיצוצים, אך גם ארגון איסלמי בשם "אנסאר אל-איסלם בדמשק ובפרבריה" טען כי היה אחראי להם.

ילדים סורים מספרים על הזוועות: "תלו אותי מהתקרה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אב סורי ובנו הפצוע. חלב, ספטמבר 2012. AP
אב שמשפחתו נמלטה מהקרבות בחלב נושא את בנו הפצוע/AP

אמש בעצרת האו"ם: הרבה נאומים, מעט פתרונות

הדיווחים על הקרבות מגיעים במקביל לדיונים הקדחתניים במועצת הביטחון, שמתנהלים בשולי פתיחת העצרת הכללית ה-67 של האו"ם. מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, אמרה אמש כי "הזוועות בסוריה מתגברות, אך מועצת הביטחון נותרת משותקת". דיפלומטים במועצה המשיכו ללחוץ על פקידים רוסים וסינים כדי לתמוך בדרישה הבינלאומית להטיל עיצומים חמורים על הנשיא בשאר אסד.

בנאומו בפתיחת העצרת, אמר ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כי "דמם של הילדים הסורים הפך לכתם נורא על המוניטין של האומות המאוחדות". נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, קרא להחמיר את הטון כלפי סוריה, ולהעביר כספים למורדים, ונשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אמר בנאומו כי טהרן מתייעצת עם "כמה מדינות" בדרכים לפתרון המשבר בסוריה, אך לא פירט.

דו"ח: אירן מבריחה נשק לסוריה במטוסים אזרחיים

מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון. מועצת הביטחון של האו"ם, 26 בספטמבר 2012. רויטרס
מזכירת המדינה קלינטון, אמש בדיון במועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully