וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנים על השריפה ברמלה: "כבאים הגיעו אחרי שעה"

16.9.2012 / 12:50

ככל הנראה הגורם לשריפה בה נספתה אישה הוא קצר בארון חשמל. "אישה אחת צעקה לנו מהחלון שנשרף לה הבית. התקשרנו למכבי אש, חשבו שאנחנו שיכורים", סיפר שכן בבניין

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הדירות בבניין המגורים בשדרות רזיאל ברמלה שרופות כליל והשכנים פינו הבוקר (ראשון) את הפריטים שעוד נותרו להם, בסיוע נציגי העירייה. השכנים מפנים אצבע מאשימה כלפי צוותי החירום על הטיפול הלוקה בחסר באירוע. "אישה אחת צעקה לנו מהחלון שנשרף לה הבית. התקשרנו למכבי אש, עד שהגיעו לקח להם איזה שעה, בהתחלה חשבו שאנחנו צוחקים עליהם. הם אמרו אה אתם צוחקים, אתם אולי טיפה שיכורים. הסברנו להם על המצב, לא האמינו לנו, ואתה רואה מה קרה בסופו של דבר", כך אמר הבוקר (ראשון) אבי דסטה, אחד השכנים. בשריפה נהרגה אישה ו-18 בני אדם נפצעו, בהם תינוקת באורח קשה.

לדברי גורם במשטרה, השריפה התחילה ככל הנראה מקצר חשמלי בארון חשמל בקומה הראשונה והאש עלתה עד לקומה רביעית. עם זאת, נסיבות השריפה עדיין נחקרות.

שריפה בבניין מגורים ברמלה. דרור עינב
התחילה ככל הנראה מקצר חשמלי בארון חשמל בקומה הראשונה/דרור עינב

עדי ראייה שנכחו במקום סיפרו כי האישה בת ה-45 שנפלה אל מותה ראתה את השריפה, נתלתה על חבלי הכביסה מחוץ למרפסתה ונעמדה על הגגון של הקומה השלישית. בתה בת ה-26נתלתה אחריה ואז הגגון נפל. האם נפלה והבת נעצרה על חבלי הכביסה של הקומה השלישית, אז אחד השכנים משך אותה לתוך הדירה והציל את חייה.

יוסי סמיה, השכן שהציל את הבת, סיפר: "באחת ומשהו בלילה הרגשתי ריח חריף. בהתחלה חשבתי שעושים על האש. הריח התחזק, קמתי, ניסיתי לפתוח את דלת הכניסה, ולא הצלחתי מרוב החום. בחדר המדרגות היה לחץ חזק מהחום של האש והדלת לא נפתחה. הלכתי למרפסת הכניסה, ופתאום הרגשתי שמישהו נמצא על הגגון. צעקתי לו מה אתה עושה, פתאום הגגון נפל, והיא נפלה. מיד אחריה השתלשלה הבת שלה ונתלתה על חבלי הכביסה שלי. היא הייתה שרופה וצעקה שהיא לא מצליחה להיכנס. משכתי אותה פנימה, הרטבתי מגבות ועטפתי אותה. ניסיתי להרגיע אותה. היא סבלה מכוויות בידיים וברגליים. היא שאלה אותי מה קרה לאמא שלי וניסיתי להרגיע אותה. התחלתי לסמן עם פנס לכוחות שהגיעו שיש אנשים בקומה השלישית. לקח קצת זמן אבל בסוף הם הגיעו וחילצו את כולנו ופינו אותנו לבית החולים".

לדברי השכנים, מדובר באמא למופת שליכדה את ילדיה ודאגה להם, עשתה הכל עבור כולם, אישה מיוחדת. בתה אמורה להתחתן בקרוב.

דסטה סיפר על הרגעים לפני קפיצת האישה אל מותה: "האישה ניסתה לתקשר איתנו ולא הצליחה. היא הגיעה למצב של חוסר אונים וקפצה". ישראל, שכן נוסף, מתח אף הוא ביקורת על פעולת החילוץ: "בהתחלה באה ניידת, באו עם מטף קטן, בהתחלה חשבו שזה משהו לא רציני, הם לא הבינו את המצב. אנחנו עזרנו פה לשכנים. חבר שלנו אחד נכנס לתוך הבניין ונכווה, עכשיו הוא בבית חולים. האישה ניסתה להביא את התינוקת שלה, היא נפלה, ואז הוציאו אותנו מהבניין. לוקח להם שעה להגיע, חשבו שאנחנו צוחקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שריפה בבניין מגורים ברמלה. דרור עינב
"בהתחלה באה ניידת, באו עם מטף קטן, חשבו שזה משהו לא רציני"/דרור עינב

סנ"צ שלומי שגיא, מפקד משטרת רמלה, סיפר סמוך לשעת האירוע כי "סמוך ל-2:20 קיבלנו דיווח על שריפה בבניין. כוחות שהגיעו הבחינו בעשן שעולה מהקומה הראשונה. כוחות כבאות ומד"א הגיעו יחד אתנו. בשלב הראשון פינינו נפגעים, סך הכל פונו 19 נפגעים, שניים במצב קשה, שישה בינוני והיתר קל". מאוחר יותר מתה מפצעיה האישה שנפצעה באורח קשה.

"זו לא פעם ראשונה שהכוחות מוזעקים על שריפה בחדר מדרגות", הוסיף סנ"צ שגיא. "מדובר בשריפה שעולה כלפי מעלה ולכן הקריאה הראשונה הייתה להסתגר בבתים. לאחר מכן פינינו בצורה סדורה החוצה על מנת שלא ייפגעו. כרגע נפתחה חקירה משותפת למד"א, כבאות והמשטרה. אני מניח שבשעות הקרובות נדע מה גרם לשריפה". הוא קרא לאזרחים לא לאחסן דברים בחדר המדרגות: "ברגע ששריפה פורצת בחדר מדרגות, שילוב של חשמל עץ ונייר גורם לתוצאות שיש כרגע, זה מקור לאסון".

"הפצועים ברובם למעט זו שקפצה, שסבלה משברים ופגיעות, סבלו בעיקר משאיפת עשן" סיפר אפי בר, סגן מנהל מד"א איילון. "זו הבעיה העיקרית שאנו מכירים משריפות: אנשים פותחים את הדלתות ונחשפים לעשן, תהליך הפינוי לא פשוט, אין תאורה בחדר המדרגות. הפצועים מחולצים אלינו כשאנו ממתינים סמוך לזירה, קולטים אותם מעמיסים לאמבולנסים ומפונים לבתי החולים".

עד לשעה זו לא התקבלה כל תגובה מכוחות הכיבוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully