וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: "משתמשים בקווים אדומים כדי לדחוק לפינה"

שר ההגנה האמריקאי שלח עקיצה לראש הממשלה ששב וקרא לארה"ב להציב קווים אדומים לאירן. לדבריו, "מנהיגים אינם קובעים את החלטותיהם על פי קווים אדומים, אלא לפי עובדות"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

על רקע המחלוקות הברורות בין ממשל אובמה לישראל באשר לסוגיית הטיפול בתוכנית הגרעין של אירן, דחה שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, את קריאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להציב "קווים אדומים" לאירן. "לנשיאי ארצות הברית ולראשי ממשלת ישראל או כל מדינה אחרת אין קווים אדומים שקובעים את החלטותיהם", אמר פנטה בראיון שהעניק אמש (שישי) למגזין האמריקאי "פוריין פוליסי".

פנטה לנתניהו: "לא נאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני". גדעון צנטנר
חידד בפני ראש הממשלה את המסר האמריקאי. פנטה ונתניהו/גדעון צנטנר

לדבריו, "מה שכן יש למנהיגים הן עובדות שמוצגות להם באשר למצבה של מדינה, ואז הם שוקלים איזה סוג של פעולה יש לנקוט על מנת להתמודד עם המצב". שר ההגנה האמריקאי הוסיף כי "זה העולם האמיתי. קווים אדומים הם סוג של טיעונים פוליטיים אשר משתמשים בהם כדי לדחוק אנשים לפינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"נתניהו מוכן לספוג את הביקורת - למען לחץ על אירן"

בדבריו, שלח שר ההגנה האמריקאי מסר לנתניהו, לפיו הנשיא, ברק אובמה, אינו מתכוון – כפי שכבר הבהיר לנתניהו בשיחה בין השניים – להציב לאירן "קווים אדומים". בהודעה שפרסם הבית הלבן, לאחר שיחה טלפונית שקיימו שני המנהיגים השבוע, נמסר כי הנשיא האמריקאי ונתניהו אישרו במהלך השיחה את "מחויבותם המשותפת למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני". בנוסף נמסר כי אובמה ונתניהו "הסכימו כי עליהם להמשיך את ההתייעצויות המשותפות ביניהם".

על אף המסרים המתנגדים מכיוון וושינגטון, שב וקרא השבוע נתניהו להציב לאירן קווים אדומים לתקיפה. "מי שבקהילה הבינלאומית מסרב להציב קווים אדומים לאירן - אין לו זכות מוסרית לשים אור אדום בפני ישראל", אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב. כשנשאל לגבי ההתבטאויות האחרונות בנושא, השיב נתניהו כי "העולם אומר לישראל - תמתינו יש עוד זמן. אני שואל - לחכות למה? לחכות למתי?".

בעקבות הביקורת על התבטאויותיו הפומביות של נתניהו, שאינן הולכות בקו אחד עם ארה"ב, אמרו גורמים בסביבתו של ראש הממשלה כי "ראש הממשלה מוכן לספוג את הביקורת, כי הניסיון מוכיח שאם נתניהו לא היה מעז מעת לעת לומר בפומבי דברים, לא היה נוצר לחץ בינלאומי חסר תקדים על אירן". לדברי הגורמים, "נתניהו מאמין שהצבת קו אדום נגד התחמשות אירן בנשק גרעיני היא אינטרס חיוני של מדינת ישראל. לכן, הוא ימשיך לדרוש בקול צלול מהקהילה הבינלאומית להציב את הקו הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully