וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המורדים הוציאו להורג 20 חיילים סורים

רויטרס

11.9.2012 / 13:20

סרטון שהופץ בימים האחרונים מתעד מקרה נוסף של אלימות מחרידה, שכבר הפכה לשגרה בעיר הנצורה חלב. נציבת האו"ם לזכויות אדם באזהרה למורדים: אינכם חסינים מהעמדה לדין

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

המורדים מוסיפים להלך אימים על המשטר הסורי באמצעות הפצה של סרטוני זוועה: בסרטון האחרון שהופץ ברשת, מתועדת הוצאה להורג של כעשרים חיילים מצבא סוריה, שנורו למוות במזרח העיר חלב. בסרטון נראות הגופות מסודרות זו לצד זו ברחוב קטן בשכונת הנאנו, שמהווה את מוקד הלחימה בעיר בשבוע האחרון.

מורד חמוש מכוון רובה אל עבר חיילי הצבא בחלב. 10 בספטמבר, 2012. AP
מורד מאחד מגדודי המורדים הלוחמים בחלב, אמש/AP

באחת הגרסאות לסרטון נראים החיילים המתים לבושים מכנסי ג'ינס, ידיהם קשורות ועיניהם מכוסות. ראשיהם מדממים, ונראה שהוכו לפני שנורו למוות. ליד המתים עומדים מורדים חמושים, ואחד מהם אומר שהנרצחים הם "הכלבים של אסד". המורדים מזדהים בסרטון כחבר ב"גדודי סולימן אל-פריסי". לצדם נראית מכונית ששם הגדוד כתוב עליה.

ראמי עבדול רחמאן, ראש הארגון הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון, אמר כי לפחות ארבעה עדים אישרו בפניו כי ההוצאה להורג אכן התקיימה, ככל הנראה בסוף השבוע, ותועדה זמן קצר לאחר מכן. לא ברור לגמרי אם החיילים הוצאו להורג במקום שבו צולם הסרטון או שנרצחו בשכונה אחרת בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האו"ם: המורדים שוגים אם הם חושבים שהם חסינים

בהתייחסה למעשי הזוועה בסוריה, אמרה אתמול נאבי פילאי, נציבת האו"ם לזכויות אדם, כי הן המורדים והן חיילי הצבא אחראים להפרות חמורות של זכויות אדם במדינה. לדבריה, הקהילה הבינלאומית תדאג להביא לדין את האחראים להפרות הללו. בנאום קצר בז'נבה, פילאי הוסיפה כי המורדים שוגים אם הם חושבים שהם חסינים מהעמדה לדין בגין פשעים, לכאורה, שהם מבצעים במהלך הקרבות בסוריה.

בסרטון נוסף שצולם באזור חלב והופץ לפני כמה שבועות, תועדה הוצאה להורג של כמה אנשי ביטחון סורים, שהושלכו למותם מגג של בניין גבוה. לדברי גורמי אופוזיציה ובלוגרים, התקרית אירעה בסוף חודש יולי. בסרטון נראה קהל רב צוהל מול פעולת הנקם שנעשתה בכמה גברים, שזוהו כאנשי ביטחון שלקחו חלק במצור על חלב, העיר הגדולה בסוריה. מתעדי הסרטון אמרו כי הוא צולם בעיר אל-באב, מעט צפונית לעיר שבה מתנהלים עיקר הקרבות בסוריה בתקופה האחרונה. כמה שבועות קודם לכן תועדה עוד הוצאה להורג בחלב, בה נורו למוות אנשי ביטחון סורים בחצר של בית ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully