וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה בעוצמה 7.9 ליד חופי קוסטה ריקה

5.9.2012 / 18:12

מרכז אזהרות הצונאמי באוקיינוס השקט פרסם אזהרת צונאמי חמורה לקוסטה ריקה, פנמה וניקרגואה, בשל הרעש החזק שמוקדו בלב ים. דיווחים על ניתוקים בקווי הטלפון ובריחה מהחופים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

רעידת אדמה חזקה במיוחד, בעוצמה 7.9 בסולם ריכטר, הורגשה הערב (רביעי) בחוף הצפון-מערבי של קוסטה ריקה. מוקד הרעש באוקיינוס השקט, מרחק 80 קילומטרים מהחוף של קוסטה ריקה, ובעומק של כ-20 קילומטרים. בעקבות הרעש, הוציא מרכז אזהרת הצונאמי באוקיינוס השקט אזהרת צונאמי לכל האזור. בהמשך, צומצמה האזהרה לחופי קוסטה ריקה, פנמה וניקרגואה.

בהודעת המרכז נמסר כי "רעשי אדמה בעוצמה כזו עשויים לגרום לגלי צונאמי הרסניים שיכולים לפגוע בקווי החוף לאורך כל האזור הקריבי". ארגון הצלב האדום בקוסטה ריקה הודיע כי לפי שעה לא ידוע על נפגעים. תושבי בירת קוסטה ריקה, סן חוסה, דיווחו כי בזמן הרעש נותקו קווי הטלפון בעיר. "זה היה נורא. הייתי בקומה מעולם לא הרגשתי דבר כמו זה", סיפרה סטפני גונזלס, סטודנטית בת 25. עובד במלון בחוף בעיר סמארה הוסיף : זה היה מאוד חזק, כולם ברחו בגלל אזהרת הצונמי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש מגלי צונאמי הרסניים. חופי קוסטה ריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבוע הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 7.9 בסולם ריכטר מול חופי הפיליפינים. המכון הגיאולוגי של ארצות הברית והמרכז לאזהרות צונאמי של האוקיינוס השקט פרסמו אזהרת צונאמי לפיליפינים, לאינדונזיה, ליפן, לטייוואן, להוואי ולפפואה גינאה החדשה - אך לאחר זמן מה היא הוסרה.

אישה בת 54 נהרגה ונכדה בן ה-5 נפצע בקריסת ביתם בעיר קגיאן דה אורו שבדרום האי מינדנאו בעקבות הרעש באזור הפיליפינים. הילד נזקק לטיפול בבית החולים. הרעש גרם לקריסת גשרים וכבישים ברחבי המדינה. בעקבות הרעש, המרכז הוולקני בפיליפינים הורה לתושבים הגרים קרוב לחוף להתפנות מבתיהם ולמצוא מחסה במקומות גבוהים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

צפו באזור הרעש:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully