וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הורה על מבצע מיידי למעצר המהגרים מסודן

טל שלו

30.8.2012 / 0:01

השר ישי אמר כי החל מאמצע החודש הבא יכלאו כל אזרחי סודן השוהים בישראל, אחרי שהמהגרים מדרום סודן כבר הושבו לארצם. במקביל, ישי יפעל למעצר ולגירוש אזרחי אריתריאה

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

שר הפנים, אלי ישי, הורה לעצור תוך חודש וחצי את כל אזרחי סודן השוהים בישראל, למרות שארצם מצויה במצב מלחמה ואזרחיה מוגדרים פליטים ונהנים מהגנה קולקטיבית של האו"ם ושל ארגונים בינלאומיים.

בעוד שמשרד החוץ ומשרד המשפטים מתנגדים בחריפות לגירושם של עשרות אלפי השוהים הבלתי-חוקיים מסודן ומאריתריאה, החליט ישי להגביר את המאבק בשוהים האלה, והורה לרשות ההגירה והאוכלוסין להתחיל במבצע אכיפה מיוחד, החל מ-15 באוקטובר. במסגרת מבצע זה, ייעצרו לראשונה גם אזרחים של סודן והם יועברו למתקני שהייה. עד תאריך זה, מסתננים שיעזבו מרצונם יזכו לסיוע משרד הפנים, ומי שלא יעשה כן יכלא ויגורש בעתיד.

בסביבתו של השר אומרים כי לשכת ראש הממשלה עודכנה בהחלטה, התואמת את החוק החדש, המאפשר לכלוא מסתננים לתקופה של עד שלוש שנים. במשרד הפנים מדגישים את ההיבט ההרתעתי שבמעצר האזרחים הזרים, ומציינים שבשבועות האחרונים הושלמה החזרתם מרצון של אזרחי דרום-סודן ששהו בישראל.

אלי ישי: אם רק יהיו לי הכלים, לא ישאר בישראל אף מסתנן

יו"ר תנועת סש אלי ישי במאהל הפראיירים בירושלים, מאי 2012. מגד גוזני
שר הפנים, אלי ישי/מגד גוזני

במקביל, הודיע השר ישי כי בכוונתו לפעול לקבלת אישור משפטי שיאפשר לכלוא את המסתננים אריתריאה ולגרשם. גם אזרחי מדינה זו חוסים תחת הגנה קולקטיבית לפי אמנות בינלאומיות עליהן חתומה ישראל. "מדובר על עוד צעד בהתקדמות מדיבורים למעשים בכל הקשור לבעיית המסתננים?, אמר הערב ישי, והדגיש כי בכוונתו "להמאיס את החיים" על המסתננים בישראל, וכי אין בכוונתו לחכות לחוות הדעת המקצועיות של משרד המשפטים והחוץ בנושא. "מי שרוצה להמשיך לדבר ולהיות עד עתידי בוועדת החקירה לאובדן ישראל – שידבר. מי שרוצה לפעול ולהבטיח מדינה יהודית וציונית לילדיו, שיפעל. אני בוחר לפעול".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"ישי ונתניהו נוהגים באכזריות כלפי מבקשי המקלט"

ארגון אמנסטי הבינלאומי הגיב לדברי שר הפנים, בהודעה בה נאמר כי "מצער לראות שראש הממשלה ושר הפנים ממשיכים במלוא המרץ בתכניתם לנהוג באכזריות כלפי מבקשי המקלט הנמצאים בישראל, ולהפר מחויבויות בינלאומיות שישראל לקחה על עצמה לפי אמנת הפליטים ואמנות אחרות. בין היתר, התחייבויות אלו אוסרות על ישראל לכלוא או להפליל מבקשי מקלט", נמסר בהודעה.

שרה רובינסון, רכזת הקמפיין לזכויות פליטים באמנסטי אינטרנשיונל ישראל, הוסיפה כי "התנהלות הממשלה כלפי מבקשי המקלט זורעת שנאת זרים ואינה תורמת במאומה לפתרון המצב".

הקמפיין של ישי מעורר מבוכה במשרד החוץ

בחודשים האחרונים עוררה התנהלותו של ישי בנושא המסתננים - לרבות התבטאויות, הנחיות ופגישות מדיניות - זעם במשרד החוץ, ובפרט בנושא אריתריאה. ישראל אמנם מקיימת קשרים דיפלומטיים עם המדינה, אך לצד זאת היא גם שותפה לעיצומים הבינלאומיים המוטלים עליה בעקבות המצב הפוליטי וההומניטרי הקשה במדינה. לפני כחודשיים נפגש ישי עם שגריר אריתריאה בישראל, מבלי שעדכן את אנשי המשרד, ועוד קודם לכן יזם פנייה לשר הפנים האריתראי, על מנת לבחון שיתוף פעולה עמו. "יש הכרזה ברורה של האו"ם וסוכנויותיו, שבאופן חד-משמעי אסור לגרש פליטים מאריתריאה בגלל המצב הפוליטי שם", אמר גורם בכיר במשרד, שתקף את ישי על ניהול מדיניות חוץ עצמאית. "ישי מתנהג כמו פרא, ומפר את כל כללי הקהילה הבינלאומית", אמר. ישי עצמו דחה את הביקורת ומסר כי "הביטחון של אזרחי ישראל יותר חשוב מקרבות אגו".

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, תקף את התבטאויותיו של ישי, שעוררו קשיי הסברה אצל דיפלומטים ישראליים בחו"ל. ליברמן הדגיש כי משרד החוץ הוא שמופקד על המגעים הדיפלומטיים בנושא. "גל ההתלהמות הוא הדבר ההפוך ממה שצריך לעשות. משרד החוץ משקיע מאמץ אדיר על מנת להגיע להסדרים עם מדינות המקור, וכל התלהמות כזו מחזירה אותנו חצי שנה אחורה", אמר ליברמן ביוני האחרון. הוא קרא לשרים ולחברי הכנסת "לדבר פחות, כי זה לא פותר שום בעיה. בזכות העבודה המצוינת של משרד החוץ התקדמנו הרבה, אך בגלל כל הדיבורים חזרנו הרבה אחורה. צריך לאפשר התמודדות נכונה".
(עדכון ראשון:21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully