וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליט הצבאי: חקירה פלילית נגד גבי אשכנזי וארז וינר

26.8.2012 / 20:22

משעיין בחומרי החקירה, תא"ל עפרוני המליץ לפתוח בחקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר ועוזרו בחשד למרמה והפרת אמונים. מקורב לאשכנזי: "ניסיון של ברק להסיט תשומת הלב מדו"ח המבקר"

צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף דני עפרוני, המליץ באחרונה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, ונגד עוזרו, אלוף-משנה ארז וינר, בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשת הרפז. כך דווח בערוץ 10. לגבי וינר, חושד עפרוני כי הוא גם ביצע עבירה של התנהגות שאינה הולמת קצין.

זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, ביקש עפרוני לקבל לידיו את חומרי החקירה ממשרד מבקר המדינה, החוקר אף הוא את הפרשה. גורם צבאי מסר הערב (ראשון) כי בעקבות עיון בחומרים האמורים, עלה חשד לפלילים במעשי וינר ואשכנזי. כצעד ראשון, המליץ עפרוני לרמטכ"ל גנץ לבטל את מינויו של וינר כקצין חינוך ראשי, כפי שאכן החליט גנץ בשבוע שעבר, וכצעד שני החליט להורות על פתיחת חקירה פלילית. גורם צבאי אישר את הפרטים אך סירב להתייחס לעניין. מיועץ התקשורת של גבי אשכנזי נמסר בתגובה כי "הדברים שפורסמו הערב לא מוכרים לנו ונשמעים תמוהים".

גבי אשכנזי וארז וינר. דרור עינב, עומר מירון
חקירה פלילית נגד שניהם. וינר ואשכנזי/עומר מירון, דרור עינב

גורם המקורב לאשכנזי אמר הערב כי "זהו ניסיון של אהוד ברק להסיט את תשומת הלב מדו"ח המבקר שיתפרסם בעוד חודש, שבו צפויים להתפרסם פרטים לא נעימים. גורמים בכירים במשרד הביטחון הוזמנו לשימוע וזה אומר לא מעט. בסוף השבוע שעבר ניסו ליצור מומנטום של ביקורת לאחר הדחתו של וינר מתפקיד קצין חינוך ראשי אבל זה לא הצליח. גורמים רבים הבינו שזה לא מריח טוב". לדברי המקורב לאשכנזי, ראוי היה שהפרקליט הצבאי הראשי לא היה ממהר להורות על הדחתו של אל"מ וינר ועל פתיחה בחקירה בפלילית מכיוון שמבקר המדינה הקודם כבר הודיע שאין להעמיד קצינים לדין עד לסיום חקירת הפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"התזמון תמוה"

סגן הפצ"ר לשעבר, אלוף-משנה (במיל') אילן כץ, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "מכיוון שווינר לובש מדים, בסמכותו של הפצ"ר להורות על חקירה פלילית נגדו, וגם נגד אשכנזי, למרות שסיים את שירותו. יש להתפלא על כך שזה לא נעשה עד כה. מדוע הפצ"ר הקודם, אביחי מנדלבליט, לא פתח בחקירה פלילית מיד כשצצה הפרשה?". עורך דין כץ, הנחשב למומחה למשפט צבאי, הדגיש כי פרקליט המדינה, משה לדור, אמר כבר בפומבי כי בסמכותו של הפצ"ר לחקור את הפרשה, אך משום מה לא היה מי שיעשה זאת עד כה. עם זאת ציין עו"ד כץ: "חקירה פלילית אינה מבשרת על עבירה פלילית. הפרשה שמתחילה בהתנהגות שאינה הולמת או חשד בעבירה במסמכים צבאיים יכולה להסתיים בהליך פלילי, דין משמעתי או הערה וסגירת התיק".

לפני כמה שבועות אישר בג"ץ למבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, להשלים בעצמו את הדו"ח שהוא מחבר בפרשת המסמכים, במסגרתם "הודלף" מסמך ובו מדיניות אסטרטגית לכאורה של אלוף יואב גלנט, במסגרת המירוץ לתפקיד הרמטכ"ל, כדי להציגו בתקשורת באור שלילי, וכחלק מהמתיחות בין לשכתו של אשכנזי ללשכת שר הביטחון ברק. המסמך לא היה מקורי ועל פי החשד זויף על ידי בועז הרפז. אם אכן תיפתח החקירה, המשטרה הצבאית החוקרת תהיה זו שתבצע אותה.

לינדנשטראוס עצמו כבר התייחס לנושא, ואמר כי לפרשת הרפז יהיו "השלכות חמורות", שייוודעו לכולם עם פרסום דו"ח המבקר בנושא, בעוד כחודשיים. לינדנשטראוס דחה בתוקף את הפרסומים לפיהם נעשו ניסיונות מצדו של שר הביטחון להשפיע על החלטתו. "לא נפלתי ברשתו של ברק", הבהיר לינדנשטראוס. "אם מישהו מהלל או מקלס אותי זה לא משפיע עליי. לא נפגשתי עם ברק, להוציא את הפעמיים שבהן מסר את גרסתו בפרשה. מעולם לא סיירתי אתו בבסיסים סודיים ומעולם לא טסתי בהליקופטר, עם או בלי שר הביטחון. זהו פרי הדמיון הפרוע של מישהו. נהגנו כלפי כל המבוקרים בשוויון מוחלט".

מדובר צה"ל נמסר: "הפרקליט הצבאי הראשי לא הורה על פתיחת חקירה פלילית בנוגע לפרשת הרפז. הנושא נמצא בדיון מקצועי פנימי בין הפרקליטות הצבאית לבין היועץ המשפטי לממשלה, ומטבע הדברים איננו נוהגים להתייחס לתכנים פנימיים לפני שגובשה החלטה סופית".

עוד על פרשת הרפז
הרמטכ”ל החליט: ארז וינר לא ימונה לקצין חינוך ראשי
בג”ץ: לינדנשטראוס יוכל להשלים את דו”ח הרפז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully