וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להזנחה: בעלי חיים חולצו מאורוות מאולתרות בעכו

11 סוסים, שני כלבים ושני תרנגולים חולצו מאורוות מאולתרות בעיר, כשמצבם הבריאותי קשה. על פי החשד שימשו התרנגולים לקרבות בלתי חוקיים. טרם נפתחה חקירה פלילית בפרשה

חשד למקרה חמור של הזנחת בעלי חיים: 11 סוסים, שני תרנגולים ושני כלבים חולצו הבוקר (חמישי) ממתחם מבנים מאולתר בעכו, בו הוחזקו בתנאי הזנחה קשים. במבצע משותף של משרד החקלאות, עיריית עכו והמשטרה בעיר, חולצו בעלי החיים וארבעה חשודים תושבי עכו בשנות ה-30 לחייהם, עוכבו לחקירה במשרד החקלאות. בשלב זה טרם הוחלט על פתיחת חקירה פלילית במשטרה.

על פי החשד, התרנגולים שימשו לקרבות תרנגולים, בעוד שהכלבים סבלו מדלקות עור והוחזקו בתנאים לא ראויים, בתוך כלוב קטן וחלוד. לאחר חילוץ בעלי החיים, הרסו הרשויות את מתחם האורוות הארעי כליל - על מנת למנוע אכלוס חדש של בעלי חיים במתחם. בנוסף, העיתוי לחילוץ נבחר בכדי למנוע את השתתפות הסוסים בהסעת כרכרות בעיר שתוכננה לשבוע הבא, ובכך למנוע מהם סבל נוסף.

11 הסוסים ושני התרנגולים שחולצו הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות, שם יקבלו טיפול רפואי. שמונה סוסים נוספים שהיו במצב בריאותי טוב, הועברו על ידי בעליהם למתחם אורוות אחר. הכלבים פונו על ידי עיריית עכו לקבלת טיפול ושיקום. רופאת סוסים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, ד"ר צביה מילדנברג, אמרה כי "הסוסים הוחזקו במבנים ארעיים, קטנים שאינם ראויים לגידול סוסים. רובם סבלו ממחסור במים, הזנחה ובעיות בריאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסוסים הוחזקו במבנים ארעיים, קטנים שאינם ראויים לגידול סוסים. רובם סבלו ממחסור במים, הזנחה ובעיות בריאותיות". אחד הסוסים שחולצו מן המתחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

במספר ביקורות קודמות שנערכו במתחם האורוות הארעיות באזור בית הקברות המוסלמי בעכו, נמצאו מספר רב של אורוות מאולתרות בהן מוחזקים סוסים רבים. בביקורות נמצא כי מצבם הגופני של מספר רב מהסוסים קשה, וכי הם סובלים מרזון קיצוני ומתנאי אחזקה לא ראויים. בעקבות הממצאים הוחלט על פינוי הסוסים בפעילות משולבת עם המשטרה והעירייה.

פינוי דומה בוצע במקום לפני כשנתיים, אז גם פונו 11 סוסים מהמתחם, אשר הועברו באותה העת לשיקום ולאחריו נמסרו למשפחות מאמצות. ככל שחלף הזמן, הבינו במשרד החקלאות שהמתחם אוכלס בסוסים חדשים, הזוכים לאותם תנאי אחזקה ירודים. לאחר שיקומם יעברו הסוסים למשפחות מאמצות, כחלק מתוכנית ההצלה לסוסים ולחמורים שנפלו קורבן להתעללות. התוכנית החלה את פעילותה לפני חמש שנים, ומאז כ-500 סוסים וכ-300 חמורים חולצו מהתעללות ושוקמו.

עוד בנושא
הרשת תפסה אדם מתעלל בחתול, והתעללה בו
פרעושים ואנמיה קשה: גורים חולצו מחווה במרכז הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully