וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על תקיפה אפשרית באירן: "ברור שלא נוכל לעשות זאת לבד"

טל שלו

16.8.2012 / 17:37

על רקע הדיווחים על אפשרות של תקיפה באירן, אמר נשיא המדינה כי הוא בוטח בנשיא ארה"ב אובמה שימנע מטהרן להשיג פצצה גרעינית. "צריכים ללכת יחד עם אמריקה", הבהיר פרס

באדיבות ערוץ הכנסת

(צפו בשר הביטחון מתייחס לסוגייה האירנית בכנסת)

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס היום (חמישי) לאפשרות של תקיפה באירן ואמר כי הוא בוטח בנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שימנע מאירן להשיג פצצה גרעינית. "הנשיא אובמה נחוש לעצור את תוכנית הגרעין האירנית, וברור לנו שאנחנו לבד לא יכולים לעשות את זה אלא צריכים ללכת יחד עם אמריקה", אמר פרס בראיון לערוץ 2. פרס חגג היום את יום הולדתו ה-89 בביקור חגיגי בירוחם ואמר כי משאלת יום ההולדת שלו היא "שיהיה שלום לילדי ישראל".

בחודשים האחרונים גברו חילוקי הדעות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין הנשיא בנוגע להתנהלות בנושא היחסים עם ארה"ב והמשבר סביב סוגיית הגרעין האירני. בעוד נתניהו מקפיד להביע ספק ניכר בהצהרותיו של הנשיא אובמה, פרס מתבטא בצורה הפוכה ולאורך כל השנה האחרונה שב ומדגיש את אמונו בממשל האמריקאי. בשבועות האחרונים, לנוכח החרפת ההתבטאויות של ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק בנושא אף הביעו זעם בסביבת ראש הממשלה על העמדות הפומביות ההפוכות שפרס נוקט בסוגייה האירנית.

בשבוע האחרון מחריפים הטונים בין ירושלים לוושינגטון, שהגיעו לשיא עם התדרוך שיזמו שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה והרמטכ"ל מרטין דמפסי, בו הדגישו כי אין ביכולתה של ישראל לחסל את יכולותיה הגרעיניות של אירן וכי למיטב ידיעתם לא התקבלה החלטה על תקיפה ישראלית. היום הגיע תגובתו של שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן, הנחשב למקורב במיוחד לראש הממשלה, שהדגיש כי גם עיכוב בשנים אחדות בלבד עשוי לגרום לישראל להחליט לתקוף באירן לבד.

אהוד ברק במילאה ,אוגוסט 2012. עומר מירון
"את ההחלטה, כשתידרש, תקבל ממשלת ישראל". ברק היום במליאה/עומר מירון

עם זאת, שר הביטחון שב והדגיש היום מעל מליאת הכנסת כי קבלת ההחלטות בנושא מתבצעת כראוי וכי עמדותיו וגם עמדות נתניהו אינן בגדר שגעון פוליטי בלבד, כפי שהואשמו בימים האחרונים לא מעט. "יש סמכויות לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשר החוץ. את ההחלטה, כשתידרש, תקבל ממשלת ישראל ולא קבוצות אזרחים ואפילו לא מאמרי מערכת", אמר.

"להתמודד עם אירן גרעינית בעתיד יהיה לאין-ערוך יותר מסובך, מסוכן, מורכב ויקר - בחיי אדם ובמשאבים", הוסיף ברק. "אני יושב הרבה שנים בישיבות ממשלה", המשיך השר, "בממשלות בגין, שמיר ורבין, גם כשר חוץ וגם כראש ממשלה, ואני אומר לכם, חברי הכנסת, ולציבור: אין נושא בדור האחרון שנידון בעומק כזה, בפירוט כזה, פעם אחר פעם, בתוך הממשלה ובתוך החדרים, באופן פתוח וקשוב, ושקוף יותר מבעבר". ברק ציין כי "זה לא אומר שאין מחלוקות".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
ברק על תקיפה באירן: "את ההחלטה תקבל הממשלה"
דיין: נתניהו וברק עוד לא החליטו על תקיפה באירן
ראש המוסד לשעבר: "לא קשקשו על תקיפת הכור בעירק כמו היום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully