וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה שליטה על דליקת היער שהשתוללה בהרי ירושלים

יהושע בריינר

8.8.2012 / 18:01

כוחות הכיבוי שנעזרו במטוסים הצליחו להשתלט על הדליקה שהשתוללה בסמוך לבית החולים הדסה עין-כרם. בשל החשש מהתפשטות האש, פונו מספר בתים ביישוב אבן ספיר. חשד להצתה

צילום: קובי נתן, הגולש אבישי עישא; עריכה: טל רזניק ; קריינות: אביב אברמוביץ'

כוחות כיבוי האש הצליחו להשתלט אחר הצהריים (רביעי) על דליקת היער שהשתוללה סמוך למושב אבן ספיר שממערב לירושלים. אריק שמואלוף, דובר שירותי הכיבוי בירושלים מסר שלוחמי האש הצליחו בסיוע המטוסים להשיג שליטה על האש ולתחום אותה. "בשעה זו אנחנו מתחילים בדילול הכוחות והשבת צוותים שהגיעו ממרכז הארץ. במקום עדיין פועלים מטוסי כיבוי וכוחות הכיבוי ימשיכו בשעות הקרובות לכבות את השריפה כליל". לדבריו, עדיין מוקדם לקבוע האם מדובר בהצתה, אולם משהושגה שליטה על השריפה תחל בדיקה באשר לנסיבות השריפה.

39 צוותי כיבוי השתתפו במאמצי הכיבוי ולמקום הוקפצו צוותים מבית הספר הארצי לכבאות והצלה, לצד כלל הכבאים באזור הבירה, וכן ארבעה מטוסי כיבוי אש. בשל השריפה, נסגרו לתנועה כביש בר גיורא (386), כביש הסטף (395), וצומת כרם לכיוון בית החולים הדסה עין-כרם הסמוך. בשל הדליקה, מספר בתים במושב אבן ספיר פונו מיושביהם. בשל העובדה שלשריפה מספר מוקדים, במשטרה חושדים כי מדובר בהצתה מכוונת. בד בבד, ארבעה פלסטינים שוהים בלתי חוקיים נעצרו בחשד שגרמו ברשלנות לדליקה.

טפסר שמואל פרידמן, מפקד שירותי כבאות והצלה ירושלים סיפר כי כ-60 דונמים של חורש טבעי עלו באש בדליקה. "אנו עדיין לא יודעים מה גרם לשריפה אך מדובר על יותר ממוקד אחד ולכן אנו סבורים שמדובר בהצתה אך ייתכן ומדובר ברשלנות של מטיילים", ציין פרידמן. הוא סיפר שהתעורר קושי גדול בכיבוי האש בשל תנאי השטח ההרריים. "מדובר בשטח בעייתי, קרוב לבית החולים ביער סבוך וגילינו פטריה של עשן עם עוצמת אש גדולה שהתפשטה דרך צמרות העצים אל הדסה".

שריפה באבן ספיר ירושלים. עומר מירון
מטוסי כיבוי מסייעים בכיבוי השריפה/עומר מירון

אבי, עובד בבית עסק לריהוט גן במושב אבן ספיר, אמר לוואלה! חדשות: "יצאתי במקרה לראות מה קורה ולפי איך שזה נראה מכאן, זה נראה שמכבי האש משתלטים על השריפה". לדבריו, "השריפה פרצה בין המושב לבין בית החולים הדסה עין כרם בירושלים".

ניצה מאבן ספיר סיפרה: "המטוסים טסים מעל הישוב. ראינו את הלהבות. האש עדיין לא כיבו אותה. ועדיין רואים עשן. זה לא כמו שהיה בצהריים, אז הלהבות עלו גבוה מאוד. ראיתי את הבית ממולי ואמרתי רק שלא ייפול עלינו אבל מסתבר שהבית היה רחוק יותר. נמאס לנו, כל פעם זה קורה לנו בתקופה הזאת. לא כל אחד יודע לטייל כמו שצריך בטבע. אנחנו הורסים את הטבע כל יום שעה שעה".

מבית החולים הדסה עין-כרם נמסר כי לא נשקפה סכנה לאף אחד מהמטופלים בבית החולים וכי הם פעלו בתיאום מלא עם כל צוותי החירום. "יש צוות כוננות של בית החולים פרוש ומוכן לכל תרחיש", מסרה אתי דביר, דוברת בית החולים, "כמשנה זהירות אנו מבקשים לפנות כלי רכב שחונים בכביש החיצוני של הדסה ובחניונים התחתונים". כוחות משטרה רכובים על אופנועים וניידות משטרה סיירו בשבילים באזור השריפה לאתר מטיילים ולפנותם. נציב שירותי הכבאות, רב טפסר שחר איילון, הגיע אף הוא למקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שריפה באבן ספיר ירושלים. עומר מירון
שריפה באבן ספיר ירושלים/עומר מירון
שריפה באבן ספיר ירושלים. עומר מירון
שריפה באבן ספיר ירושלים/עומר מירון

בהכנת הידיעה השתתף קובי מנדל

עדכון ראשון: 15:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully