וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגירה עצרה בת 6 הלוקה בפיגור; "שיא חדש"

לדברי עמותת ילדים ישראלים, הילדה והוריה נעצרו בדירתם לפנות בוקר, על אף שהמשפחה הגישה בקשה למעמד מטעמים הומניטריים. הרשות בתגובה: "הערעור ייבחן בהיותם במשמורת"

ילדה כבת שש הלוקה בפיגור שכלי נעצרה לפנות בוקר (חמישי) עם הוריה, אזרחי סיירה ליאון, על ידי רשות ההגירה והאוכלוסין. לדברי עמותת ילדים ישראלים למאבק בגירוש ילדים מהארץ, המעצר התרחש על אף בקשה שהגישה המשפחה לוועדה ההומניטרית של משרד הפנים נוכח מצבה של הילדה. מנגד, ברשות ההגירה והאוכלוסין טוענים: "הבקשה נדחתה, אך אין כל מניעה שהערעור ייבחן בהיותם במשמורת".

הילדה שנעצרה, ויויאן קמרה בת השש, הייתה אמורה להתחיל בעוד חודש את לימודיה בכיתה א' במערכת החינוך המיוחד בארץ. הוריה של ויויאן הגיעו לארץ לפני כ-12 שנים, והם מתגוררים בדירה בדרום תל אביב עם בתם. השניים עוסקים למחייתם בתחום הניקיון.

משמרת מחאה מול בית ראש הממשלה במחאה על גירוש ילדי עובדים זרים, אפריל 2011. עומר מירון
"בזבוז של כספי המסים". הפגנת מחאה נגד גירוש ילדי עובדים זרים/עומר מירון

רותם אילן, ממייסדי עמותת ילדים ישראלים, אמרה בתגובה לאירוע כי "מעצר של ילדה בת שש הסובלת מפיגור שכלי באישון ליל הוא שיא חדש. זה ברור לכל כי מתקן הכליאה אינו ערוך לקליטה של ילדה בעלת צרכים מיוחדים, ואין לי ספק שהטראומה של מעצר וכליאה היא כפולה ומכופלת עבורה. זה אבסורד שכספי משלמי המסים מבוזבזים על מעצרים של ילדים חפים מפשע".

"עיוות העובדות עבר כל גבול"

לדברי העמותה, המשפחה נעצרה בשעה 05:00 לפנות בוקר, דבר העומד בניגוד להצהרת מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, לפיה הוא מתנגד להוצאת ילדים ממיטותיהם. בעבר הגיב בן עמי לטענות דומות, שהוטחו בפניו במהלך ישיבת הוועדה לביקורת המדינה, ואמר כי "אין אכיפה באמצע הלילה, גם לגבי מבוגרים - אך אנחנו אכן מגיעים לפעמים בבוקר לפני שהם יוצאים לעבודה".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה למעצר כי "מדובר בבני משפחה השוהים בישראל באופן בלתי חוקי ואשר בקשתם לקבל מעמד מטעמים הומניטריים נדחתה". לדבי הרשות, "כעת לאחר שנעצרו הבוקר, לא באישון לילה, עולה כי הגישו ערעור ואין כל מניעה שערעורם ייבחן בהיותם במשמורת. העיוותים הקטנים של העובדות, אשר הפכו לדרך קבע, עברו כל גבול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully