וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בריגול לסוריה: "שמרו על אשתי ההרה"

קובי דוד

31.7.2012 / 19:30

משפחתו של תושב מג'דל שמס, איאד ג'והרי, מתקשה לקבל את ההאשמות נגדו וטוענת כי "בפרשה הזו ההר יוליד עכבר". אביו: "הבן שלי מעולם לא התעסק בהעברת מידע מישראל לסוריה"

בבית הוריו של איאד ג'והרי, בכפר מג'דל שמס, שוררת תדהמה מאז אתמול (שני), אז פורסם בכלי התקשורת כי בנם איאד מוחזק בידי השב"כ בשל האשמות בריגול לטובת סוריה. שני הוריו, ג'מיל ונג'אח, מקבלים את האורחים בפנים עצובות, ומתקשים לעכל את ההאשמות החמורות המיוחסות לבנם.

"לא נפגשתי עם הבן שלי כבר למעלה משלוש שנים". סיפר אביו של הנאשם, ג'מיל, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני שלחתי את הבן הבכור שלי ללמוד רפואה. אני לא יודע איך הכול הסתבך. אנחנו לא יכולים לדבר איתו. הוא ביקש מעורך דינו למסור לנו שהוא בסדר. הוא דואג לנו, ובעיקר לאשתו שנמצאת בהריון וחיה לבד בסוריה". באשר לכלתו ההרה, סיפר האב ש"בכל שיחה איתה היא לא מפסיקה לבכות".

כתב האישום החמור שהוגש כנגד ג'והרי מייחס לו שורה של עבירות חמורות, שבחלקן אף הודה - בהן קשירת קשר עם גורמים שונים באגף המודיעין הסורי, העברת מידע צבאי מסווג על כוחות צה"ל הפזורים ברמת הגולן, וכן העברת רכוש צה"לי וכרטיס SIM ישראלי. ג'והרי התגורר במשך עשור בסוריה, שם עסק במקצוע הרפואה. הוא נעצר בחודש שעבר בעת ביקור בישראל.

הכפר ג'באתא אל חשב בתצפית מהישוב בוקעתא, יולי 2012. דרור עינב
"מאז ומתמיד ידעתי שהבן שלי יהיה אדם חשוב". תצפית לסוריה מגבול ישראל/דרור עינב

חרף האשמות הקשות כנגדו, אביו של ג'והרי בטוח שבנו חף מפשע. "הבן שלי מעולם לא התעסק בהעברת מידע מישראל לסוריה. הוא יצא ללמוד רפואה והתעסק אך ורק במקצוע שלו", אמר. אביו הוסיף כי "בשלוש השנים האחרונות הוא לא הצליח לשוב ארצה כדי לבקר אותנו. זה הדבר האחרון שיכול היה לעניין אותו". גם אחיו הקטן, ג'אד ג'והרי, טוען כי נעשה לאחיו עוול גדול. "בפרשה הזו ההר יוליד עכבר. אין כל בסיס להרשיע את אחי. מדובר באדם חכם ונבון שלא היה מרשה לעצמו להסתבך בעניינים שכאלה".

"הבן שלי רופא מוצלח - לא מרגל"

איאד, הבן הבכור במשפחה, גדל יחד עם שבעת אחיו בבית צנוע בכפר מג'דל שמס. אביו שימש כקבלן שיפוצים מוכר בכפר. ברבות השנים רצה האב להעביר את העסק לרשותו של בנו הבכור, אלא שזה בכלל חלם להיות רופא כבר מגיל צעיר. "מאז ומתמיד ידעתי שהבן שלי יהיה אדם חשוב". הוסיף ג'מיל. "הבן שלי היה סטודנט מוצלח לרפואה ואחר כך רופא מבוקש בבית חולים בסוריה. הוא בשום פנים ואופן לא מרגל".

איאד ואביו לא נפגשו כאמור כבר למעלה משלוש שנים. גם כאשר החליט איאד להינשא לבחירת לבו, הנאדי ספדי בת ה-28, קוסמטיקאית במקצועה, משפחתו לא הצליחה להגיע לחתונה. לפני ששב ארצה בסוף חודש יוני, גילה איאד כי אשתו נכנסה להריון. השניים כבר החליטו לעלות ארצה לישראל ולבנות את ביתם ברמת הגולן. "אני לא מאמין שהבן שלי היה מסתבך ככה", אמר האב, "יש לו כבר אדמה עליה הוא היה צריך לבנות את ביתו. כל הכפר היה אמור להשתתף בחגיגה לרגל חזרתו הביתה. הכנו הרבה אוכל ודברים טובים וחיכינו לו שיחזור, רק לאחר שלוש שעות נודע לנו שהוא עצור. אשתי התעלפה ולא הפסיקה לבכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גרפיטי בעד ונגד אסד במג'דל שמס סמוך לגבול הסורי, יולי 2012. דרור עינב
"מפחדים להגיע אל הכיכר ביום שישי". כתובות בעד ונגד אסד במג'דל שמס/דרור עינב

במקביל, בעוד ברחוב הראשי בכפר מג'דל שמס הכול מתנהל כשורה, מתחת לפני השטח מסתתרת תמונת מצב עגומה. בתוך הכפר הקטן נמצאים שני מחנות מנוגדים באמונתם הגורמים לתסיסה ולמתח בקרב תושבי הכפר - לא מעט תושבים מתנגדים למשטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד, ומולם נמצאים גם תומכיו הנלהבים.

המציאות הזו יצרה שגרת חיים אחרת. בכל יום שישי מתקיימת הפגנה, שהפכה לאירוע שגרתי של סוף השבוע. מתנגדיו של אסד מתגודדים סביב הכיכר המרכזית בכפר וזועקים לגנותו של נשיא סוריה. הרוחות מתחילות לסעור כאשר למקום מצטרפים תומכיו הנלהבים של אסד. כל מפגש שכזה יוצר אי-שקט ומהומות בכפר. "אנחנו מפחדים להגיע אל הכיכר ביום שישי". סיפר תושב הכפר. "זה בכלל לא קשור להאם אנחנו תומכים או מתנגדים לאסד, בסוף כולם עלולים להיפגע או להיפצע".

סלים מללי, המתנגד למשטרו של אסד, הסביר: "אני מחכה לרגע בו ממשלה דמוקרטית תכבוש את כיסאו של אסד. סוריה לא זקוקה לדיקטטורה, אלא לדמוקרטיה שתדאג לגורלם של תושבי המדינה. המצב בסוריה משפיע מאוד על תושבי הכפר. אנחנו מקווים להגיע להידברות עם המתנגדים כדי שנפעל בכבוד אחד לשני וללא אלימות".

מנגד, נשמעים גם קולות הקוראים לאסד להישאר ולשמור על הממשלה יציבה עד כמה ניתן. "אסד נחשב לנשיא טוב עבור סוריה". ציין אבו חאלד נביל. "מדינות מערב מנסות לפגוע בו במקום לעזור לו. כולם מנסים לקלקל את שמו, ושוכחים כי גם משפחתו נפגעת מכל הבלגן שיש בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully