וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יקצץ 5% מהתקציב, למעט הצבא, החינוך והרווחה

טל שלו ופנחס וולף

25.7.2012 / 15:30

ראש הממשלה יביא לאישור החלטה לבצע קיצוץ במשרדי הממשלה השונים, ממנו יוחרגו שלוש המערכות. "ניהול הכלכלה זה כמו לנהל משק בית. חייבים לבחור. לא רוצה מאות אלפי מובטלים"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן דוד

על רקע גל הקיצוצים והגזרות הכלכליות עליהם הכריז, קיים היום (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיון כלכלי, בהשתתפות שר האוצר, יובל שטייניץ, לקראת ישיבת הממשלה הקרובה, בה תובא להצבעה תכנית הקיצוצים בתקציב 2012. לפי המסתמן, הקיצוץ שיובא להחלטת הממשלה בשבוע הבא יהיה קיצוץ רוחבי בשיעור 5% מתקציבי הבסיס של כל משרדי הממשלה, ולא כולל פגיעה בתכניות התקציביות השונות. לפי הנחיית ראש הממשלה, הקיצוץ לא יפגע במערכות הרווחה, החינוך והצבא.

"ניהול הכלכלה הלאומית זה כמו ניהול משק בית. אתה חייב לאזן בין הוצאות להכנסות, אתה לא יכול להוציא על הכול, אתה חייב לבחור", אמר נתניהו בישיבה, בה השתתפו גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, וראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ.

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הגדלת הגירעון ל-3% בתקציב 2013, אך עם השנים הוא ישוב לרדת עד ל-1.5% גירעון בשנת 2019 ואילך. נכון להיום אחוז הגירעון לשנת 2013 היה צריך לעמוד על 1.5%, ומשנת 2014 הוא היה צריך לעמוד על 1%. כאמור, העלאת אחוז הגירעון מתבצעת ימים ספורים לפני אישור קיצוצים נרחבים במשרדי הממשלה.

"בחרנו להשקיע בשנה האחרונה בעצירת המסתננים, הצלחנו במידה רבה לעצור את הגל ששטף את המדינה. החלטנו להשקיע בכבאות, כולל כבאות אווירית, במידה רבה הצלחנו. אנחנו מכבים את כל השריפות, עיניכם רואות", הוסיף ראש הממשלה בישיבה. "אנחנו מטפלים באתגרים ביטחוניים לאור המציאות המשתנה. כל זה עולה כסף. אנחנו לא יכולים להוציא גם על זה וגם על כל שאר הדברים".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי משק האנרגיה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו נפגש עם ראשי משק האנרגיה והודיע על הקיצוצים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו הדגיש כי הקיצוצים לא יפגעו בחינוך וברווחה, והוסיף כי "קודם כל מאזנים את התקציב, לא לחרוג מהתקציב, זה דבר ראשון. הדבר השני הוא גם לשמור על המסגרת הכוללת של ההכנסות, כי בדרך הזאת אנחנו שומרים שהמשק הישראלי, בניגוד למה שקורה באירופה ובמקומות אחרים בעולם, רק נשרט מהמשבר הכלכלי העולמי. הוא עדיין לא נפגע ולא ניתן לו להיפגע. כתוצאה מזה, שיעור המועסקים במשק הישראלי הוא גדול כמעט מכל מדינה מערבית אחרת, שיעור האבטלה שלנו נמוך. אנחנו לא רוצים מאות אלפי מובטלים, אנחנו רוצים שהישראלים יעבדו ויתפרנסו, וזה מה שאנחנו נעשה במדיניות אחראית כפי שזה יתבטא ביום שני הבא בממשלה".

שר האוצר שטייניץ הוסיף בדיון: "מזה שלוש שנים ,אנחנו נאבקים במשבר הכלכלי הגלובלי בהצלחה ומצליחים לשמור על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל בפני הקטסטרופה שאנחנו רואים באמריקה, באירופה ובמקומות אחרים". לדבריו, בימים שרואים שאפילו דירוג האשראי של גרמניה מתחיל להתערער עם תחזית שלילית, על אחת כמה וכמה צריך לדאוג לכלכלת ישראל. "לכן, אנחנו נביא כבר ביום שני הקרוב מספר צעדים שיגדילו את הכנסות המדינה במיליארדי שקלים, חלקם מידיים וחלקם ב-2013. חבילה בסיסית שמשדרת לכל העולם, לחברות הדירוג, למשקיעים, לזירה הבינלאומית שאנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים. אנחנו העלנו את יעד הגירעון מ-1.5% ל-3%, ואנחנו ננקוט את כל הצעדים כדי לעמוד ביעד הגירעון החדש", ציין שר האוצר. "אלמלא עדכנו את יעד הגירעון, היינו צריכים להשית עוד 15 מיליארד מסים מעבר למה שאנחנו מתכוונים לעשות. מזה נמנענו, אבל את המינימום ההכרחי, את החבילה הבסיסית אנחנו נחיל ואני רוצה לומר - זה קו ההגנה על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully