וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חיילי תותחנים בגולן נדבקו בסקביאס

24.7.2012 / 18:43

החיילים התלוננו על גירודים בעור ופצעים מוגלתיים ובבדיקה התברר כי האחראים לכך הן טפילי סקביאס. הם קיבלו טיפול רפואי, אך טוענים שהמפקדים לא התנהלו כראוי בטיפול במקרה

חיילים מהגדוד הארטילרי 55 של חיל התותחנים המשרתים בימים אלו במוצב ברמת הגולן, התלוננו בימים האחרונים על גירודים בעור ופצעים מוגלתיים. בדיקות שביצעו חיילי המרפאה האזורית העלו כי מדובר בטפילי סקביאס. לדברי אחד החיילים, עד כה נדבקו במחלה 58 חיילים.

צוות רפואי מורחב של חיל הרפואה הגיע אל הבסיס ולאחר בדיקה של שאר החיילים המתלוננים התברר כי עשרות חיילים סובלים ברמות שונות מטפילי סקביאס, ולכן הוחלט על טיפול מונע נרחב יותר באמצעות משחות, החלפת ביגוד ושמיכות. בנוסף לכך, החליט הצוות הרפואי של מפקדת קצין רפואה ראשי להורות על עוצר יציאות מהבסיס של החיילים שחלו ובידודם משאר החיילים כדי למנוע הדבקות של חיילים נוספים.

במקביל, נבדקת התנהלות המפקדים כדי לבחון את התפשטות המחלה הגורמת לגירוד וזיהומים בעור כתוצאה מהצטברות אבק. חיילי הגדוד טוענים כי למרות שהתלוננו על מצבם הרפואי החל מיום ראשון, המפקדים לא מיהרו להעביר את המידע הרפואי במהירות ולכן המחלה התפשטה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות תלונות חיילים בגדוד על גרד, נבדקו החיילים המתלוננים על ידי רופא היחידה ואובחנו כסובלים מגרדת. במקביל, הופנו מספר חיילים לרופא עור מומחה להתייעצות נוספת ולאימות האבחנה. ביחידה בוצעו פעולות להדברה וטיפול בציוד האישי למניעת העברת התחלואה והחיילים מטופלים בגדוד בהתאם למצבם הרפואי, תוך שמירה על הפרדה בין החיילים שנדבקו לחיילים הבריאים".

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
לפני שנה: 18 לוחמים מיחידת 'דובדבן' לקו במחלת עור מדבקת
לפני שנתיים: הקרציות השתלטו על בסיס ניצנים
בחורף 2010: 35 צוערי קורס קצינים חלו בשפעת החזירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully