וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נגיב בעוצמה לטרור האירני הרצחני"

ראש הממשלה התייחס לפיגוע בבורגס, בו נהרגו לפחות שבעה, והדגיש כי טהרן היא העומדת מאחוריו. אובמה: נסייע לאתר העבריינים. שר הביטחון ברק: "יום קשה מאוד, נגיע למבצעים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) התייעצויות ביטחוניות בעקבות הפיגוע בבולגריה. נתניהו אמר כי "כל הסימנים מובילים לאירן" וכי "בחודשים האחרונים ראינו את הניסיונות של אירן לפגוע בישראלים בתאילנד, הודו, גיאורגיה, קניה, קפריסין ועוד". נתניהו ציין את מועד הפיצוץ בבולגריה, 18 שנים בדיוק אחרי פיגוע התופת בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה, והוסיף כי "הטרור האירני הרצחני ממשיך לפגוע באנשים חפים מפשע. זוהי מתקפת טרור אירנית שמתפשטת בעולם כולו. ישראל תגיב בעוצמה לטרור האירני", אמר נתניהו, ושלח תנחומים למשפחות הנפגעים ואיחולי החלמה לפצועים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה את הפיגוע וכינה אותו "שערורייתי לחלוטין". לדבריו, "ארצות הברית תעמוד תמיד לצד בנות בריתה, ותספק כל סיוע שיידרש על מנת לזהות ולהעמיד לדין את האחראים למתקפה".

פיגוע בבולגריה: לפחות 7 נהרגו בפיצוץ באוטובוס ישראלי בבורגס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטרור האירני הרצחני ממשיך לפגוע באנשים חפים מפשע. זוהי מתקפת טרור אירנית שמתפשטת בעולם כולו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לאירוע החמור. "לפני מספר שעות התרחש פיגועי חמור באוטובוס של ישראל בבורגס שבבולגריה, יש לנו לפחות שלושה הרוגים וכנראה יותר, ומספר עשרות פצועים. הפיגוע הזה הוא חמור מאוד, אנחנו מזה זמן עוקבים אחרי כוונות של ארגוני הטרור, חיזבאללה, החמאס, גורמים אירנים, הג'יהאד, לבצע טרור ברחבי העולם, יש לנו מאבק ארוך איתם - יש בו הרבה הצלחות ויש בו ימים קשים. היום זה יום קשה כזה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"אנחנו לא יודעים עוד את השמות של ההרוגים והלב עם המשפחות שעומדות לקבל את הבשורה הכואבת מכל", הוסיף ברק. "אני בטוח שנצטרך להפיק לקחים ולראות מה נכון לתקן, אבל אנחנו צריכים לדעת שאנחנו במאבק ארוך ובתוך המאבק הזה יש גם מקומות שבהם נלחמים ומקומות שבהם אזרחים נפגשים עם הטרור העולמי. בעיני יש חשיבות עליונה לכך שאנחנו לא נאבד את כושר העמידה מחד, וגם לא את היכולת להבין שצריך לחיות. לאחר לימוד הלקחים, במקביל להקשבה להזהרות כאשר הן מסוגלות לבוא, חשוב שישראלים ימשיכו לטייל בעולם, ימשיכו להסתובב בארץ וימשיכו לחיות את החיים הנורמליים חרף כל הכאב. מערכת הביטחון תפעל בכל כוחה כדי להגיע אל מבצעי הפיגוע הזה ואל שולחיהם".

לפניות לכתבים:
טל שלו - tal_sh@walla.net.il
אמיר בוחבוט - amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully