וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קם "גייסה" את אלי זעירא ו"יצה" להקל על עונשה

גלעד גרוסמן

16.7.2012 / 12:41

פרקליטה של העיתונאית ביקש לצרף לחומרי הערעור על גזר דינה כמה דוגמאות, בהן החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגד ראש אמ"ן לשעבר, בניסיון להוכיח את חומרת העונש

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בכתבה מנובמבר 2011

לקראת הדיון בסוף החודש בבית המשפט העליון בערעור שהגישה העיתונאית ענת קם על העונש שנגזר עליה, לאחר שהורשעה במסגרת הסדר טיעון במסירת מסמכים סודיים של צה"ל לעיתונאי אורי בלאו, ביקש פרקליטה, עו"ד אילן בומבך, לצרף לחומרי הערעור גם את הסדר הטיעון שגובש עם בלאו, בניסיון להוכיח שהעונש שנגזר על קם חמור ויש להקל עמה. כמו כן, הוא ביקש לצרף את החלטת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לראש אמ"ן לשעבר, אלי זעירא, שחשף את זהותו של סוכן מוסד, והתיק נגדו נסגר.

קם נידונה לארבע שנות מאסר וחצי, לאחר שהעבירה לידי בלאו כ-1,800 מסמכים, חלקם מסווגים כסודיים וסודיים ביותר, אותם העתיקה ממחשבי לשכת אלוף פיקוד המרכז, שם שירתה. בערעור טענה קם כי העונש שנגזר עליה אינו מידתי ואינו סביר. לטענתה, בית המשפט המחוזי בתל אביב התעלם מהעובדה שהביעה חרטה מלאה כבר לאחר מעצרה, וגם מכך שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה. עוד נטען בעתירה, שקם קיבלה עונש חמור בהרבה מנאשמים אחרים במקרים דומים או חמורים יותר. בעתירה מציינים את תת-אלוף במילואים יצחק יעקב (יצה), שהורשע אף הוא במסירת ידיעה סודית, לאחר שכתב ספר שהכיל סודות צבאיים, ונידון לשנתיים מאסר על תנאי בלבד.

"אם זה העונש של בלאו, על קם להשתחרר"

כעת צירף עו"ד בומבך שתי דוגמאות טריות לאפליה, לכאורה, נגד קם. דוגמא אחת היא הסדר הטיעון שגובש עם בלאו, במסגרתו תבקש הפרקליטות מבית המשפט לגזור עליו ארבעה חודשי עבודות שירות בלבד. כבר לאחר שנודע על הסדר הטיעון, אמר עו"ד בומבך לוואלה! חדשות כי אם זה העונש של בלאו, על קם להשתחרר עוד לפני הדיון בערעורה.

דוגמא נוספת היא החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את אלוף במיל' אלי זעירא, מי שהיה ראש אמ"ן בעת מלחמת יום הכיפורים, שנחשד בכך שהדליף את זהותו של מקור בכיר במצרים בתקופת המלחמה. עו"ד בומבך צירף גם ראיון עם פרקליט המדינה, משה לדור, בו הוא אמר כי מדובר בעבירה חמורה יותר ממעשיה של קם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully