וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל מעוז בבית המשפט: "קיבלתי איומים על חיי"

2.7.2012 / 11:56

במהלך דיון סיכומי ההגנה, סיפר הנאשם ברצח הוריו כי מצא לפני כמה חודשים פתק בתאו בו נכתב "נשחט אותך" אם יגלה את זהות הרוצח. הפרקליטות: "לא מפליא שדניאל יוצר ראייה"

דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו נורית ונוח, טוען כי מצא בתאו לפני מספר חודשים פתק המאיים על חייו. במהלך הדיון על סיכומי ההגנה היום (שני), ציין מעוז כי בפתק נכתב "נשחט אותך", אם יגלה את זהות הרוצח. לדבריו, הוא מסר את הפתק מיד לאנשי השב"ס.

מעוז עוד טען כי הסוגיה עלתה בבית המשפט רק עכשיו, משום שהוא היה סבור שעורכי דינו ידעו על המקרה. עו"ד יובל קפלינסקי מהפרקליטות, הטיל ספק בסיפורו של מעוז. "אנו לא צריכים להתפלא שדניאל יוצר ראייה, ראינו כבר שהוא מנסה לטשטש ראיות, אז מה ההבדל בין לטשטש לליצור?", אמר עו"ד קפלינסקי.

סנגורו של מעוז, עו"ד דוד ברהום, אמר בדיון: "האם העובדה שדניאל שיקר והתפתל מוכיח שהוא זה שרצח את הוריו? סבורני שלא. עצם העניין שהוא היה בזירת הרצח אין על כך מחלוקת, השאלה היא מה הוא עשה שם. אפילו מחומר המחשב לוקח חברי (התובע - י.א) את הרצח, אני טוען שהוא יכול לגזור משם לכל היותר את התכנון. בעצם חברי אומר, אני שם בפניכם את ההתנהגות, ההתפתלות והמחשב אבל אני לא נותן לכם את את החפירה. אתם תחברו את הראיות ותגיעו למסקנות". עו"ד ברהום הוסיף כי יש סימני שאלה לגבי מי היה שם ומה קרה. "יש לנו ספק משפטי שעליו יש לזכות את הנאשם", הדגיש.

הגרסה ה-5: ייתכן שדניאל היה מעורב ומישהו נוסף היה שם

השופט צבי סגל התקשה להבין את הסברי ההגנה: "איך אתה מסביר התנהלות של בן שלא קשור לרצח שרואה שנרצחים זוג הוריו האהובים כשהוא נוכח בזירה וסוכר את פיו, סוכר את לשונו ומוכן לא לעשות דבר למי שרצח את זוג הוריו?", תמה השופט, "לאחר שהוא מוכן כבר לפתוח את פיו, הוא מאשים את אחיו או גורמים אחרים. איך מסבירים תופעה כזו לבית המשפט?"

בתגובה, אמר הסנגור כי ההסבר הראשון הוא שמעוז נושא נטייה מסוימת, שהוא פחד שניר יחשוף. בכך התייחס לכך שהאח חשף את היותו של דניאל פדופיל. "סכירת הפה גם יכולה להסתדר עם הפתק", ציין הסנגור. "אני לא חושב שראוי לשפוט אדם על סיטואציה מחרידה כזו. כל מי ששמע על הסיטואציה הזו, ושם את עצמו באותו חדר שירותים, יכול לשאול את עצמו אם הוא היה מתאבן או רץ להסתער על ההורים. קשה מאוד לשפוט את דניאל מעוז באותן שניות שהוא קפא בשירותים, אבל אנו יודעים שהוא הסתער על התוקף ויש לנו גם פצע בידו שמעיד על מאבק. האיום של ניר כלפיו גרם לו לשתוק זמן רב".

השופט סגל לא ויתר, והדגיש כי "מדובר בשעות רבות באותו ערב, בהם הוא ניקה את ציפורניו, הלך וחזר לזירת הרצח, נסע לשחק קלפים בתל אביב ואף הספיק לשאול שאלות על מקרי רצח".

בהמשך, רמז הסנגור רמז לגרסה חמישית להתרחשויות בליל הרצח: "יתכן שדניאל היה מעורב באירוע אבל שהיה מישהו נוסף שהיה שם, לאו דווקא ניר". השופט אמר בתגובה: "מדובר בגרסה חמישית, שהיא גרסת הסנגוריה ולא הנאשם. מה עוד שאין לנו שום ראייה מקדימה אפילו לדבר הזה".

המשפחה: "שקריו הנמשכים הגדישו את הסאה"

ממרכז "נגה" לזכויות נפגעי עבירה, המייצג את בני משפחת מעוז, נמסר בשם המשפחה: "משפחת מעוז החליטה לא להגיע לדיון היום בבית המשפט, שקריו הנמשכים של הנאשם, הגדישו את הסאה. בני המשפחה מרגישים כי רוצחם של נורית ונח מעוז שב ומתעלל בהם באכזריות אין קץ".

לפני כמה שבועות, הגישה התביעה במשפטו של מעוז דרישה להטיל עליו עונש מאסר עולם כפול. "ב-23 באוגוסט, דניאל מעוז רצח, לא פעם אלא פעמיים", אמר התובע קפלינסקי. לשופטים, הוא אמר: "יש בכוחו של בית המשפט להרשיע את הנאשם, אנו מבקשים היום מבית המשפט לעשות זאת עם סימני קריאה רבים, כדי להפריח את אותם רסיסים של הגרסה הזו (של הנאשם – י.א.) לעולם".

באותו הדיון, הוצא מעוז פעמיים מבית המשפט בידי אנשי שירות בתי הסוהר. באחת הפעמים, הוא הוצא בעודו קורא לעבר אחיו התאום, ניר, "מסכנים ההורים, חתיכת אפס. הוא הרוצח, תתנו חיבוק לרוצח". הוא עוד הוצא לאחר שהעיר מדוכן הנאשמים לכיוונו של התובע, כשזה התייחס לחקירה הנגדית שעבר ניר במהלך עדותו במשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully