וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: צבא סוריה מענה ומתעלל מינית בילדים

ניר יהב

12.6.2012 / 9:54

לפי הדו"ח, הצבא משתמש בילדים כ"מגן אנושי" ואף הוציא ילדים להורג. "לעיתים נדירות רואים אלימות ברוטלית כזו", אמרה מחברת הדו"ח. האופוזיציה דיווחה כי 13 נהרגו היום

דו"ח חדש של האו"ם, שהתפרסם היום (שלישי) קובע כי צבא סוריה משתמש בילדים כמגן אנושי ומתעלל בהם מינית. לפי הדו"ח, ילדים סורים אולצו לעלות על טנקים של צבא סוריה כדי להרתיע את המורדים ולא לאפשר להם לפגוע בטנקים. הדו"ח, שנכתב על ידי הנציבה המיוחדת של האו"ם לנושא ילדים בעימות מזוין, ראדיקה קומרסוואמי, ציטט עדויות של ילדים בסוריה שסיפרו כי חיילי צבא סוריה קשרו את עיניהם והיכו אותם, הצליפו בהם עם כבלי חשמל כבדים, כיבו עליהם סיגריות ואף חשמלו אותם במהלך חקירות.

כותבת הדו"ח סיפרה כי עדי ראייה מהעיירה עין לארוז שבמחוז אידליב סיפרו לה כי במהלך המתקפה הקשה על העיירה ב-9 במרץ 2012, הוציאו חיילי צבא סוריה ואנשי המיליציה בכוח ילדים מבתיהם "והפכו אותם מגן אנושי". לפי עדי הראייה, הילדים אולצו לעמוד מחוץ לחלונות האוטובוסים תוך שהם נושאים ציוד צבאי במהלך הפשיטה על העיירה. ילדים אחרים, כאמור, הוכו נמרצות ועברו התעללויות קשות על ידי החיילים הכפופים לנשיא סוריה בשאר אסד.

ארגוני זכויות אדם מעריכים כי מאז שהחלה ההתקוממות נגד משטרו של אסד לפני 15 חודשים, נהרגו כ-1,200 ילדים. "רק לעיתים נדירות רואים אלימות ברוטלית שכזו נגד ילדים כפי שרואים בסוריה, שם בנים ובנות נעצרים, עוברים עינויים, מוצאים להורג ומשמשים כמגנים אנושיים", אמרה קומרסוואמי. לפי הדו"ח, ילדים בסוריה הם קורבנות של מעצרים, התעללויות מיניות, הטלת מומים ועינויים קשים.

בתוך כך, דיווחה האופוזיציה כי עד כה נהרגו במהלך היום 13 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי סוריה, רובם בדיר א-זור. עוד דווח כי המשטר הסורי לא מאפשר למשלחת המשקיפים של האו"ם להגיע לעיר אל-חפה שבמחוז לאטקייה, שם תוקף צבא סוריה בימים האחרונים.

ארגון זכויות האדם בסוריה מסר הבוקר כי 106 בני אדם נהרגו אתמול ברחבי סוריה מאש כוחות הביטחון, מתוכם 77 אזרחים. לפי הארגון, האזרחים נהרגו בעימותים שפרצו במחוזות חומס, דיר א-זור, חמה, אידליב, חלב, דמשק, פרברי דמשק, דרעא ולאטקייה. בנוסף אליהם נהרגו, על פי הדיווח, 23 חיילי צבא סוריה ועוד 6 חיילים מקרב המורדים.

סרטון חובבים: חומס מופגזת, אתמול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully