וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על דמשק: "מתקפה משולבת של 600 מורדים"

הקרבות בבירת סוריה גוברים וקרבים למרכז, והבוקר נמצאה שם מכונית תופת עם 700 ק"ג חומר נפץ. האופוזיציה הגולה בחרה מנהיג חדש, שהבהיר: "אנו בקשר מצוין עם הלוחמים בשטח"

המורדים בסוריה מגבירים את הלחץ הצבאי שהם מפעילים על שלטונו של הנשיא בשאר אסד: על רקע הדשדוש הדיפלומטי בסוגיית המעורבות הבינלאומית במדינה המדממת, ובעוד העדויות ממשיכות לזרום לגבי הרג האזרחים ויתר פשעי המשטר - הולכים ומתרבים גם הדיווחים על התגברות פעילות לוחמי המחתרת והישגים של ממש שהם קוצרים מול כוחות השלטון. במקביל לדיווחים האחרונים על השתלטות המורדים על בסיס של חיל האוויר באזור חומס, התקבלו בימים האחרונים דיווחים רבים על התגברות הלחימה במוקדים שונים של עיר הבירה דמשק, כשהעימותים הולכים וזולגים מהפרברים אל לב העיר.

אמש (ראשון) דיווחה רשת "סקיי ניוז" כי מדיווחי מקורות שונים עולה כי בליל שבת האחרון ערכו כ-600 מלוחמי "הצבא הסורי החופשי" מתקפה משולבת על שורה של מבני ממשל באזור דמשק - בין השאר בפרברים דארייה, מייחה, גורבה וכפר סוסה, וברובע אל-מזה הקרוב יותר למרכז העיר. בין היתר, לפי הדיווח, תקפו המורדים תחנת כוח, כמו גם מבנה ואוטובוס של עובדי חברת נפט רוסית. עוד נמסר כי נמנו הרוגים ושבויים בקרב המורדים, אולם לא ידוע על נפגעים מצד השלטונות - והאירוע כולו כלל לא הוזכר בתקשורת הממלכתית.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
51 הרוגים אתמול; "הצבא חוטף צעירות למקום לא ידוע"
הישג למורדים: "השתלטו על בסיס חיל האוויר בחומס"
האופוזיציה בסוריה: "משטר אסד - בשלביו האחרונים"
שלטי חוצות נתלו בנצרת: "אסד הוא חיה"

זירת פיגוע תופת בפרבר קודסייה של בירת סוריה, דמשק, 8 ביוני 2012. רויטרס
עדויות לקרב שהתחולל בפרבר קודסייה של דמשק, אתמול/רויטרס

בד בבד, דיווחה הבוקר התקשורת הסורית הממלכתית כי כוחות הביטחון מצאו מכונית תופת שבה 700 ק"ח חומר נפץ במחסום בפרברי דמשק. לפי הדיווח, הנהג נעצר והועבר לחקירה. לחימה עזה במיוחד התנהלה בעיר הבירה בשבת בערב, אז דיווחו תושבים על כ-12 שעות רצופות של ירי ופיצוצים - שבאופן חריג, נשמעו גם בשכונות מרכז העיר, ולא רק בפרברים. גם הבוקר, לפי דיווחי ארגוני האופוזיציה הסורים, מתנהלים קרבות באזור הבירה.

חומס? "המצב שם מצוין, טרוריסטים רבים נהרגו"

במקביל, נמשכת הלחימה העזה גם באזורים נוספים - והיום דיווחו ארגוני זכויות האדם על התקפות של הצבא באזורי הערים חומס, חלב, חמה, דרעא ודיר א-זור, בהן נהרגו לפחות 29 בני אדם. עיקר האש, ככל הנראה, מתרכזת שוב בחומס, שם דווח אתמול על 35 הרוגים מאש כוחות הביטחון, מתוך 51 הרוגים בסך הכל אתמול במדינה. פעילי אופוזיציה דיווחו על התקפה נמשכת של כוחות השלטון על מעוזי המורדים שסביב העיר, בעיירות אל קוסייר, רסתאן וטלביסה (שם נמצא הבסיס האווירי שנכבש). הבוקר אף דווח כי המורדים ברסתאן מותקפים על ידי מסוקי קרב.

ואולם, אולם התקשורת הסורית מציגה תמונת מצב ורודה לגמרי בכל הנוגע לנעשה באזור חומס. כך למשל, אמר היום גורם סורי המוגדר "יודע דבר" לעיתון הסורי הממלכתי "אל-ווטן", כי המצב הביטחוני בעיר "מצוין" ואף יהיה טוב יותר "בימים הקרובים". לדבריו, כל ניסיונותיהם של "הטרוריסטים החמושים" לברוח מחוץ לעיר ולעבור לערים אחרות "כשלו לאחר שכוחות השמירה על הסדר הצליחו להרוג רבים מהם כשניסו להימלט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תיעוד - לוחמי המורדים בבסיס האווירי אותו כבשו אתמול בטלביסה:

הלוויה המונית של הרוגים במהומות נגד שלטונות סוריה בעיר הדרומית דרעא, 9 ביוני 2012. רויטרס
הלוויה המונית של הרוגים במהומות, אתמול בעיר הדרומית דרעא/רויטרס

על רקע ההתפתחויות בשטח, בחרה אתמול מסגרת הגג של ארגוני האופוזיציה הסורים, "המועצה הלאומית הסורית", מנהיג חדש במקומו של בורהאן רליון שפרש. בהצבעה שערכו חברי המועצה במקום מושבה באיסטנבול שבטורקיה, נבחר לתפקיד הפעיל הכורדי עבד אל-באסט סיידה, שחי בשבדיה בשנים האחרונות. בחירתו נחשבת לניסיון להבליט את המגוון האתני של קואליציית המורדים הסורית, ולהרגיע את החששות מפני השתלטות של אנשי "האחים המוסלמים" על ההתקוממות.

בנאום שנשא מיד לאחר בחירתו, אמר סיידה כי הוא "קורא לכל עובדי מוסדות השלטון הסורים לערוק לשורותינו". בפניה לרוסיה ולסין, הוסיף כי הוא קורא להן "לתמוך בעם הסורי", והזהיר כי "יציבותו של האזור, אם לא העולם כולו, מוטלת על הכף". כמו כן, קרא לאירן - שלפי עדויות רבות, מעורבת באופן פעיל בדיכוי ההתקוממות על ידי אסד - "לכבד את רצונו של העם הסורי, ולהתכונן לדיאלוג אמיתי בין העמים". הוא נשבע כי יפעל להפיכת מולדתו ל"מדינה דמוקרטית וחופשייה", וכשנשאל לגבי הפערים הגדולים בין האופוזיציה הגולה למורדים הפועלים בשטח המדינה, השיב כי "אנחנו מצויים בקשר ישיר עם הכוחות המהפכניים. אנחנו עושים הכל לגשר על הפערים, ויחסינו מעולם לא היו הדוקים יותר".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

נשיא ארגון האופוזיציה "המועצה הלאומית הסורית", עבד אל-באסט סיידה, לאחר בחירתו לתפקיד, איסטנבול, 10 ביוני 2012. רויטרס
"יציבותו של האזור, אם לא העולם כולו, מוטלת על הכף". סיידה לאחר בחירתו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully