וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית נתניהו לגבעת האולפנה טרם אושרה, היועץ המשפטי: "עדיין בוחנים"

גלעד גרוסמן

7.6.2012 / 0:01

ראש הממשלה מיהר להכריז כי חמשת הבתים שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים בבית אל יפונו, אך בלשכת וינשטיין עדיין בוחנים את חוקיות המהלך. "בוחנים את ההצעות שעל הפרק"

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, ערוץ הכנסת, רויטרס. עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה מיהר להכריז כי חמשת הבתים בגבעת האולפנה שבהתנחלות בית אל, שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים ואשר יפונו בהוראת בג"ץ, יפונו – אך ייתכן וההכרזה הייתה מוקדמת: מהודעה שפרסם אמש (רביעי) משרד המשפטים עולה כי בלשכת היועץ המשפטי לממשלה עדיין בוחנים את חוקיות תכניתו של נתניהו, וכי טרם התקבלה החלטה משפטית בעניין.

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
התכנית טרם אושרה על ידי היועץ המשפטי. גבעת האולפנה/עומר מירון

"בימים האחרונים בוחנים היועץ המשפטי לממשלה ואנשי צוותו, לצד גורמים ממשלתיים נוספים וגורמי צה"ל, את ההצעות השונות שעל הפרק", נכתב בהודעה. "במהלך הדיונים, בימים ובשבועות האחרונים, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי יש לבצע את פסק דינו של בג"ץ בפרשת 'גבעת האולפנה', וכן הביע התנגדותו הנחרצת לחקיקת חוק ההסדרה, נוכח משמעויותיו והשלכותיו המשפטיות הבעייתיות ביותר, הן במישור הדין הפנימי והן במישור הדין הבינלאומי". בהודעת משרד המשפטים נמסר עוד כי "בסיכום חוות דעתו, מדגיש היועץ המשפטי לממשלה כי התופעה של בניה בלתי חוקית על קרקע פרטית הינה קשה ובעייתית ומחייבת טיפול הדרג המדיני והקצאת משאבים מתאימה. במיוחד יש לפעול למנוע בנייה חדשה כזו ולהסירה בשלבים מוקדמים ככל הניתן".

851 בתים במקום חמישה?

מוקדם יותר הכריז ראש הממשלה כי אין מנוס מפינוי חמשת הבתים בגבעת האולפנה מיושביהם, והעברת התושבים למגורים חלופיים במתקן צבאי סמוך. "מדינת ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק, וכראש ממשלת ישראל אני מחויב לשמור על החוק, ולשמור על ההתיישבות – ואין שום סתירה בין השניים" אמר נתניהו, בהתייחסות ראשונה לדחייתו של "חוק ההסדרה", המבקש לעקוף את החלטת בג"ץ המחייבת לפנות חמישה בתים בשכונה. במסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים אמר נתניהו: "החוק שנפל היום בכנסת היה פוגע בהתיישבות. המתווה שהחלטתי עליו – העתקת הבתים והגנה מפני תקדים – זה מחזק את ההתיישבות. ועם זאת, צריך לומר שזה יום לא פשוט, העתקת בתים ממקומם, גם אם מדובר בחמישה בלבד, זו בוודאי אינה פעולה שהממשלה הזאת ששה לבצע. אבל בית המשפט קבע מה שקבע, ואנחנו מכבדים את החלטות בית המשפט. במקביל יורחב היישוב בית אל, 30 המשפחות יישארו בבית אל ויצטרפו אליהן 300 משפחות חדשות".

אך האם חמישה בתים יפונו – ו-851 ייבנו במקומם? גורמים בכירים בהתיישבות אמרו אתמול לוואלה! חדשות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לאשר את בנייתן של כ-551 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון, בנוסף ל-300 יחידות הדיור שיאושרו בהתנחלות בית אל, כחלק מחבילת "הסוכריות" עליהן הכריז נתניהו, לאור פינויים של חמישה בתים בשכונת גבעת האולפנה בהתנחלות, שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים, וכמתחייב בהחלטת בג"ץ.

עוד בנושא
ההבטחה של נתניהו לימין: 851 יחידות דיור בשטחים
באור יום, בכוחות גדולים: כך תפונה גבעת האולפנה
ראש הממשלה נתניהו: ”החוק שנדחה היה פוגע בהתיישבות”

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully