וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בניו יורק: המשטרה לא תטריד מעשני גראס

לידיעת המעשנים ה"קלים" ב"תפוח הגדול": מושל מדינת ניו יורק הניח על שולחן המחוקקים הצעת חוק לפיה מי שייתפס עם עד 25 גרם מריחואנה ישלם קנס בלבד, ולא יפתח לו תיק פלילי

אם הכל יעבור כשורה, מדינת ניו יורק תצטרף למספר מדינות נוספות בארצות הברית, ביניהן קליפורניה וקונטיקט, ותקל את העונש על משתמשים קלים בסמים ותמנע הפללתם. מושל המדינה אנדרו קומו הניח אתמול (שני) את הצעת החוק על שולחנם של המחוקקים במדינה, בה תומכים באופן גורף ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג ובכירי המשטרה ב"תפוח הגדול". על פי ההצעה, אנשים שייעצרו ברחובות כשברשותם כמות קטנה של סם מסוג מריחואנה, ייאלצו לשלם קנס בלבד ולא ייפתח להם תיק פלילי.

סנטרל פארק, ניו יורק. רויטרס
יוכלו לעשן ללא חשש? סנטרל פארק, ניו יורק/רויטרס

במסיבת עיתונאים שקיים המושל קומו, הוא קרא לשינוי החוק הקיים, כך שהחזקה של 25 גרם של מריחואנה, באופן פומבי או פרטי, תסתיים במתן קנס בלבד. על פי החוק הנוכחי, החזקה של כמות כזו של מריחואנה בפומבי נחשבת לעבירה לכל דבר, אך יחד עם זאת החזקה של אותה כמות באופן פרטי נחשבת כהפרת חוק בלבד.

התומכים הנלהבים: בלומברג ומפקד ה-NYPD

קומו הדגיש את משמעות החוק החדש, במיוחד לעיר ניו יורק וציין כי 94% מ-53 אלף האנשים שנעצרו בשנה שעברה על החזקת סמים היו בעיר הגדולה. כמו כן הוצג הנתון על פיו נגד 10% מהעצורים בלבד הוגשו בסופו של דבר אישומים בעוון החזקת סמים.

תומכיה הנלהבים של הצעת החוק הם דווקא בכירי המשטרה, בראשם מפקד משטרת ניו יורק (NYPD), ריימונד קלי, שבמקום להתעסק ב"משתמשים קטנים" יוכלו להתרכז בפשיעה "הכבדה" בעיר. קלי אף עשה בחודש ספטמבר האחרון צעד משמעותי בנושא כשהורה לשוטריו להקל עם אנשים שכמות קטנה של מריחואנה שברשותם הופכת להחזקה פומבית במהלך חיפוש משטרתי עליהם. קלי התבסס על הסעיף בחוק על פיו כאשר כמות קטנה של מריחואנה נמצאת ברשותו הפרטית של אדם, למשל בתוך כיסיו, מדובר בהפרה, בעוד כאשר שוטר מבקש ממנו לרוקן את כיסיו, החזקת הסמים הופכת לפומבית.

תומך נלהב נוסף בהצעת החוק כאמור הוא ראש עיריית ניו יורק בלומברג. "הצעתו של המושל תואמת להנחיית מפקד המשטרה בעיר, ומאפשרת יצירת איזון נכון על ידי הבטחה שמשטרת ניו יורק תמשיך להיות בעלת הכלים שהיא צריכה לשמור על ביטחון הציבור", אמר אתמול בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully