וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בחברון: לוחם נפצע באורח קל-בינוני

יהושע בריינר

4.6.2012 / 21:20

בתקרית שאירעה סמוך למערת המכפלה דקר פלסטיני לוחם מג"ב בראשו באמצעות מסמר. לוחם נוסף שהיה במקום ירה לעבר הפלסטיני שנפצע באורח בינוני-קשה. השניים פונו לקבלת טיפול

אסור להשתמש

(צילום: הצלה יו"ש, עריכה: מיכאל ברגמן)

פיגוע דקירה בחברון: לוחם מג"ב נפצע הערב (שני) באורח קל-בינוני לאחר שפלסטיני דקר אותו בראשו סמוך למערת המכפלה. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי סמוך לשעה שמונה ועשרה הגיע למחסום בכניסה למערת המכפלה פלסטיני כשבידו ככל הנראה מסמר, ניגש אל לוחם מג"ב שהיה בעמדה ודקר אותו בראשו סמוך לאוזנו. שניות ספורות לאחר מכן הצליח הלוחם להתאושש מהדקירה וחברו שהיה לצדו פתח בשתי יריות אל עבר פלג גופו התחתון של הפלסטיני שנפצע באורח בינוני-קשה. למקום הגיעו במהרה כוחות גדולים שהעניקו ללוחם ולפלסטיני טיפול רפואי, כאשר בשלב מסויים התנגד הפלסטיני לקבלת הטיפול מצוותי הרפואה שהגיעו למקום. הלוחם והפלסטיני פונו לקבלת טיפול בבית החולים.

אירוע דקירה במערת המכפלה. הצלה יו"ש, אסור להשתמש
זירת הפיגוע, הערב/אסור להשתמש, הצלה יו"ש

מוקדם יותר היום אירע עימות אלים בין פלסטינים לחיילי צה"ל בחברון, גם הוא התרחש סמוך למערת המכפלה. במהלך העימות אף פתחו חיילי צה"ל בירי הרתעתי באוויר. מצה"ל נמסר כי הירי בוצע לאחר שאחד הפלסטינים הרים מחסום מברזל בצורה שאיימה על הכוח ובשלב זה פתח אחד החיילים במספר יריות לאוויר שלא גרמו לנפגעים או לנזק. בצה"ל ממשיכים לתחקר את האירוע.

לפני כשבועיים סוכל פיגוע דקירה בגוש עציון: פלסטיני נפצע באורח קשה כאשר ניסה לדקור קצין צה"ל בצומת גוש עציון. האירוע התרחש כאשר כוחות צה"ל שהיו בצומת החלו לבצע חיפושים אקראיים על פלסטינים במסגרת פעולות אבטחה בעקבות מסע אופניים המוני שעבר במקום מירושלים לקריית ארבע. מהחקירה עלה כי בשלב מסוים חשדו החיילים באחד הפלסטינים, ככל הנראה נער בן 14, הוא שלף סכין וניסה לדקור קצין צה"ל ששהה במקום. בין השניים התפתח מאבק, שבסופו נפצע הפלסטיני מהסכין שהייתה ברשותו. הוא פונה במצב קשה עם פציעה בבטנו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

"הבחנתי בבחור חשוד מאחורי הגב שלי", סיפר סגן מתן סולומון, סגן מפקד הפלוגה הרובאית של גדוד חרוב שסיכל את הפיגוע בצומת גוש עציון. לדבריו, החשוד "נראה חיוור והביט לצדדים כל הזמן בחשדנות. הוא לבש קפוצ'ון ביום חם והיה עם ידיים בכיסים". סולומון הנחה את הקשר בפלוגה, יואב חברוני, לתחקר את החשוד, ובזמן התשאול, הבחין כי החשוד אוחז בידו סכין שניסה להסתיר בכיס. "הבנתי שמדובר במחבל שהגיע לבצע פיגוע דקירה. קפצתי לעברו כדי להשתלט עליו. הדבר הראשון שעשיתי היה לתפוס את הסכין. הוא לא הספיק לשלוף אותה, והתפתחה ביננו איזושהי אלימות. הוא ניסה לשלוף את הסכין או לדקור. נתתי לו מכה חזקה ותלשתי את הסכין מתוכו "ככל הנראה, במהלך המריבה הוא נפצע, אבל לא הבנתי את זה. הוא שכב על השטח והבחנתי בשלולית דם. ככל הנראה, הוא נדקר בבטן מהסכין שהחזיק בעצמו".

עוד באותו נושא:
פלסטיני נפצע קשה כשניסה לדקור קצין בגוש עציון
פלסטיני חמוש בסכין נעצר ליד ההתנחלות אלון מורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully