וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטורקיה ציינו שנתיים למשט: "העבריינים לדין"

אלפי בני אדם התאספו באיסטנבול לציון שנתיים למשט לעזה, בהם בני משפחות ההרוגים. בהפגנה, שאורגנה על ידי ה-IHH, הושמעו קריאות נגד ישראל וגם נגד המשטר הסורי

אלפי מפגינים התאספו אתמול (חמישי) באיסטנבול לציון שנתיים למשט עזה והפעולה שהביאה למותם של תשעה אזרחים טורקים על הספינה מרמרה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בין המפגינים בכיכר טקסים בעיר היו גם בני משפחות ההרוגים.

הפגנה בטורקיה לציון שנתיים למשט לעזה. רויטרס
המפגינים הניפו שלטים בגנותה של ישראל ובעד שחרור עזה/רויטרס

בהפגנה שאורגנה על ידי ה-IHH, הארגון הפרו פלסטיני שיזם את המשט לפני שנתיים, הושמעו קריאות נגד ישראל ודרשו את "העמדתם לדין של העבריינים". כמו כן, הונפו שלטים בגנותה של ישראל ובעד שחרור עזה. בנוסף, מחו המפגינים נגד המשטר הסורי, הניפו שלטים עם תמונתו של הנשיא בשאר אסד ובובה בדמותו וקראו להפסקת האלימות במדינה.

"זה לא רק רצח עם רק על המרמרה, אלא זה רצח עם נגד האנושות", אמר יו"ר ה-IHH, בולנט יילדרים. "אם המפקדים הישראלים ישפטו בטורקיה, העולם ילמד שיעור חשוב", אמר הפעיל הטורקי עדנאן ימאן. "אני מקווה שנזכה לכך שאלוהים יראה לנו את היום שהם יענשו. האנושות, העולם המוסלמי והמדינות שטוענות להגן על זכויות המוסלמים, יראו את היום שהם יענשו".

ביום שני האחרון דווח באתרי חדשות טורקיים כי בית המשפט הפלילי הגבוה השביעי של איסטנבול קיבל בהחלטה פה אחד של שופטיו, את כתבי האישום שהוגש אליו על ידי התובע, מהמט אקיף אקינצ'י - הדורש אלפי שנות מאסר במצטבר לשורת קצינים ישראלים בכירים שהיו מעורבים במבצע ההשתלטות של הקומנדו הימי על הספינה "מרמרה", במהלך סיכול המשט.

בין היתר, דרשה התביעה הטורקית להטיל תשעה מאסרי עולם מצטברים, אחד לכל הרוג, על הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, על מפקד חיל הים לשעבר אליעזר ("צ'ייני") מרום, על ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין ועל ראש להק מודיעין בחיל האוויר, אבישי לוי. סעיף האישום המרכזי הוא רצח בכוונה תחילה, אולם כתב האישום כולל עוד שורה של עבירות נוספות, שגם עליהן חלים עונשי מאסר ממושכים. לפי החוק הטורקי, העונש על כל עבירה נספר בנפרד, ולכן מניין שנות המאסר שדורשת התביעה להשית על כל אחד מהנאשמים מגיע למספר האסטרונומי 18,032. המשפט, כמובן, ייערך בהעדרם - לפחות כל עוד לא תתקבל בקשת טורקיה לאינטרפול להוציא נגדם צווי מעצר בינלאומיים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לתביעה נגד הבכירים. "מדינת ישראל תמיד תעמוד לצידכם בכל מקום, בכל מצב. אתם שמרתם עלינו, אנחנו נשמור עליכם", אמר נתניהו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully