וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

91 גופות המחבלים הועברו מישראל לעזה ורמאללה

ניר יהב

31.5.2012 / 10:26

לדברי השר הפלסטיני חוסיין א-שייח', הפלסטינים כבר קיבלו את הגופות והן צפויות להתקבל בטקס במתחם המוקטאעה ברמאללה, בהשתתפות אבו מאזן. מתוך כלל הגופות, 12 בדרכן לעזה

השר לעניינים אזרחים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', אמר הבוקר (חמישי) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הפלסטינים קיבלו הבוקר מישראל 91 גופות וכעת הן עושות את דרכן לעזה ולרמאללה. 12 מתוכן יגיעו לעזה וכל היתר - לגדה. ברמאללה צפוי להיערך טקס במתחם המוקטאעה בהשתתפות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לאחר מכן תועבר כל גופת מחבל ליישוב שבו הוא נולד ושם תובא לקבורה. גורם צבאי בפיקוד מרכז מסר כי "80 גופות מחבלים הועברו לידי אנשי הרשות ברמאללה ואחת עשרה גופות נוספות יגיעו בשעות הצהריים למעבר ארז כדי להיכנס לרצועת עזה". יצוין, כי המבצע החל ביוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כמחווה לכבודו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

משרד הפנים בממשלת חמאס ברצועת עזה, שמקבל כאמור 12 מתוך 91 הגופות שהועברו לפלסטינים, מסר כי "קבלת גופות השהידים הטהורים היא ניצחון של אסירינו הגיבורים במערכה שניהלו כדי לכפות על ישראל להעניק להם את זכויותיהם האנושיות". עוד נמסר כי החזקת גופות הפלסטינים על ידי ישראל היא הפרה של כל ההבנות ההומניטריות הבינלאומיות הדורשות לכבד את המתים.

אתמול פרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" רשימה המפרטת את שמות המחבלים – חלקם הגדול אחראי למותם של ישראלים רבים בשלל פעולות טרור. לפי הדיווחים, בין גופות המחבלים שישוחררו נמצאים איברהים סראחנה ומג'די אבו ורדה שביצעו את הפיגוע באשקלון בשנת 1996; עבדאללה בדראן שביצע את הפיגוע במועדון הסטייג' בת"א בשנת 2005 שבו נהרגו ארבעה בני אדם; ראמז אסלים שביצע את הפיגוע בקפה הילל בירושלים ב-2003; נסים ג'עברי ואחמד קוואסמה שביצעו את פיגועי ההתאבדות בבאר שבע; היבה דרארמה, המחבלת המתאבדת שהתפוצצה בקניון בעפולה בשנת 2003 והביאה למותם של שלושה ישראלים; חסן אבו זיד שביצע פיגוע בשוק חדרה בשנת 2005 שבו נרצחו חמישה בני אדם; אחמד ראוי שביצע פיגוע בנתניה באותה שנה ולביב עזאם שביצע פיגוע בקו 20 ברמת גן בשנת 1995 – פיגוע בו נרצחו חמישה ישראלים.

כמו כן יועברו גופותיהם של המחבלים שנהרגו במהלך הפריצה למלון סבוי בתל אביב בשנת 1975 – חדר מוחמד, אחמד חמיד, מוסא עבד, אבו ליל, מדאחה מוחמד, זיאד סריר ומוחמד אל-מסרי. במהלך ההשתלטות על המלון נהרגו אל"מ עוזי יאירי וסמל איתמר בן דוד, בעוד המחבלים הפלסטינים רצחו שמונה בני ערובה ישראלים. עשרות גופות נוספות של מחבלים פלסטינים ישוחררו.

מבצע הוצאת גופות המחבלים הפלסטינים החל בשבוע שעבר באתר הקבורה החשאי בצפון בקעת הירדן, שהוכרז על ידי אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון כשטח צבאי סגור על מנת למנוע מסקרנים או מפגינים להגיע לאזור. חיילי הרבנות הצבאית, בפיקודו של הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ, ביצעו את מלאכת הוצאת הגופות בסיוע חיילי חיל ההנדסה וציוד מכני הנדסי. גורם צבאי מסר כי "הקושי היה בהוצאת הגופות בצורה מכובדת ולאחר מכן זיהוי הפלסטיני שנקבר שם. הכול נעשה ברגישות כדי שלא יווצר בלבול בשמות ובפרטים המזהים שנאספו על המחבל עוד לפני שנקבר".

לקריאה נוספת
הגופות שיוחזרו לרשות: "המחבלים מקפה הלל ומסבוי"
בשבוע שעבר: צה"ל הוציא מקברן 100 גופות מחבלים שיועברו לרשות

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

השתתפו בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט ויהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully