וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופות שיוחזרו לרשות: "המחבלים מקפה הלל ומסבוי"

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" פרסמה את רשימת 91 גופות המחבלים שיועברו לרשות הפלסטינית מחר, בהם האחראים לפיגוע במועדון הסטייג' בתל אביב והפיגוע הכפול בבאר שבע

לקראת סיום מבצע העברת 91 גופות מחבלים פלסטינים לידי הרשות הפלסטינית, הצפוי לצאת לפועל מחר, פרסמה אמש (שלישי) סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" רשימה המפרטת את שמות המחבלים – חלקם הגדול אחראי למותם של ישראלים רבים בשלל פעולות טרור, בהם המחבלים מהפיגועים בקפה הלל בירושלים וההשתלטות על מלון סבוי.

היום נפגש מתאם הפעולות בשטחים האלוף איתן דנגוט עם השר לעניינים אזרחים ברשות הפלסטינית ח'סיין א-שייח' וסיכם עמו על העברת 91 גופות מחבלים ביום חמישי לאחר שתסתיים מלאכת זיהוי סופי של המחבלים הפלסטינים. יצויין, כי המבצע החל ביוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כמחווה לכבודו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבן מאזן. אתמול מסרו אנשי הרבנות הצבאית כי המבצע הגיע לסיומו וכי 91 גופות מחבלים הוצאו מקבריהם, זוהו והועברו לארונות מעץ שאוחסנו בחדרי קירור.

על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", שפרסמה את רשימת המחבלים, הגופות יתקבלו בטקס רשמי במוקטעה שברמאללה בהשתתפות בכירי ההנהגה הפלסטינית ובראשם יו"ר הרשות אבו מאזן. בין גופות המחבלים שישוחררו ציינה הסוכנות את איברהים סראחנה ומג'די אבו ורדה שביצעו את הפיגוע באשקלון בשנת 1996, עבדאללה בדראן שביצע את הפיגוע במועדון הסטייג' בת"א בשנת 2005 שבו נהרגו ארבעה וראמז אסלים שביצע את הפיגוע בקפה הילל בירושלים ב-2003.

"הוצאת הקברים נעשתה ברגישות"

בנוסף, יועברו גופותיהם של נסים ג'עברי ואחמד קוואסמה, שביצעו את פיגועי ההתאבדות בבאר שבע וכן גופתה של היבה דרארמה, המחבלת המתאבדת שהתפוצצה בקניון בעפולה בשנת 2003. בפיגוע זה נרצחו שלושה ישראלים. גם גופתו של חסן אבו זיד שביצע פיגוע בשוק חדרה בשנת 2005 שבו נרצחו חמישה בני אדם תועבר, וכן גופותיהם של אחמד ראוי שביצע פיגוע בנתניה באותה שנה ושל לביב עזאם שביצע פיגוע בקו 20 ברמת גן בשנת 1995 – פיגוע בו נרצחו חמישה ישראלים.

כמו כן יועברו גופותיהם של המחבלים שנהרגו במהלך הפריצה למלון סבוי בתל אביב בשנת 1975 – חדר מוחמד, אחמד חמיד, מוסא עבד, אבו ליל, מדאחה מוחמד, זיאד סריר ומוחמד אל-מסרי. במהלך ההשתלטות על המלון נהרגו אל"מ עוזי יאירי וסמל איתמר בן דוד, בעוד המחבלים הפלסטינים רצחו שמונה בני ערובה ישראלים. בנוסף ישוחררו עשרות גופות נוספות של מחבלים פלסטינים. השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח', אישר כי הגופות יועברו ביום חמישי.

בשבוע שעבר החל מבצע הוצאת גופות המחבלים הפלסטינים שנקברו באתר חשאי בצפון בקעת הירדן, שהוכרז על ידי אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון כשטח צבאי סגור על מנת למנוע מסקרנים או מפגינים להגיע לאזור. חיילי הרבנות הצבאית בפיקודו של הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ, ביצעו את מלאכת הוצאת הגופות בסיוע חיילי חיל ההנדסה וציוד מכני הנדסי. גורם צבאי מסר כי "הקושי היה בהוצאת הגופות בצורה מכובדת ולאחר מכן זיהוי הפלסטיני שנקבר שם. הכול נעשה ברגישות כדי שלא יווצר בלבול בשמות ובפרטים המזהים שנאספו על המחבל עוד לפני שנקבר".

לקריאה נוספת:
צה"ל מוציא מקברן 100 גופות מחבלים שיועברו לרשות
מחווה לאבו מאזן: 100 גופות מחבלים יושבו לפלסטינים

לפנייה לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il
ניר יהב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully