וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע בציבור המתנחלים: "לא לממן את מועצת יש"ע"

יהושע בריינר

24.5.2012 / 4:58

על רקע הפינויים הצפויים במגרון וגבעת האולפנה, מתרבים קולות הביקורת נגד המועצה, המאשימים אותה בשיתוף פעולה עם הממשלה ותמיכה בפינוי מאחזים. פייגלין: להפסיק לשלם מס

האיום לפינוי שכונת האולפנה, הפינוי המיועד של המאחז מגרון והכוונה להרוס עוד לפחות שני מאחזים נוספים עד סוף השנה יוצרים קרע קשה בקרב ציבור המתנחלים. הכעס מהמהלכים המסתמנים מופנה כעת לא רק אל עבר הממשלה, אלא גם כלפי מועצת יש"ע – במיוחד לאחר ש"חוק ההסדרה", שעשוי היה למנוע את הפינויים, נתקל בקשיים ונראה כי איננו צפוי לעבור.

כך למשל, פעיל הליכוד משה פייגלין קורא לציבור המתנחלים להפסיק ולשלם את "מיסי האמנה" המועברים לזרוע המיישבת של מועצת יש"ע, ולהתנתק מהגוף, שמזוהה עם ראשי ההתיישבות. במאמר שיפורסם היום (חמישי) בעיתון "בשבע", המזוהה עם הימין והמתנחלים, קורא פייגלין לצאת כנגד המועצה. "אנחנו שחקנים בכאילו מאבק", כותב פייגלין, "התנתקו ממועצת יש"ע ובנו ערוצים עוקפי זמביש (כינויו של זאב חבר, העומד בראש תנועת 'אמנה' הבונה את בתי המתנחלים - י.ב.). רוצים תקציב ליישוב? פנו ישירות לשר הרלוונטי והפסיקו לשלם מיסי אמנה. אל תצביעו למועמד מקומי שלא מתחייב להפסיק ולממן את הגוף הזה והבינו שמה שאיפשר את הגירוש אז בגוש קטיף, מאפשר אותו גם עכשיו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמדת המועצה שלא למנוע בכוח פינוי לא השתנה מאז פינוי גוש קטיף. כפר מימון בזמן תכנית ההתנתקות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביקורת על מועצת יש"ע נובעת בעיקר מתחושות של רבים מקרב המתנחלים כאילו המועצה משתפת פעולה עם הממשלה בכך שהיא מאפשרת פינויי מאחזים, בתמורה להבטחות לבנייה או לאישורי בנייה בהתנחלויות אחרות. יש אפילו אשר הגדירו את השיטה כ"ריקוד הזמביש- צעד לאחור ושני צעדים קדימה". כלומר, הוויתור על המאחזים יוביל בסופו של דבר לפיתוח בנייה ביישובים אחרים. בסופו של דבר, אין חולק על כך שהבנייה ביהודה ושומרון גוברת בשנים האחרונות, על אף הקפאת הבנייה שהוכרזה לפני שלוש שנים. גם דו"חות שלום-עכשיו מגבים את ההערכות הללו.

העמדה הנגדית גורסת כי יש להרבות ביישובים חדשים במקום להתמקד באלו הקיימים, שכן עמדתה של מועצת יש"ע מביאה בפועל להריסת מבנים. התומכים בעמדה זו מביאים את מקרה מגרון כדוגמא מובהקת לטענה. מועצת יש"ע תמכה בהעתקת המאחז לשכונת קבע חדשה בהתנחלות אדם הסמוכה, למרות התנגדות התושבים, שדרשו להישאר במקומם הנוכחי. לבסוף הוחלט כי המאחז יועבר ל"גבעת היקב" הסמוכה, אולם הרגשות הקשים כלפי מועצת יש"ע והטענות כאילו לא סייעה למאבק מגרון עדיין קיימים. "כשתושבי מגרון, שהם נחשבים למתונים מאוד ולממלכתיים, הבינו שגם מועצת יש"ע נגדם, לא הייתה להם ברירה אלא לקבל את הסכם הפשרה, שכולו כניעה לתכתיבי השמאל הקיצוני", אומר גורם שהיה מעורה היטב במשא ומתן במגרון.

משבר אידיאולוגי בציונות הדתית

נראה כי מה שהחל כהתנגדות של נוער הגבעות ותומכיהם למועצת יש"ע, מקבל כעת רוח גבית שמותירה את ההתיישבות ביהודה ושומרון - ואת הציונות הדתית בכללותה - במשבר האידיאולוגי ממנה היא מתקשה לצאת מאז פינוי גוש קטיף, אז גברו הקולות כאילו מועצת יש"ע אפשרה את פינוי היישובים. דומה כי אותה החלטה שהתקבלה בכפר מימון בשנת 2005 – שלא למנוע בכוח את הפינוי - ממשיך כעת גם במגרון ובגבעת האולפנה.

ראש מועצת יש"ע דני דיין הגיב לדברים ואמר כי "קראתי לא מזמן אמירה נפלאה של רבי נחמן מברסלב בה נאמר כי "יש מפורסמים שעיקר הפרסום שלהם נעשה על ידי מחלוקת". האנשים האלה, משמאל ומימין, בדרך כלל לא בנו בעצמם ולא נטעו בעצמם דבר".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully