וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ליברמן: השגריר לשעבר הורשע בהעברת המידע

גלעד גרוסמן

21.5.2012 / 16:12

זאב בן אריה הורשע במסגרת הסכם טיעון בגילוי מידע רשמי ללא סמכות ושיבוש הליכי משפט. ב-2008 יידע את ליברמן אודות בקשה לעזרה משפטית הנוגעת אליו כדי לפגוע בחקירה

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (שני) את שגריר ישראל לשעבר בבלארוס, זאב בן אריה, שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גילוי מידע רשמי ללא סמכות ושיבוש מהלכי משפט. בן אריה הורשע כי יידע את שר החוץ, אביגדור ליברמן, על בקשה לסיוע משפטי שהעבירה ממשלת ישראל לרשויות אכיפת החוק בבלארוס, בנוגע לחקירה נגדו. טרם נקבע מועד לגזר הדין והטיעונים לעונש יחלו בחודש אוקטובר. לפני הגשת כתב האישום גובש הסדר טיעון בין הפרקליטות לבן אריה, במסגרתו ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לגזור עליו עד שישה חודשי עבודות שירות.

בן אריה כיהן בין השנים 2004-2009 כשגריר ישראל בבלארוס. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין מיכל סיבל-דראל מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, היה בן אריה אחראי מתוקף תפקידו כשגריר על הטיפול בהעברתן של בקשות ישראל לעזרה משפטית. בפברואר 2008 הועברה בקשה הנוגעת לליברמן, שכיהן באותה תקופה כחבר כנסת. באוקטובר של אותה שנה ביקר ליברמן בבלארוס, ונפגש עם בן אריה. מכתב האישום עולה כי בעת הפגישה בין השניים יידע בן אריה את ליברמן אודות הבקשה, וכן מסר לידיו פרטים שונים על תוכן הבקשה, על מנת לפגוע בחקירה.

עוד עלה מכתב האישום, שהוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי בן אריה פעל בהיותו עובד ציבור ותוך ניצול האמון שניתן בו, ומסר את המידע ללא סמכות לליברמן. "כל זאת עשה הנאשם ביודעו שעליו לשמור על עצם קיום הבקשה ופרטיה בסודיות, ביודעו שלא הייתה לו סמכות כדין למסור את המידע, וביודעו שליברמן לא היה מוסמך או רשאי לקבלו. את אלה עשה הנאשם שעה שהתכוון להכשיל בכך את החקירה הפלילית שידע שהמשטרה מנהלת כנגד ליברמן", נכתב בכתב האישום.

בתחילת החודש נודע כי וינשטיין מעריך כי ההחלטה הסופית בנוגע לכתב האישום נגד ליברמן תתקבל בתוך מספר שבועות. זאת, לאחר שפרקליטיו של ליברמן יעבירו לפרקליטות מספר טיעונים בכתב. בפרקליטות הבהירו כי טרם נתקבלה החלטה סופית בנוגע לכתב האישום, והכחישו פרסומים לפיהם יש כוונה בשלב זה לנסות ולגבש הסדר טיעון עם ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully