וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יכריז הערב על פתיחת מערכת הבחירות

פנחס וולף

6.5.2012 / 4:15

בנאומו בוועידת הליכוד צפוי ראש הממשלה להכריז רשמית על מועד הבחירות, אולם לא על תאריך הפריימריז הצפויים במפלגתו. במהלך השבוע יאושרו הצעות החוק לפיזור הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפתוח הערב (ראשון) בשעה 20:00 את מערכת הבחירות, בנאום שיישא עם פתיחת ועידת הליכוד הרביעית בתל אביב. כמו כן, לוואלה! חדשות נודע כי הערב יקיים נתניהו הצבעה על בחירתו ליו"ר הזמני של וועידת הליכוד עד לשלושה חודשים לאחר הבחירות. הדבר יאפשר לו לכנס את הוועידה בכל רגע שיבחר, ולהעביר שינויי חוקה ברוב רגיל של חברי הוועידה. בין היתר, בחירתו לתפקיד תקל עליו גם לבצע שריונים אם יחפוץ בכך - אם כי נתניהו וברק מכחישים בהתמדה את שריון ברק ברשימה. נכון לעכשיו חבר הכנסת דני דנון והשר מיכאל איתן עדיין מועמדים לתפקיד.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, במסגרת נאומו יכריז נתניהו באופן רשמי על מועד הבחירות, כפי הנראה ה-4 בספטמבר. מלבד זאת, ככל הנראה יאמר נתניהו בנאומו, שעדיין לא נכתב, כי כעת הגיעה העת להרוויח את אמונו המחודש של העם. ההערכה היא שראש הממשלה לא ינקוב בתאריך הפריימריז בליכוד, שיתקיימו במחצית הראשונה של חודש יוני, אלא שהוועידה תתכנס שוב – ייתכן שכבר בחמישי השבוע או בראשון הבא – על מנת לאשר את תאריך הבחירות הפנימיות לרשימת הליכוד בכנסת. בפריימריז ייאבקו 27 חברי הכנסת המכהנים על הרשימה הארצית, שייתכן שתורחב ב 2-3 מקומות עד למקום ה- 22, כדי לסייע לכמה שיותר ח"כים להצליח להתברג גם ברשימה הבאה לכנסת.

פיזור הכנסת יאושר רשמית רק בהמשך השבוע

נאום נתניהו יבשר על מערכת הבחירות, אולם היא תתחיל באופן רשמי רק בהמשך השבוע. ועדת השרים לחקיקה תאשר במהלך הבוקר את הצעות החוק לפיזור הכנסת, בהן גם ההצעה של יו"ר הקואליציה חבר הכנסת זאב אלקין. ביום שני יובאו ההצעות בזו אחר זו לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית, אם כי ייתכן שהממשלה תחליט להגיש הצעה יזומה משלה לפיזור הכנסת, ואז הכנסת תוכל לדלג על הקריאה הטרומית ולקפוץ ישר לשלב של קריאה ראשונה.

אם תהיה זו הצעת חוק ממשלתית, כנראה שמיד לאחר אישור מליאת הכנסת תגיע ההצעה להכנה לקריאה שניה ושלישית לוועדת הכנסת, ועוד באותו היום מליאת הכנסת תאשר את ההצעה בקריאה שניה ושלישית. אם אלו יהיו הצעות החוק הפרטיות, ביום שלישי ועדת הכנסת תאשר את ההצעות, שיאוחדו בינתיים להצעה אחת, בהכנה לקריאה ראשונה. אחר הצהרים ההצעות יאושרו במליאה, יחזרו לוועדה להכנה לשניה ושלישית ויאושרו סופית – או ביום שלישי או ביום רביעי עם פתיחת המליאה.

מכיוון המפלגות היריבות כבר נשמעו בימים האחרונים מספר אמירות מתגרות לקראת הבחירות הקרבות. יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', אמרה אתמול בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי "יש לצאת מהקיבעון שנתניהו הוא ראש הממשלה הבא", והוסיפה כי "הציבור סבור שהדרך שלי היא החלופה לשלטון". יאיר לפיד, העומד בראש מפלגת יש עתיד, ציין אתמול כי הוא מקווה להצטרף לקואליציה שתקום לאחר הבחירות. "אעשה כל שביכולתי להיות בממשלה הבאה", אמר לפיד בחוג בית שהתקיים בחדרה. "אני מפלגת מרכז שעוסקת ברוב הציבור, וככזאת, היא צריכה לשאוף בכל כוחה לשבת בקואליציה".

לקריאה נוספת
ההצעה על מועד הבחירות הוגשה בחשאי: "חששנו מבלגן בכנסת"
מקורבי נתניהו: ייתכן שיודיע על בחירות בראשון הבא
לפיד מאותת: "אעשה כל שביכולתי להיות בממשלה הבאה"
"לצאת מהקיבעון שנתניהו ייבחר - אנחנו אלטרנטיבה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully