וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הניח זר על קברה של סגן הילה בצלאלי

22.4.2012 / 18:52

גנץ הגיע לבית העלמין הצבאי בהר הרצל, והניח דגלון על קברה של הקצינה שנהרגה באסון שאירע בשבוע שעבר במקום. "אני חושב כאן על המפקדים הצעירים שלא זכו להקים בית בישראל"

קובי נתן

(צילום: קובי נתן, עריכה: יותם בן-דוד)

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הגיע היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי בהר הרצל ועלה לקברה של סגן הילה בצלאלי שנהרגה בשבוע שעבר על ההר בו נקברה בעת החזרות לטקס יום העצמאות.

גנ"ץ הניח דגלון על קברה של בצלאלי, כפי שיונח על כל קברי חללי צה"ל ביומיים הקרובים, ובסיום האירוע אמר: "כאן בהר הזיכרון אני חושב על החיילים והמפקדים הצעירים שהיו בראשית דרכם ולא זכו להקים בית בישראל. אני זוכר את החיילים והמפקדים שהיו, את עמידתם כתף מול כתף. אל מול האיומים שמשמיעים אויבינו חיילנו זוקפים קומה". גנץ פגש באמה של בצלאלי, סיגלית, שפרצה בבכי קורע לב לאחר שהתקרב לקבר הטרי של בתה ואמרה "זו הבת שלי. זו הבת שלי. תשמור לי על הבת שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חושב על החיילים והמפקדים הצעירים שהיו בראשית דרכם ולא זכו להקים בית בישראל". גנץ בהר הרצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצלאלי נהרגה ביום רביעי האחרון מפגיעת גשר התאורה שהתמוטט ברחבת הטקס בהר הרצל, במהלך ההכנות לטקס המשואות הממלכתי במעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות. בתוך כך, משפחתה של בצלאלי קיבלה הצעה מיו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, לשלוח נציג מטעמה להדליק משואה בטקס.

ארבעה חשודים נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות בעקבות האירוע הקשה, בהם המהנדס אורן ורשבסקי, איציק צוקר, יועץ בטיחות חיצוני ואלעד לביא, אחד מבעלי חברת "עיצוב במה". לאחר שבית משפט השלום בירושלים החליט לשחררם, בעקבות ערעור המשטרה לבית המשפט המחוזי הוארך מעצרם. כמו כן, גם מפיק הטקס מטעם משרד ההסברה נעצר, ומעצרו הוארך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילים עם דגלונים להנחה על קברי החללים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות התייעצויות בין שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, העומד בראשות ועדת סמלים וטקסים, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הוחלט שטקס הדלקת המשואות ייערך בהר הרצל כמתוכנן, למרות האירוע.

עם זאת, הוחלט כי הטקס ייערך במתכונת מצומצמת, הן בשל האירועים הטראגיים שאפפו את הכנותיו, והן בשל קושי לוגיסטי – גשר התאורה שקרס החזיק את כל אמצעי הפירוטכניקה של האירוע, ומשעה שקרס, אין אפשרות וכוונה לבנות בזמן גשר חדש. עוד הוחלט כי יינתן ביטוי מכובד והולם לזכרה של סגן הילה בצלאלי, זאת בתאום עם משפחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully