וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקו 2012: מצא את אמא אחרי 25 שנה בעזרת גוגל

סארו בריירלי ההודי הלך לאיבוד ברכבת בגיל 5, גדל ברחובות ובהמשך אומץ באוסטרליה. את חלומו למצוא את משפחתו האבודה הגשים לבסוף בעזרת תושייה - ושירות המפות Google Earth

סיפור אופטימי שוודאי יזכיר לרבים את הילד מרקו, גיבור הספר (וסדרת הטלוויזיה) "הלב", מעטר היום את כותרות כלי התקשורת באוסטרליה ובבריטניה. זהו סיפורו של סארו בריירלי, צעיר הודי, שמצא את אמו 25 שנים לאחר שהלך לאיבוד, בעזרת שירות צילומי הלווין של גוגל – Google Earth.

לפי פרטי הסיפור שתוארו על ידי ה-BBC, סארו בריירלי, המתגורר כיום באוסטרליה לאחר שאומץ על ידי זוג מקומי, הצליח לאתר את הכפר בו התגורר לפני שהלך לאיבוד בגיל חמש, ובעקבות זאת מצא גם את אמו הביולוגית - אותה לא ראה יותר משני עשורים.

בריירלי, לפי הדיווחים, הלך לאיבוד בגיל חמש, עת עבד עם אחיו כמטאטא רכבות בהודו. הוא נרדם אז ברכבת, והתעורר רק 14 שעות מאחור יותר כשכבר הגיע לכלכותה – העיר השלישית בגודלה בהודו - ולא הצליח לזכור מנין הגיע וכיצד לחזור לשם.

סארו בריירלי, הודי שאיבד את אמו בילדותו ומצא אותה לאחר 25 שנה בעזרת Google Earth, בילדותו (משמאל) וכיום, אפריל 2012. תמונות שהופצו לתקשורת האוסטרלית, ספק 500
זכר איך נראה הכפר בו גדל - אך לא את שמו. סארו בריירלי בילדותו, והיום/ספק 500, תמונות שהופצו לתקשורת האוסטרלית

בלית ברירה, הוא עבר לחיות כילד חסר בית בעיר, ושרד ברחובותיה באמצעות קיבוץ נדבות - עד שהגיע לבית יתומים ואומץ על ידי זוג מהאי האוסטרלי טסמניה. כשגדל, החליט לנסות ולמצוא את המקום ממנו הגיע, ואולי גם את משפחתו.

הבעיה העיקרית בה נתקל הייתה שהוא אמנם זכר איך נראה הכפר בו נולד - אך לא זכר את שמו. בסופו של דבר, הוא פשוט הכפיל את הזמן שהיה ברכבת, 14 שעות, במהירות ממוצעת של רכבת בהודו, והתחיל לחפש בערים בטווח של 1,200 ק"מ מכלכותה, עד שמצא את העיירה חאנדווה, שתאמה לזכרונותיו. "עשיתי 'זום' על העיירה, ובום! זה פשוט היכה בי", סיפר בדיעבד. "ניווטתי ברחובותיה עד שמצאתי את המפל בו נהגתי לשחק בילדותי". באותו רגע, ידע שמצא את מבוקשו.

ההוצאות לאור והמפיקים כבר מתענייינים

עד מהרה יצא בריירלי לדרך, אל העיירה שגילה באינטרנט. בהגיעו אליה מצא את בית משפחתו - אולם למגינת לבו, התברר כי המשפחה עברה זה מכבר מהמקום. אולם הוא לא אמר נואש והחל לתשאל את התושבים במקום, כשהוא מראה להם תמונה שלו מילדותו. האיש השלישי אליו פני זיהה אותו - ומיהר להכריז: "אני אקח אותך אל אמא שלך".

בריירלי מספר כי באותו רגע קפא הדם בעורקיו. "הייתי משותק", הוא נזכר. "האם אני באמת שומע את מה שאני שומע?". לא היה לו הרבה זמן לתהות, שכן בתוך דקות הוא כבר ניצב מול אמו - וגילה כי מדובר באישה זקנה. "כשראיתי אותה בפעם האחרונה, היא הייתה אישה נאה בת 34", סיפר. "הגיל ניכר עליה, אבל בכל זאת זיהיתי אותה מיד. גם היא זיהתה אותי, ולקחה אותי לביתה. היא לא הייתה מסוגלת לומר דבר, אני חושב שהיא הייתה קפואה כמוני. היא לא הצליחה להבין איך הבן שלה, אחרי 25 שנה, פשוט הופיע כמו רוח רפאים".

לדבריו, האם חששה כל השנים כי ילדה מת, אולם דברים שאמרה לה באחרונה מגדת עתידות דווקא עוררו אצלה תקווה שעוד תשוב לראותו - בייחוד משום שאיבדה גם את בנה השני, אחיו של סארו, שעבד עמו בניקיון ונהרג בתאונת רכבת רק חודש לאחר היעלמות אחיו. "זה היה הדבר הכי קשה בשבילי", אומר בריירלי, "לגלות שאין לי יותר אח".

סארו אמנם שב לאוסטרליה, אך שומר כעת על קשר עם משפחתו החדשה-ישנה. לדבריו, לאחר שבמשך 25 שנה הלך מדי לילה לישון כשהוא מתפלל שישוב לראות את אמו, כעת הוא נרדם הרבה יותר בקלות. אגב, יש פרט נוסף שעשוי לשפר עוד יותר את איכות השינה שלו: כשבזיכרון הקולקטיבי העולמי עדיין צרובות עלילותיו של ילד הודי אחר, שזכו לפרסום עולמי בסרט "נער החידות ממומביי" - גם סיפורו של סארו בריירלי כבר זכה להתעניינות מצד מוציאים לאור ומפיקי קולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully