וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: צה"ל הטביע ספינה שניסתה לנוע אל עזה

14.4.2012 / 18:26

ספינת הדיג הגיעה מכיוון השטח הימי של מצרים, ולאחר שלא נענתה לקריאה לעצור - פתחו כוחות חיל הים בירי, ועצרו את הפלסטיני שהיה על הסיפון. צה"ל: "זה היה רק ירי אזהרה"

כלי שיט של חיל הים פתחו באש בצהריים (שבת) לעבר ספינת דיג פלסטינית שניסתה לחצות את הגבול המפריד בין השטח הימי של מצרים לשטח הימי של ישראל, המקיף את רצועת עזה. על פי הפלסטינית, כלי השיט טבע כתוצאה מהירי, ואילו הפלסטיני שהיה על סיפונו נעצר על ידי כוחות חיל הים והועבר לחקירה, בחשד שניסה להבריח את הציוד שהיה על הספינה לרצועה.

גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי כלי השיט נע לעבר חופי רצועת עזה בניגוד למצור שהטיל צה"ל באזור, ולפיכך קראו כוחות חיל הים לכלי השיט לעצור. משלא נענה - פתחו הכוחות לעברו באש, שהביאה לטביעת כלי השיט. מדובר מדובר צה"ל אישור כי אכן פתחו באש, אולם מדובר היה בירי אזהרה בלבד. גורמי צבא מעריכים כי מדובר היה בניסיון להבריח אמצעי לחימה.

חיל הים אוכף בקפדנות רבה את השטח הימי שמותר לדיג עבור הפלסטינים מול חופי עזה, ומגיב לכל חריגה. בשבועיים האחרונים אירעו לפחות שני מקרים שבהם כלי שיט של חיל הים פתחו באש כדי להזהיר דייגים פלסטינים שחרגו מאזור השיט.

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully