וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדלק: מפגינים התעמתו עם ח"כים מקדימה

ענת שלו

31.3.2012 / 19:30

מאות בני אדם צעדו בתל אביב במחאה על עליית המחירים האחרונה, ולא קיבלו בברכה את המעורבות הפוליטית המפתיעה מסיעת קדימה. "ניסיון לעשות רווח פוליטי ממצוקות חברתיות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן דוד)

מאות בני אדם הפגינו הערב (שבת) בתל אביב, במחאה על יוקר המחייה, מחירי הדלק והחשמל המאמירים, ותעריפי המים. הפעילים נשאו לפידים, קראו לאזרחים "לסגור את הרחובות" והחזיקו שלטים בהם נכתב "די לעושק", "רוצים צדק, לא רוצים צדקה", "העם דורש צדק חברתי" וססמאות דומות הלקוחות ממחאת הקיץ הקודם. את ההפגנה ליוו עשרות שוטרים.

להפגנה הגיעו גם מספר חברי כנסת מסיעת קדימה, בהם נחמן שי, רחל אדטו יואל חסון ונינו אבסדזה. אולם משתתפי המחאה לא היו מרוצים ממעורבות הגורמים הפוליטיים, והטיחו בהם קריאות כמו "עכשיו אתם נזכרים להתחפש לחברתיים? איפה הייתם עד עכשיו ומה עשיתם?". טענות נשמעו גם על הניסיון לעשות רווח פוליטי ממצוקות חברתיות. חברי הכנסת, המנסים לאמץ את המחאה החברתית, תחת מנהיגותו החדשה של שאול מופז, דווקא קיבלו את חלק מטענות המפגינים.

"אנחנו מודעים לכך ששגינו בכך שרק כעת אנחנו מאמצים את המחאה החברתית לליבנו" מסרו חברי הכנסת. "אנו סופגים ביקורת, ונספוג אותה, ונהיה חלק אינטגרלי מהדבר הזה מתוך קשב ללחשי הלב של העם. ביבי מנותק מהעם הזה שרוצה לחיות ולהתקיים בכבוד".

הפגנה בכיכר רבין בתל אביב נגד התייקרות הדלק, החשמל והמים. נמרוד סונדרס
המפגינים צעדו בתל אביב וקראו "הם דורש צדק חברתי"/נמרוד סונדרס

מאות המפגינים הגיעו ממגזרים שונים: שלטי מר"צ השתלבו עם שלטי דם חדש לליכוד, צעירים ומבוגרים, פעילים יותר ופחות. אחד המפגינים, יניב וקנין, בן 47 מתל אביב, אמר כי "אי אפשר לחיות כך עוד. אי אפשר לחיות במדינה הזאת אם אתה לא טייקון. זאת מדינה לטייקונים, והממשלה משרתת אותם". בהתייחס לדברי שטייניץ, לפיהם אזרחי ישראל יעדיפו לשלם יותר על הדלק מאשר לקבל אירן גרעינית, אמר כי וקנין כי "שטייניץ, ברק וביבי יכולים לדבר כמה שהם רוצים על איראן גרעינית, אנחנו לא קונים את זה. שיזהרו כי במצרים האביב הערבי התחיל בגלל יוקר המחיה וככה יפרוץ גם האביב הישראלי".

גד הרן, יו"ר הקואליציה החברתית, אמר כי "הממשלה קיבלה את ההזדמנות לטפל בשבר הקשה שגרמה מדיניות דורסנית ונהנתנית ותחת זאת העדיפה להדביק פלסטרים. הפערים נותרו בעינם ויוקר המחייה רק גדל. דרוש סדר עדיפויות חברתי חדש".

אורן פסטרנק, פעיל חברתי, קרא במגפון: "64 שנים מתעמרים בנו, ובאנו הנה יחד ונצעד יחד ונקרא ליושבי בית הקפה להצטרף". מכוניות צפרו לאות הזדהות כאשר מפגינים המשיכו להגיע לאזור וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר: "ביבי, נכשלת, לך הביתה".

"עבדים, התעוררו"

ההפגנה אורגנה על ידי קבוצה של פעילים חברתיים, כניסיון להקים מחדש את מחאת האוהלים מימי הקיץ הקודם. אמש הגיעו עשרות פעילים חברתיים לכיכר רבין בניסיון להקים אוהלים במקום, אולם אלו פורקו לפנות בוקר על ידי שוטרים ופקחים של עיריית תל אביב. הפעילים עשויים לשוב ולהקים את האוהלים מחדש לקראת הלילה.

בפייסבוק התרבו קריאות בימים האחרונים שעודדו פעילים להגיע לכיכר ולא לעזוב את המקום חרף מאמצי הפקחים לסלקם. "עבדים, התעוררו, אנחנו זקוקים לעזרתכם!", הייתה הקריאה הבולטת. קריאה נוספת שהופצה בהודעות הייתה: "הגיעו בהמוניכם לעצרת בכיכר".

זה כמה חודשים שפעילים רבים מנסים להתאגד ולחדש את המחאה החברתית ששככה בתום החורף. הבחירה להתמקם דווקא בכיכר, שהייתה סגורה לרגל שיפוצים עד לאחרונה, אינה נראית ריאלית מבחינת הסובלנות שיגלו הפקחים העירוניים לעיר אוהלים בלתי-חוקית מעבר לחלונו של ראש העיר, רון חולדאי.

עוד בנושא
שטייניץ: "עדיף לשלם הרבה על דלק מאשר לקבל אירן גרעינית"
ראש הממשלה סירב להתערב - והלילה יזנקו שוב מחירי הבנזין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully