וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיף לשלם הרבה על דלק מאשר לקבל אירן גרעינית"

שר האוצר אמר שנעשים מאמצים להוזלת הבנזין, אך לדבריו, סנקציות הנפט מוכיחות את עצמן: "מוטרד יותר מטרור מאשר מהמחאה העתידית". על מופז: גם כשר תחבורה, הוא לא עשה הרבה

שר האוצר, יובל שטייניץ, אומר כי ישראל נאלצה להעלות את מחירי הדלק בשל המחירים הגבוהים שגובה אירן תמורת הנפט, תוצאה של העיצומים הכלכליים שמדינות המערב הטילו עליה. בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, הודה הערב (שבת) שטייניץ כי ההשלכות על אזרחי ישראל קשות, אך כי מדובר במחיר שיש הכרח לשלם אותו. כמה שעות אחרי שפונו אוהלי מחאה חדשים שניטעו בכיכר רבין בתל אביב, אומר שטייניץ כי הוא אינו מוטרד מהפגנות חדשות שיקראו להדיח את ראש הממשלה.

בהתייחסו לעליית המחירים ולהשפעתם על כיס הצרכן, אמר שטייניץ כי "אזרחי ישראל משלמים מחירי דלק גבוהים יותר, וכמה שזה קשה, אני בטוח שישראל מעדיפה לשלם קצת יותר על דלק, מאשר לקבל איום של אירן גרעינית". לדבריו, הסנקציות שהטיל המערב על אירן, יצואנית הדלק השלישית בגודלה בעולם, עובדות. "הכלכלה האירנית על סף קריסה", אמר שר האוצר.

מסיבת עיתונאים של שר האוצר בעקבות המתמחים, אוקטובר 2011. מגד גוזני
לא מוטרד ממחאה עתידית בקיץ. שר האוצר שטייניץ/מגד גוזני

הלילה בחצות, יעלה מחיר הבנזין בעשרים אגורות – שבירה נוספת של המחיר, שמאמיר מדי חודש. מחירו של ליטר בנזין בתחנות הדלק יעלה 7.94 שקלים בתדלוק עצמי ו-8.15 שקלים בעמדת מתדלק. במקביל, מחיר החשמל מתייקר בכמעט תשעה אחוזים.

"אם יהיה מה להודיע - נודיע כבר בצאת השבת"

שר האוצר אמר כי "הממשלה נמצאת בדיונים לגבי בלימת התייקרות הדלק. אם יהיה מה להודיע נודיע על כך, אולי אפילו בצאת השבת". בהתייחסו למרכיבי המס במחירי הדלק, אמר שטייניץ כי "כל מה שהמדינה גובה הולך לאזרחי המדינה. אם המדינה מוותרת על מסים - היא מוותרת על ביטחון, על רכבות, על כבישים ועל רווחה. אין ארוחות חינם".

שטייניץ אמר כי העלאת המחירים נועדה "להגן על כלכלת ישראל מפני משבר עולמי, שכבר פגע כמעט בכל העולם. נשמור על מסגרת התקציב ועל הגירעון".

שטייניץ נשאל האם הוא מוטרד ממחאה חברתית חדשה שעשויה להתקומם בקיץ נגד הממשלה ונגד מדיניותה הכלכלית. "אני וראש הממשלה מוטרדים בעיקר מהמשך המערכה על הכלכלה, מאירן ומהטרור. ברוך השם, יש לנו מספיק דאגות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מה מופז עשה בפריפריה?"

שטייניץ התייחס גם להכרזתו של יו"ר קדימה החדש, שאול מופז, שהכריז כי בכוונתו להוביל את המחאה החברתית ולהדיח את ראש הממשלה. "אני מברך את מופז על ניצחונו המרשים במפלגת קדימה", אמר שטייניץ". עם זאת, הוא לא הביע התרשמות ממאמצו של מופז להצטייר כמנהיג חברתי: "איני זוכר מה מופז עשה כשר התחבורה, מה הוא עשה בפריפריה או ברכבות. הממשלה הזו, שר התחבורה הנוכחי ישראל כץ ואנוכי, עשינו עשתה יותר בכלכלה ובחברה מאשר כל ממשלה אחרת", סיכם שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully