וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים: אבו מאזן ויתר על האיום בפירוק הרשות

על פי הדיווח, באיגרת שתכנן יו"ר הרשות הפלסטינית להעביר לראש הממשלה נתניהו הוסר הסעיף המאיים בפירוק הרשות אם יימשך הקפאון המדיני, וזאת בעקבות לחץ של הנשיא אובמה

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, זנח את תכניתו לאיים על ישראל בפירוק הרשות הפלסטינית, במחאה על הקיפאון במשא ומתן המדיני - כך מסרו אמש (חמישי) דיפלומטים זרים לסוכנות הידיעות AP. ההחלטה נעשתה בעקבות לחץ דיפלומטי אמריקני, ובמיוחד מצד הנשיא ברק אובמה.

על פי הדיווח, אבו מאזן הוסיף את המסר החריג באיגרת שנועדה להגיע לידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אולם בעותק של המכתב, אשר הגיע לידי סוכנות הידיעות, תוכן האיום לא נכלל. לטענת הדיפלומטים, כאמור, אבו מאזן החליט בסופו של דבר להשמיט את הדברים בעקבות לחץ של הנשיא אובמה, עימו שוחח רק לפני שבוע וחצי, וזאת לאחר חצי שנה של נתק. בשיחה עדכן אבו מאזן את אובמה בפרטי אותה איגרת, כמו גם בפרטי המגעים לגיבוש ממשלת אחדות פלסטינית. בנוסף, התלונן אבו מאזן בפני אובמה על כך שבעוד הפלסטינים ממלאים אחר כל התחייבויותיהם, ישראל ממשיכה לבנות בהתנחלויות, המתנחלים ממשיכים להתקיף פלסטינים בגדה וצה"ל ממשיך לבצע פשיטות ומעצרים.

אובמה ביקש להימנע מפרובוקציות

מהבית הלבן נמסר אז כי אובמה אמר לאבו מאזן כי יש לחדש את המשא ומתן: "שני המנהיגים הסכימו על נחיצות פתרון שתי המדינות, ואובמה ציין כי המאמצים של ירדן לארח שיחות ישירות בין ישראל לפלסטינים מהווים תרומה חשובה לשלום". עוד אמר אובמה בשיחה כי על ישראל והפלסטינים לגייס את המאמצים להפסקת המתיחות הנוכחית וכן להימנע מפרובוקציות.

רק לפני כשבועיים העריך דו"ח של קרן המטבע הבינלאומית כי הרשות הפלסטינית נתונה במשבר כלכלי קשה מנשוא, בשל קיצוץ נרחב בסכומי התרומות המועברות אליה מממשלות זרות. בדו"ח שפירסמה, קראה הקרן לתורמים שהקפיאו את תרומותיהם לרשות הפלסטינית לשוב ולהעביר לה סיוע כספי, מאחר והיא נתונה במשבר קריטי וזקוקה ל-500 מיליון דולרים נוספים על מנת לכסות את תקציבה לשנה הבאה - סכום אסטרונומי עבור ממשלה שכלכלתה תלויה כמעט בלעדית בסיוע חיצוני.

עוד בנושא:
לראשונה מזה חצי שנה: אובמה ואבו מאזן שוחחו
עקב חוסר סיוע: "הכלכלה ברשות הפלסטינית קורסת"
אבו מאזן נועד עם משעל בקהיר: "אנו בדרך הנכונה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully