וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: קדימה תחת מופז - 12 מנדטים, הליכוד - 29

אחרי הפריימריז שהביאו להחלפת המנהיגות בקדימה, קובע סקר ב"ידיעות אחרונות" כי המפלגה לא ממריאה, כמו גם מפלגתו של יאיר לפיד. יחימוביץ' מרוויחה ועולה ל-18 מנדטים

למרות הניצחון בפער גדול של שאול מופז בפריימריז, קדימה בראשותו מקבלת רק 12 מנדטים, בדיוק כמו שקיבלה המפלגה בסקר לפני שבוע – כך עולה הבוקר (חמישי) מסקר של ידיעות אחרונות ומינה צמח/"דחף".

לפי הסקר, מפלגתו של יאיר לפיד מקבלת מספר זהה של מנדטים, אם הבחירות היו נערכות היום. המרוויחה הגדולה לאחר בחירת מופז היא שלי יחימוביץ', שמפלגתה מזנקת ל-18 מנדטים. מדובר ב-5 מנדטים יותר ממה שקיבלה בסקר שנערך בשבוע שעבר.

שאול מופז מבקר בכותל. עומר מירון
הרוב טוענים כי בחירתו לא השפיעה על הסיכוי להצביע. מופז/עומר מירון

עוד עולה מהסקר, כי הליכוד זוכה ב-29 מנדטים, ישראל ביתנו עם 13 מנדטים, 8 מנדטים לש"ס, 3 מנדטים למרצ, 2 מנדטים למפלגה בראשות אריה דרעי, 6 מנדטים ליהדות התורה, 4 מנדטים לאיחוד הלאומי, 2 מנדטים למפד"ל, 11 מנדטים למפלגות הערביות, והעצמאות לא עוברת את אחוז החסימה.

29% בעד שלבני תישאר בקדימה כמספר 2

הסקר בדק גם מצב בו לבני תחבור ללפיד, ומראה כי המהלך יעלה את המפלגה ל-15 מנדטים ויוריד את קדימה ל-11 מנדטים, את הליכוד ל-28 ואת העבודה ל-17.

בתוך כך, יותר מיממה לאחר הפריימריז, עדיין מוביל בנימין נתניהו בפער משמעותי בפופולריות. בתשובה לשאלה מי המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, זכה נתניהו ל-54%, בעוד מופז קיבל16% בלבד.

הסקר בדק גם כיצד השפיעה הבחירה במופז על הסיכוי של הבוחרים להצביע לקדימה. 63% מהנשאלים אמרו שלא שינתה, 15% אמרו כי קטן הסיכוי שיצביעו למפלגה, ו-13% טענו כי גבר הסיכוי שיצביע לקדימה.

ומה בנוגע לעתידה של לבני אחרי ההפסד? 29% מהנשאלים סבורים כי על לבני להישאר בקדימה כמספר 2, 28% רוצים לראות אותה פורשת מהחיים הפוליטיים ו-18% בעד ריצה משותפת יחד עם לפיד.

עוד בנושא
הפסד צורב ללבני: מופז יו"ר קדימה, עם 61.7% מהקולות
"מופז ינסה להוביל את המחאה החברתית בקיץ"
חיי מופז: העולה החדש שהפך לרמטכ"ל וליו"ר קדימה
מופז: קדימה יוצאת לדרך חדשה, נחליף את נתניהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully