וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדרות ההפרדה חצו את הקילומטר ה-1,000

26.3.2012 / 18:55

עד כה נבנו 1,150 קילומטרים של גדר מערכת בגובה 5-7 מטרים בגדה ובגבול מצרים. גורם בטחוני ציין כי 1.5 ק"מ מתווספים מדי יום וכי התקבלה החלטה על הקמת גדר גם מסביב לאילת

מנהלת קו התפר חצתה באחרונה את הקילומטר ה-1,000 בבניית גדר המערכת. העבודה על הגדר נמשכת מאז הוקמה מנהלת קו התפר שאחראית על בניית גדר ההפרדה ביהודה ושומרון, גדר בגבול מצרים, סוריה וכעת גם בלבנון. לדברי קצין בכיר בצה"ל, קצב בניית הגדר בגבול המצרי מתקדם בממוצע של 1.5 קילומטרים ליום.

ראש מנהלת קו התפר, תא"ל ערן אופיר, שתחתיו עובדים עשרות קצינים ומהנדסים, הודיע בימים האחרונים לבכירי משרד הביטחון כי בזכות בניית הגדר בגבול מצרים גדרות המערכת בכל המדינה הגיעו לכ-1,150 קילומטרים. עד כה נבנו 104 קילומטרים של גדר מערכת בגבול מצרים המתנשאת לגובה שבין 5-7 מטרים. גורמי ביטחון העריכו כי עד סוף השנה הנוכחית כל הגבול המצרי כולו ייסגר למעבר לאחר שתושלם בניית גדר מכרם שלום ועד מעבר טאבה באילת בעלות כוללת של 1.4 מיליארד שקלים.

במסגרת הקמת הגדר, נפרצו דרכים, הוצבו תשתיות תקשורת ונערך איסוף מודיעין. לדברי גורם ביטחוני בכיר, 20% מתצרוכת הברזל במדינת ישראל במשקל של 12,000 טון מועברת מדי יום לפרויקט הגבול במצרים ו- "בסוף הפרויקט נגיע ל-24 אלף טון ברזל". בנוסף לכך, הוחלט להקים נקודות סולאריות לאורך הגבול כדי לייעל ולהפחית עלויות אחזקה.

הגורם הבטחוני ציין גם כי התקבלה החלטת ממשלה על הקמת גדר סביב העיר האילת - התוכניות כבר אושרו אך טרם הגיע הכסף למימון הפרויקט. בנוסף לכך, התקבלה החלטה במערכת הביטחון לבנות גדר מערכת באורך של קילומטר מול הכפר כילא בדרום לבנון בה נמצא הכפר במרחק של מטרים בודדים מקו הגבול.

לקריאה נוספת
החדירות מגבול מצרים גברו; צה"ל: "הגדר אפקטיבית"
סוכל פיגוע: מטען רב עוצמה נחשף בגבול מצרים
הידרדר עם רכבו לתהום - וניצל בזכות גדר הפרדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully