וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרת לזכר הנער שנרצח כי חבש קפוצ'ון: "אין צדק"

אלפים הגיעו לעצרת לזכרו של הנער שנרצח בגלל שנראה חשוד לאדם כלשהו בשל צבע עורו הכהה והעובדה שחבש קפוצ'ון לראשו. אובמה: כשאני חושב על הילד הזה, אני חושב על ילדיי

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ, עריכה: טל רזניק)

אלפי אנשים הגיעו לכיכר החופש בוושינגטון בסוף השבוע לזכרו של טרייבון מרטין, שנורה למוות בחודש שעבר על ידי אדם שחשד בו רק בשל צבע עורו ובגלל שחבש קפוצ'ון. האנשים שהגיעו לכיכר חבשו קפוצ'ון בעצמם, כהזדהות עם סיבת מותו ההזויה והאכזרית של הנער - מראהו, שנתפס כחשוד אצל היורה. "גם אחי הקטן מסתובב כשהוא חובש קפוצ'ון", אמר אחד הנוכחים. ההמונים קראו "אין צדק, אין שלום" ודרשו להעמיד לדין את היורה שעדיין מסתובב חופשי, ג'ורג' צימרמן.

טרייבון מרטין, נער שחור שנורה למוות על ידי מתנדב "משמר שכונה" בפרבר של אורלנדו שחשד בו משום שחבש קפוצ'ון. רויטרס
"גם אחי הקטן מסתובב כשהוא חובש קפוצ'ון", הנרצח, טרייבון מרטין/רויטרס

תמיכה מפתיעה הגיעה מכיוונו של הנשיא אובמה, שהתערב בפרשה והבטיח למשפחתו של מרטין למצות את החקירה עד תום. "כשאני חושב על הילד הזה אני חושב על ילדיי שלי", התייחס הנשיא למקרה.

הרצח אירע כאשר מרטין ירד לחנות המכולת כדי לקנות חטיף בזמן הפסקת משחק NBA בו צפה בטלוויזיה. צימרמן, תושב פלורידה ממוצא היספני, עקב אחריו והתקשר למשטרה על נער שלטענתו נראה "חשוד". כאמור, הוא לא חיכה לתשובת המשטרה וירה במרטין כדור אחד בראשו.

הרצח מסעיר את הקהילה השחורה בארצות הברית וכן סלבריטאים וספורטאים רבים. "תודה על כל התמיכה שלכם, אנחנו באמת מעריכים אותה. אנחנו רוצים צדק עבור טרייבון", אמרה אמו של הנרצח.

לקריאה נוספת:
טרור בבית הספר: מורה שפוטר רצח את המנהלת והתאבד
תלמיד תיכון ירה למוות ב-3 מחבריו: "ילד שקט ורגוע"
אב בארה"ב התפוצץ עם 2 ילדיו: "סליחה ולהתראות"

(עדכון ראשון 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully