וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: העבריין מוטי חסין חשוד שהזמין שני חיסולים

25.3.2012 / 12:30

האיש שנחשב ליורשו של מאיר אברג'יל נעצר לפני כשלושה שבועות, בחשד שיזם וארגן את מעשי הרצח של אבי דוד ושל איציק גפן בשנה שעברה. כתב האישום יוגש מחר

העבריין מוטי חסין, בכיר בארגון הפשיעה של משפחת אברג'יל, נעצר בחשד למעורבות בשני מעשי רצח, בבת ים ובחולון בשנה שעברה. כך התיר היום (ראשון) לפרסום בית משפט השלום בתל אביב. יחד עמו, נעצרו שלושה עבריינים נוספים, שלומי ואופיר ניאמצ'יק, ויצחק זרבי. ניאמצ'יק, גם הוא חבר בארגון, חשוד ביוזמה ובארגון רציחותיהם של איציק גפן ואבי דוד, יחד עם חסין. עם זאת, חושדים במשטרה כי אדם אחר הוא שלחץ על ההדק. השניים האחרים, המרצים בימים אלה עונשי מאסר בגין פשעים אחרים, חשודים בהקשר לרצח של דוד בלבד.

החשודים נעצרו לפני כשלושה שבועות, בתום חקירה ממושכת שניהלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, ומעצרם הוארך ביום חמישי האחרון בפעם החמישית, אז גם הגישה המשטרה הצהרת תובע נגדם. מחר צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

אבי דוד נורה למוות מטווח קצר על ידי אופנוען, בשעה שישב במסעדת "בשרים - גריל ישראלי" ברחוב רוטשילד בבת ים בחודש אוקטובר האחרון. בין אלה שישבו לצדו במסעדה בעת שנרצח היה לא אחר מאשר מוטי חסין. דוד, בן 29, היה מוכר למשטרה כחבר בארגון הפשיעה של משפחת אברג'יל. תיק הרצח הועבר לימ"ר תל אביב, בפיקודו של ניצב משנה גדי אשד.

חודשיים לאחר מכן, חוסל איציק גפן ביריות, מחוץ לבית החולים וולפסון בחולון. גפן, המכונה "הג'ינג'י", היה במשך שנים יד ימינו ושומר סודו של העבריין הבכיר אסי אבוטבול. הימ"ר נטל על עצמו גם את תיק הרצח של גפן, והחל לחקור את הקשר בין שני האירועים, כמו גם את הקשר שלהם למקרי רצח נוספים שאירעו באותה תקופה באזור. בדומה לחיסול דוד, בזירת הרצח נכחו גם אזרחים תמימים, ובמקרה של גפן אף נמצא שאחד האזרחים היה קרוב מאוד להיפגע מירי בראשו.

שני הקורבנות נרצחו בשיטה של "כיפה אדומה", בה הם הוזמנו למקום באמתלה כלשהי, ואז חוסלו. במקרה של איציק גפן, החשוד שלומי ניאמצ'יק היה עמו במקום בעת הירי, ובמקרה של אבי דוד גם חסין נכח במקום. עם זאת, מה שהיה אמור להיות האליבי המושלם לא הצליח למנוע בסופו של דבר מהמשטרה לקשר את המעשים לשני החשודים, ולאחר שבזירה של גפן נמצא דפוס דומה לזה של דוד, בימ"ר התחילו לקשר בין האירועים.

הארכת מעצר של מוטי חסין על רצח בר כהן ואיציק גפן, פברואר 2012. דרור עינב
האיש החזק ביותר היום בעולם הפשע. חסין/דרור עינב

על פי גורמים במשטרה, חסין נחשב ליורש של מאיר אברג'יל. שמו עלה לכותרות לפני כמה שנים כמי שגרם להגלייתו של הכדורגלן חיים רביבו מהארץ. מאז שאברג'יל הוסגר לארצות הברית, החל מאבק כוחות בין ארגוני פשיעה בארץ. חסין, בכיר בארגון, שב משהות ארוכה במקסיקו, ונטל לידיו את המושכות. על פי החשד, הוא השתלט בשנים האחרונות על ארגון הפשע, ועל העסקים המשגשגים שהוא מנהל. יחד עם אלה, "ירש" חסין גם את חייליו ואת האמצעים של אברג'יל.

על פי גורם המעורב בחקירת מקרי הרצח, חסין ביצע את המעשים האלימים בראש ובראשונה כדי להראות שיש "בוס חדש בשטח". המשטרה חושדת כי לחסין הגיע מידע לפיו אבי דוד ביצע או תכנן לבצע עריקה לארגון הפשע של משפחת מוסלי. על כך, לפי הגורם המעורב בחקירה, הוא שילם בחייו. ההוראה לחיסולו של מי שהיה בשר מבשרם, הגיעה על פי החשד מכיוונו של חסין, ועל כך המשטרה מייחסת לו את סעיף הרצח. על פי החשד, הוא הזמין את דוד ל"שיחה" במסעדה בבת ים, ושם הוא חוסל.

"בארגון לא יודעים מאיפה זה נפל עליהם"

איציק גפן נרצח על פי החשד על רקע סכסוכים כספיים וקרבות שליטה בין הארגונים. לדברי מכריו, בשנים האחרונות התנתק גפן מעולם הפשע, והיה בעלים של חנות להמרת כספים ברחוב המסגר בתל אביב. למרות זאת, הוא לא ניצל, ונכנס לקו האש של הארגונים. המשטרה חושדת כי גפן ניהל עסקים עם ארגון אברג'יל במהלך השנים. ככל הנראה, ברגע שהפסיק לעבוד עם הארגון – חוסל.

המשטרה מתמקדת כבר זמן מה בחסין. לדברי גורמים מסוימים, היא עוקבת אחריו, מאזינה לו ומשרטטת כל תנועה בפרופיל של האיש. גורם המקורב לחקירת מקרי הרצח כינה אותו "האיש החזק ביותר היום בעולם הפשע". במשטרה הקצו משאבים רבים על מנת להרחיקו מהרחובות. גורמים בימ"ר תל אביב הביעו סיפוק מהמעצר. "במקום לחפש את שכירי החרב, החיילים הפשוטים, הגענו לפסגה", אמרו. "בארגון לא יודעים מאיפה זה נפל עליהם". מפקד ימ"ר תל אביב, ניצב משנה גדי אשד, ציין: "מעריכים שעם הזמן נגיע גם למבצעים עצמם".

מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרן אקסול, כינה את המעצר "מכה לארגוני הפשע", אך ציין כי בכל זאת לא תמה המלחמה של המשטרה בארגוני הפשיעה. "מדובר במכה בטווח הקצר, אולם נצטרך להתאמץ כדי שבטווח הארוך לא יצוצו עוד דמויות של יורשים כמו במקרה של החשודים", ציין אקסול.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully