וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: אין איום ממשי בירי טילים כימיים לעבר ישראל

שר הביטחון העריך שבמלחמה עתידית ישוגרו לעבר העורף יותר רקטות מאשר במלחמת לבנון השנייה, אך הבהיר כי יש הפרזה באומדן ההרוגים. לדבריו, ישראל לא נחפזת למערכה מיותרת

שר הביטחון, אהוד ברק, מעריך כי במקרה של מלחמה אין איום ממשי כי טילים בעלי ראש נפץ כימי ישוגרו לעבר ישראל. ברק אומר כי יש הפרזה באומדן של מספר ההרוגים בתרחיש של מלחמה עתידית, אך מזהיר כי במקרה כזה, העורף עלול להיות נתון למטחי רקטות כבדים, שיהיו עזים יותר מאלה שהיו במלחמת לבנון השנייה.

בריאיון לגיליון אפריל של ארגון יד לבנים שנערך אתמול (שני), בו שוחח עם יו"ר הארגון, אלי בן שם, אמר שר הביטחון כי "באופן ברור, למרות שאין 'אפס מתמטי' בנושא, הרי שאין איום ממשי - איש לא יעז להשתמש בנשק כזה נגד ישראל". בהתייחסו לדיווחים לפיהם מלאי מסכות ערכות המגן הולך ואוזל, אמר ברק כי "יש דאגה עמוקה בעניין, אך נמשיך לחלק מסכות לכל אזרח".

אחרי ארבעה ימים: רגיעה ביישובי הדרום. קובי אליהו, רויטרס, שי מכלוף
שר הביטחון ברק, בשבוע שעבר בסיור בנגב/שי מכלוף, קובי אליהו, רויטרס

ברק התייחס בריאיון למצב העורף בתרחיש של מלחמה עתידית, ואמר כי בתרחיש כזה, עלול העורף להיות נתון למתקפה קשה יותר מאשר במלחמת המפרץ, שבה שוגרו לעבר ישראל טילי סקאד מעירק ומאשר במלחמת לבנון השנייה, ואף במצב קשה יותר מאשר בסבב הלחימה האחרון ברצועת עזה. עם זאת, שר הביטחון ביקש לשלול את ההערכות לגבי אומדן ההרוגים האפשרי בעורף, ואמר כי "בשום תסריט לא יהיו 50 אלף הרוגים - ולא 5,000 הרוגים. גם לא יהיו 500 הרוגים. את הדבר הזה אזרחי המדינה צריכים לדעת".

"לא צריך לרוץ למלחמות שאולי אין צורך לעשות אותן"

בהתייחסו לתכנית הגרעין של אירן, אמר ברק כי קשה לצפות מה יקרה בעתיד, נוכח התמוטטות השלטון בלוב, בטוניסיה והדחתו של נשיא תימן. "המצב במזרח התיכון מסובך - לדוגמה, מה שקורה בסוריה ובמצרים, ואני עוד לא יודע מה יקרה במדינות אחרות, שאנחנו מקווים שיהיו שקטות". שר הביטחון הגדיר את המזרח התיכון כ"הר געש" שישראל ניצבת על קצהו, ושלמרגלותיו ניצבים חיזבאללה ואירן. "אך למרות הסביבה הקשה, שאין בה חסד לחלשים", אמר ברק, "הרי שישראל היא המדינה הכי חזקה באזור, מירושלים ועד טריפולי וטהרן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טילי שיהאב 3 אירנים. Ho, AP
"איש לא יעז לשגר לעברנו נשק כימי". ניסוי טילי שיהאב באירן/AP, Ho

כמו כן, הבהיר ברק כי "מלחמה היא לא פיקניק, ולא צריך לרוץ למלחמות שאולי אין צורך לעשות אותן". לדבריו, "ישראל היא חזקה, ורק אנחנו יכולים". עוד אמר שר הביטחון כי "רק מדינת ישראל היא האחראית להחלטות הנוגעות לעתידה ולגורלה, ואני חושב שזה דבר שמקובל גם על טובי ידידנו".

"האיום האירני רציני, אך הדיון הציבורי מיותר לעתים"

בריאיון, ברק מתח ביקורת על הדיון המתנהל בציבור ובתקשורת בנושא התקיפה האפשרית באירן, ואמר כי חלק מהדברים הם הכרחיים, אך חלקם מיותרים ולא בהכרח מדויקים ומעמיקים. לדבריו, מדובר ב"איום רציני, לא רק לנו, אלא גם לעולם, והעובדה שהעולם רואה את האיום הזה בצורה דחופה, היא במידה לא מבוטלת תוצאה של המדיניות שבה נוהגים ראש הממשלה ואני".

בפרט, ביקש ברק לצמצם את העיסוק בשמועות על מצב העורף. "זה לא לטובתנו, וזה בטח לא יהיה פשוט במצב של עימות. לפני כמה שבועות, הגיעה אליי ח"כית מאד מכובדת, ואמרה: 'אני שומעת מאנשים, שאמורים לדעת, שבמקרה של מלחמה עם אירן עלולים להיות 50 אלף הרוגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully